حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله‌زده/ پاییز کرمانشاه بهار شد

حضور مقام معظم رهبری در مناطق زلزله‌زده/ پاییز کرمانشاه بهار شد

به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب ساعاتی قبل، به صورت سرزده و به منظور سرکشی و دیدار با مردم در مناطق زلزله‌زده غرب کشور حاضر شدند.

 

 

رهبر انقلاب، به صورت سرزده و به منظور سرکشی و دیدار با مردم در مناطق زلزله زده غرب کشور حاضر شدند.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب ساعاتی قبل، به صورت سرزده و به منظور سرکشی و دیدار با مردم در مناطق زلزله‌زده غرب کشور حاضر شدند.

 

ساحت کرمانشاه : مقدم پرخیر و برکت مقام معظم رهبری را به استان کرمانشاه گرامی داشته و  طول عمر بابرکت معظم له را از درگاه خداوند متعال خواستار است .

دکترفلاحت‌پیشه در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین»

دکترفلاحت‌پیشه در گفت‌و‌گو با «اعتمادآنلاین» :

مسئولان مردم زلزله‌زده کرمانشاه را دستاویز اختلافات سیاسی میان خودشان نکنند/ عده‌ای با هم اختلافات سیاسی و مدیریتی دارند

دکترحشمت‌الله‌فلاحت‌پیشه : برخی، اختلافات سیاسی و مدیریتی با هم دارند اما مردم اصلا حوصله شنیدن این اختلافات را ندارند. برای ما مهم نیست که مقصر کیست بلکه مهم این است که فصل سرما شروع شده و هنوز مشکل اسکان مردم حل نشده است.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تنها خواسته ای که ما از مسئولین داریم و امروز هم به آقای لاریجانی و وزرای نیرو، اقتصاد و دیگر عزیزان بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن امروز و در بازدید از کل منطقه گفتیم کمک به اسکان مردم است.
فلاحت پیشه با بیان اینکه مسئولین با طرح مسایل اختلافی مردم را مایوس نکنند، تصریح کرد: حتما در آینده قانون تکلیف کسانیکه تخلف کردن را روشن می کند اما آقایان در قالب قانونی، حقوقی و فنی دنبال مقصر بگردند اما وقت و انرژی کشور را با طرح مسایل اختلافی مدیریتی و سیاسی هدر ندهند و مردم را مایوس نکنند.
وی یادآور شد: مسئولین کمک کنند که مشکل اسکان مردم حل شود. آقای سعیدی کیا در جلسه بحران استان حاضر شدند و اعلام کردند که بنیاد مستضعفان کل سیمان بازسازی مناطق زلزله زده در شهر و روستاها را متقبل می شود. ما چند کار اینگونه می خواهیم.
این عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه طرح مسایل اختلافات سیاسی و مدیریتی تنها مردم را دلسرد می کند، اظهارداشت: این مسایل کانال خاص خود را در حوزه حقوقی، فنی و قضایی دارد و باید پیگیری شود  البته مدعی العموم هم باید ورود پیدا کند.
فلاحت پیشه ادامه داد: اردیبهشت ماه که بیمارستان اسلام آباد غرب افتتاح شد اعلام کردند که این بیمارستان در مقابل 8 ریشتر زلزله دوام دارد اما با آمدن این زلزله بیمارستان از حیز انتفاع خارج شد. بنده با تمام وجود حدود 8 ماه درگیر راه اندازی بیمارستان بودم و بودجه لازم برای آن را گرفتم. همچنین بودجه برای تجهیز بیمارستان گرفتم و 8 ماه شخصا پیگیری کردم تا بهترین تجهیزات را برای این بیمارستان بیاورم اما یکباره فروریخت.
وی با بیان اینکه بیشترین آسیب به مسکن مهر اسلام آباد غرب وارد شده، گفت: بیشترین آسیب در اسلام آباد به مسکن مهر وارد شد اینها مواردی است که  حتما پیگرد لازم است اما در حال حاضر با طرح مسایل اختلافی انرژی همدیگر را نگیریم و یاس در میان مردم ایجاد نکنیم. لازمه حل مشکل مردم کار انقلابی است همانطور که در حال حاضر ارتش،سپاه، بسیج، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلابی حضور پیدا کردند و تلاش می کنند که مشکلات اسکان مردم را حل کنند، مسئولین نیز باید اینگونه رفتار کنند.
نماینده اسلام آباد غرب خاطرنشان کرد: این مسایل را بگذاریم برای پیگیری ، و این موضوع را به محل اختلاف تبدیل نکنیم. چرا که از این محل اختلاف به نوعی در آینده بی تفاوتی نسبت به حل مشکلات مردم شکل خواهد گرفت

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور از دو برابر شدن مستمری مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده و پرداخت وام ۱۰

 

توسعه دالاهو به نقل از  :آفتاب کرمانشاهرئیس سازمان بهزیستی کشور از دو برابر شدن مستمری مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده و پرداخت وام ۱۰ میلیونی به آنها خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسنی بندپی امروز در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات سازمان بهزیستی در پوشش زلزله کرمانشاه انجام داده است، گفت: حادثه تلخ شامگاه یکشنبه هفته قبل که زلزله‌ای بیش از هفت ریشتر کرمانشاه را به لرزه درآورد، باعث مرگ و مجروحیت تعداد زیادی از هموطنان شد، نمایندگان سازمان بهزیستی نیز به عنوان سازمان تخصصی و حمایتی از روز دوشنبه به سرپرستی معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی در قالب تیم‌های حمایت روانی و اجتماعی به همراهی مدیرکل مشارکت‌های مردمی و مدیر روابط عمومی برای بررسی وضعیت مناطق زلزله زده به این استان سفر کردند.

وی با بیان اینکه اولویت فعالیت‌های ما در شهرستان سرپل ذهاب و با رویکرد شناسایی افرادی که در این حادثه دچار معلولیت و ضایعه نخاعی شده بودند، بود، گفت: ۲۰ گروه پنج نفره تیم فوریت‌ها که شامل ۱۰۰ مددکار می‌شوند، تا پایان سال ۱۳۹۶ به صورت چرخشی در مناطق  زلزله زده حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تیم محب به مناطق زلزله زده با رویکرد حمایت از کودکان و زنانی که سرپرست خانوار خود را از دست داده‌اند، به منطقه اعزام شدند، گفت: تاکنون ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی  و ۴۵۰ میلیون تومان کمک نقدی از سوی خیرین و هموطنان جمع‌آوری شده است و در کنار آن ۶۲ ماشین آفرود از البرز به مناطق صعب‌العبور و کوهستانی مناطق  زلزله اعزام شدند تا اقلام امدادی را به مناطق زلزله زده که خودروی عادی امکان دسترسی به آن را ندارد، برسانند.

رییس سازمان بهزیستی همچنین از اسکان همراهان مجرحان زلزله زده که به استان‌های البرز و تهران اعزام شده بودند، خبر داد و گفت: ‌در استان البرز ۲۰ نفر از همراهان را در مکان‌های مختلف اسکان دادیم و به ۳۸ مصدوم که پس از ترخیص و اتمام اقدامات پزشکی قصد بازگشت به مناطق خود را داشته، لوازم امدادی همچون چادر، اقلام بهداشتی و ... دادیم.

وی با بیان اینکه ۱۱۸ نفر در پی این زمین لرزه دچار معلولیت شدند، تاکنون شناسایی شده است، گفت: ۲۰ نفر از این معلولان دچار ضایعه نخاعی شده‌اند و امکان افزایش تعداد معلولان نیز وجود دارد.

به گفته بندپی ۹ کانکس در مناطق زلزله‌زده به عنوان مهد کودک فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه گروه‌های محب و اورژانس اجتماعی در حال ارائه خدمات و حمایت‌های روانی و اجتماعی به زلزله زدگان هستند، گفت: سازمان نظام روانشناسی، انجمن مددکاران و انجمن روانشناسان نیز اعلام آمادگی کردند تا در کنار بهزیستی به مردم حمایت‌های روانی و اجتماعی بدهند تا آثار ناشی از حادثه به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۳۶۰ ساعت مشاوره روانی و حمایتی انجام شده است، گفت: از همه استان‌های کشور درخواست کردیم که حداقل یک ماشین اورژانس اجتماعی خود را به مناطق زلزله زده ارسال کنند و همچنین از تهران نیز هشت خودروی اورژانس اجتماعی به مناطق زلزله زده اعزام شد که در قالب اورژانس اجتماعی و تیم‌های روانشناختی کار خود را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه تیم‌های محب به بررسی آثار و مشکلات ناشی از حوادث این‌چنینی تشکیل شده‌اند، گفت: تیم محب، مداخله روانی و حمایتی و همچنین روانشناختی دارد چرا که ما معتقدیم مددکاری یک علم است و مشاوره برای زلزله زدگان و افرادی که بستگان خود را در حوادث این‌چنینی از دست داده‌اند، می‌تواند شرایطی را فراهم کند که کمتر در معرض آسیب قرار گیرند.

بندپی با بیان اینکه ۳۶ نفر از مددجویان بهزیستی در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند، به ایسنا گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه کودکی سرپرستان خود را از دست داده است، شناسایی نکرده‌ایم البته در فضای مجازی کلیپی مبنی بر اینکه یک کودک دچار معلولیت ذهنی در کنار مادر خود در روستایی دورافتاده قرار دارد،  تیم‌های بهزیستی نسبت به شناسایی این مادر و کودک که در روستای زرده قرار داشته‌اند، شتافتند و این در حالیست که گروه‌های حامی حمایت از حقوق دارندگان کودک نیز در استان کرمانشاه مستقر شدند.

وی با بیان اینکه فردی در دامغان اعلام کرده که ۷۰ نفر از این کودکان را پذیرش می‌کند، گفت: اولویت ما استقرار این کودکان در منطقه است چرا که شاید این کودکان پدر و مادر خود را از دست داده باشند اما خانواده و فامیلی دارند که کودک می‌تواند در کنار آنها باشد.

وی با بیان اینکه استقرار و راه‌اندازی ادارات بهزیستی در مناطق زلزله زده که دچار آسیب شده‌اند، در دستور کار قرار  دارد، گفت: اداره بهزیستی سر پل ذهاب از روز چهارشنبه فعالیت خود را آغاز کرده که باید بگویم اولین اداره بود که در مناطق زلزله زده فعالیت خود را آغاز کرد و تا پایان امروز نیز سایر ادارات بهزیستی در مناطق زلزله فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مستمری مددجویانی که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند تا پایان سال دو برابر پرداخت می‌شود، گفت: همچنین معلولانی از خدمات حمایتی ما برخوردار خواهند شد و ۸۰۰ نفر از پشت نوبتی نیز زیر پوشش سازمان قرار می‌گیرند.

به گفته وی تیم تعیین شدت معلولیت بهزیستی نیز در استان کرمانشاه مستقر شده و خدمات به معلولین تا زمانی که دیگر نیازی به ارائه خدمات نداشته باشند، ادامه خواهد داشت.

وی ضمن درخواست از مردم برای واریز کمک‌های نقدی خود به حساب بهزیستی گفت: کانکس، والور نفتی و نایلون از دیگر اقلام مورد نیاز برای مناطق زلزله زده است.

وی با بیان اینکه وام ۱۰ میلیونی برای مددجویان بهزیستی در مناطق  زلزله زده در نظر گرفته شده است، گفت: دولت اعلام کرده که به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه وام می‌دهد اما برخی از مددجویان ما در این مناطق حتی امکان استفاده از این وام ندارند که در نظر داریم طی رایزنی‌ها با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و خیرین شرایط را برای مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده به مانند خانوارهای دو معلوله ایجاد کنیم تا هر چه زودتر دارای مسکن و سرپناه شوند که در حال حاضر رایزنی‌ها ادامه دارد.

دكترفلاحت پیشه با تشریح امداد رسانی به زلزله زدگان:

دكترفلاحت پیشه با تشریح امداد رسانی به زلزله زدگان:

مردم همچنان با مشکل جدی آب، اسکان و تغذیه مواجه هستند/مسئولان به وعده های خود به زلزله زدگان عمل کنند.

دکترحشمت‌الله‌فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به مناطق زلزله زده غرب، گفت: کمک های مردمی ارسال شده اما متاسفانه این کمک ها دریافت نشده و مردم همچنان با مشکل جدی آب، برق، اسکان و تغذیه مواجه هستند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه زلزله زدگان دالاهو، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی به دلیل کمبود چادر دومین شب را نیز در سرما سپری کردند، افزود: منابع آبی تخریب شده و مردم نیاز جدی به آب آشامیدنی دارند از سویی برق و گاز نیز همچنان قطع است.

وی با یادآوری اینکه دیشب جلسه کمیته بحران با ریاست وزیر کشور و حضور وزیر بهداشت، دبیر مجمع تشخصیص مصلحت نظام و برخی از مسئولان ستاد بحران استان و کشور در استانداری کرمانشاه برگزار شد، ادامه داد: مقرر شد امروز بخشی از مشکلات زلزله زدگان مانند قطعی برق و گاز حل و فصل شود انتظار می رود امروز به وعده های داده شده عمل شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری سفر امروز اعضای کمیسیون بهداشت مجلس به مناطق زلزله زده، گفت: اعضای کمیسیون در حال بررسی وضعیت بهداشتی و امداد رسانی به حادثه دیدگان هستند.

فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه بخش اعظم مشکلات زلزله زدگان در  بلند مدت نمایان می شود، تصریح کرد: به طور تقریبی هزار میلیارد تومان تنها در حوزه بناها و مساکن مردمی و صنفی خسارات وارد شده البته این برآورد به صورت اولیه است و باید کارشناسان خسارات را به صورت کامل بررسی کنند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه امروز رییس جمهور به مناطق زلزله زده سفر می کند، گفت: البته پیشنهاد اصلی کمیته بحران به رییس جمهور مبنی بر این بود که در سال جاری از بودجه در اختیار مدیریت بحران رقمی برای رفع بخشی از مشکلات زلزله زدگان اختصاص داده شده و از سویی در بودجه 96 ردیف خاصی برای احیای زیرساخت ها لحاظ شود.

وی با بیان اینکه زلزله زدگان کرمانشاه نباید با مشکلات شان تنها بمانند، تصریح کرد: انتظار می رود رییس جمهور در سفر خود به مناطق زلزله زده مصوباتی را تصویب کند تا گوشه ای از آلام این مردم رنج دیده کاسته شده و مردم به تنهایی مشکلات را به دوش نکشند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه مردم کرمانشاه در زمان جنگ ویرانی ها را تحمل کردند و هنوز آثار جنگ در این مناطق مشهود است، تصریح کرد: وعده های مسئولان نباید فراموش شود؛ مردم کرمانشاه وعده ها را فراموش نمی کنند و از مسئولان تقاضا دارند این وعده ها را عملی کرده و در جهت مشکلات شان گامی جدی بردارند./

ماینده مردم کرمانشاه با انتقاد از مدیرات بحران در مناطق زلزله زده

 انتقاد نماينده مردم كرمانشاه از مديريت بحران مناطق زلزله زده

نماینده مردم کرمانشاه با انتقاد از مدیرات بحران در مناطق زلزله زده گفت:به روستای قلمه‌ذهاب و بیامه‌علیا هیچ کمکی نرسیده است و بیش از هزار نفر تا الان جانباختند.

احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به بازدید‌ امروز خود از روستاهای حاشیه سرپل‌ذهاب، قصر شیرین و ثلاث باباجانی گفت: متاسفانه هنوزاقلام در همه روستاها توزیع نشده است، شاید فقط ۱۰ درصد روستاها چادر گرفته باشند. روستاهایی وجود دارد که نود درصدشان از میان رفته است، وضع خیلی نامناسب است.

وی با انتقاد از نحوه پوشش خبری صداوسیما ادامه داد: صداوسیما به گونه‌ای پوشش می‌دهد که انگار همه چیز برقرار است، رسانه ملی با پوشش خبری ناکارمدش در حق کرمانشاه ظلم و خیانت کرد.

صفری هلال‌احمر را دچار ضعف مدیریتی دانست و گفت: هلال‌احمر هم بسیار دست‌پاچه عمل کرده است، انگار این بار اول است که چنین اتفاقی در کشور می‌افتاد. هلال احمر آنقدر بی‌نظم و تدبیر و بدون مدیریت عمل می‌کند که خود نیاز به ستادی برای رفع مدیریت بحرانش دارد. البته طبیعی است وقتی از هر شهرستانی ۸۰ درصد مدیران را بومی انتخاب می‌کنیم، نشان می‌دهد، فکر چنین روزی را نکردیم، چراکه اکثرا داغدار شده و یا خانه خود را از دست داده‌اند، درنتیجه مدیریت بحرانی در شهرستان وجود ندارد.

این نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیریت بحران استان و کشور باید تیم‌های سه نفره منحصرا برای اسکان، آواربرداری، مدیریت توزیع پوشاک، مدیریت توزیع مواد غذایی تشکیل می‌دادند. بعد از هفتاد و دو ساعت شرایط تغییر نکرده است البته مردم کمی آرام شده‌اند اما گرسنه هستند. وقتی یک وانت اقلام وارد منطقه می‌شود، سریع خالی‌اش می‌کنند آنهایی که زورشان می‌رسد اقلام را به داخل چادر می‌برند اما آنهایی که سیاه‌پوش و داغدار هستند یا خجالت می‌کشند، گرسنه می‌مانند. برای مثال روستای «قلمه‌ذهاب» هشتاد خانوار دارد و هنوز هیچ چیز به دستشان نرسیده است شرایط روستای «بیامه علیا» نیز همین است.

صفری افزود: اینجا قیامت است و ریشه اساسی مشکلات هم نبود مدیریت بحران است. البته نسبت به روزهای گذشته شرایط بهتر شده است، آب معدنی و خوارکی رسیده است اما از نظر پوشاک، چادر و لوازم گرمایشی دچار مشکل هستیم و هوا نیز روز به روز سردتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تعداد کشته‌شدگان زلزله بیشتر از آمار اعلامی است، گفت: مسئولان خبر ندارند، من خودم به روستایی سرزدم که گفتند بیست نفر را همان روز اول خودشان خاک کرده‌اند این افراد جزو آمار جانباختگان به حساب نمی‌آید. به نظر من بیش از ۱۰۰۰ نفر جان خود را از دست دادند، فقط در یک کوچه در سرپل ذهاب هفتاد نفر کشته شده‌اند، در مسکن مهر بیش از ۲۵۰ نفر جان باختند.

این نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید خود از مناطق صفر مرزی ادامه داد: قصرشیرین شرایط خوب بود، اما به روستاها رسیدگی نشده بود و مردم برای گرفتن غذا و دارو کنار هلال‌احمر تجمع کرده بودند. البته خودمان نیز به خودمان رحم نمی‌کنیم. سال‌های ۵۹ در جریان درگیرهای داخل عراق به خانواده‌های کرد عراقی در خانه خود یک یا دو سال پناه می‌دادیم. اما امروز برادر به برادر رحم نمی‌کند، یکی در خانه زندگی می‌کند و دیگری کنار در خانه ویران شده نشسته و بی تفاوت از کنار هم می‌گذرند. نمی‌دانم آیا برخی به قیامت و آخرت اعتقاد ندارند؟ من امرروز به مردم هم گفتم دائم دولت دولت نگویید، ما کٌردیم غیرت، داریم باید هوای همدیگر را داشته باشیم.

صفری در انتها در پیشنهادی گفت: یک عده از استان‌های همجوار آمده‌اند و مانع رسیدن امداد به مردم نیازمند می‌شوند البته این مشکل در بم هم وجود داشت، اما مدیریت شد. باید در مبادی ورودی و خروجی ایست و بازرسی وجود داشته باشد کمک‌ها تحویل گرفته شود و بازرسی شود که فرد زمان بازگشت چیزی را با خود برنگرداند. افراد بی‌وجدان، به زور چادر گرفته و بعد آن‌ها را می‌فروشند

 

 

 

 

 

پیام تسلیت " حزب توسعه کرمانشاه " در پی زلزله مصیبت بار اخیر در کرمانشاه

پیام تسلیت " حزب توسعه کرمانشاه " در پی زلزله مصیبت بار اخیر در کرمانشاه

تصاویر و آمار منتشرشده از میزان حادثه و تلفات جانی و مالی در ساختمان های بی کیفیتی موسوم به "مسکن مهر" در مناطق حادثه دیده نشان از بی تدبیری های تمام نشدنی دولت های نهم و دهم می دهد، باری که حضور دولتمردان تدبیر و امید بتواند در این کوران حادثه و تآثر از بار آلام و مصائب مصیبت دیدگان بکاهد.

 

 

پیام تسلیت " حزب توسعه کرمانشاه " در پی زلزله مصیبت بار اخیر در کرمانشاه
 اناالله و اناالیه راجعون
بار دیگر شاهد غمی جانکاه برای هموطنان مان و چه بسا این بار جانگدازتر از همیشه برای هم استانی های عزیزمان هستیم. 
هر چه از وقوع این مصیبت که به از دست دادن صدها و مجروح شدن هزاران تن انجامیده است بیشتر می گذرد عمق حادثه نمایان تر می شود و در این میان هیچ چیز جز تسلیم در برابر مشیت الهی نمی تواند مرهم روح آزرده ی ما و تسکین دهنده ی مصیبت دیدگان و بازماندگان باشد.
حزب توسعه کرمانشاه ضمن ابراز تآسف و تآثر از این حادثه ی دلخراش و همدردی با مصیبت دیدگان، از مسئولان کشوری و لشکری به ویژه هیئت دولت و در رآس آنها ریاست محترم جمهوری؛ جناب آقای دکتر روحانی انتظار مؤکد دارد تا با بسیج همه ی امکانات در کنار مردم حادثه دیده بوده تا اندکی از زخم های عمیق شان را التیام بخشند، به ویژه آنکه تصاویر و آمار منتشرشده از میزان حادثه و تلفات جانی و مالی در ساختمان های بی کیفیتی موسوم  به "مسکن مهر" در مناطق حادثه دیده نشان از بی تدبیری های تمام نشدنی دولت های نهم و دهم می دهد، باری که حضور دولتمردان تدبیر و امید بتواند در این کوران حادثه و تآثر از بار آلام و مصائب مصیبت دیدگان بکاهد.
با تآثر و تآسف مجدد - حزب توسعه کرمانشاه

زلزله بخش گهواره را نيز لرزاند؟؟؟؟؟

زلزله بخش گهواره راهم لرزاند؟؟؟؟؟

در پي وقوع زلزله شب گذشته در استان كرمانشاه كه منجر كشته و زخمي شدن تعداد زيادي از هموطنان عزيزمان شد.در  بخش گهواره نيز سه نفر  در روستاهاي بخش گهواره كشته و چندين نفر زخمي شدتد . وقوع اين زلزله علاوه  بر خسارتهاي فراوان مالي وجاني  باعث تخريب جاده هاي مواصلاتي تاسيسات آبرساني و خطوط انتقال  برق و  مخابرات نيز شد . در ساعات ابتدايي وقوع اين پديده بسياري مسئولين از نزديك در  محل حضور داشتند ولي متاسفانه برابر مستندات تا اين لحظه كه بيست چهار ساعت از اين حادثه ميگذرد هنوز اقدام خاصي در اين بخش صورت نگرفته ومسئولين فقط حضور فيزيكي در روستاها داشته و هنوز بسياري از روستاها با قطعي آب وبرق مواجه هستند ومردم با مشكلات زيادي دست وپنجه نرم ميكنند و ضعف مديريت ستاد بحران كاملا" قابل لمس ميباشد .  لازم بذكر ميباشد كه جا دارد از حضور بخشدار  . بسيج سپاه . نيرو اتنظامي . حلال احمر . كميته امداد جهاد كشاورزي  و ساير مسئولين كه  با حضور خود باعث دلگرمي و دلجويي مردم مصيبت ديده شدند تشكر و قدر داني نمائيم . اما باكمال تاسف شاهد هيچ اقدام اساسي جهت  رفع  مشكلات مردم نبوده ايم ضمن احترام ويژه اي كه براي عزيزان داغدار در شهرستان سرپل ذهاب قائل ميباشيم و ضمن تسليت به خانواده هاي داغدار اين عزيزان بايد بعرض برسانيم كه جادارد مسئولين توجهي نيز به بخش محروم گهواره و مردمان خسارت ديده اين بخش با توجه به شروع فصل سرما در اين منطقه كوهستاني داشته باشند . انشااله خداوند رحمان و رحيم به همه آسيب ديده گان صبر عنايت فرمايد .

توسعه دالاهو :  جان باختن تعداد زيادي از هم استاني هاي عزيزمان بر اثر وقوع زلزله را به خانواده هاي داغدار اين عزيزان تسليت عرض مينمايد

اختلالات شخصیتی مدعیان دروغین شفا و عرفان/ مبارزه هدفمند با معنویت

در گفتگو با جامعه شناسان و روانشناسها بررسی شد؛
اختلالات شخصیتی مدعیان دروغین شفا و عرفان/ مبارزه هدفمند با معنویت
جامعه شناسان و روانشناسها معتقدند پشت پرده مدعیان دروغین شفادهنده و دارای قدرت ماورایی مسائلی مانند اختلالات شخصیتی، بیماری های روانی، مبارزه هدفمند با دین و معنویت و... وجود دارد.

به گزارش  شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، هر چند مدعیان دروغین عرفان و معنویت در جای جای جهان، جاخوش کرده و افرادی را دور خود جمع کرده‌اند، اما بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد، حیطه فعالیت و دروغ‌پراکنی این افراد متقلب در مناطق کمتر توسعه یافته که اطلاعات دینی، مذهبی و علمی کمتری در دسترس باشد، گسترده‌تر است.

این بررسی‌ها از این حقیقت پرده بر می‌دارد که مدعیان و دروغ‌پردازان معنوی در دوران هزاره سوم، بازماندگان مدرن شده جادوگران در دوران کهن هستند.

عرفان در معنای اصیل خود در بردارنده مفهومی عظیم است و عارفان حقیقی در تمام ادوار تاریخ، انسان‌هایی وارسته و محبوب تلقی می شدند. در جامعه امروزی ما افرادی با سوء استفاده از این عنوان، شبکه‌هایی را تشکیل داده و از این طریق اهداف خود را دنبال می‌کنند.

عارفان کاذب که چندی است در گوشه و کنار کشور در قالب گروه‌ها و جلساتی مشاهده می شود، ادعای کشف و شهود داشته و تعدادی به اصطلاح مرید را نیز در اطراف خود گرد آورده‌اند. از اهداف این افراد، ایجاد تفرقه های اعتقادی در میان مدعیان این بدعت‌های انحرافی همچنین از طریق سوء استفاده از فطرت معنویت گرای انسان، به دنبال جذب آنها هستند.

در این میان افرادی ساده لوح و خرافاتی که از لحاظ اعتقادی متزلزل هستند در زمان ناتوانی در مقابل مشکلات به این عارفان کاذب روی می آورند. مدعیان عرفان نیز دروغ های خود را در لباس حقیقت به خورد مراجعان داده و از این طریق اهداف سوء خود را دنبال می کنند.

مدعیان دروغین بیماران شخصیتی و روانی هستند

دکتر شهرام وزیری روانشناس و استاد دانشگاه در این رابطه می گوید: از نکات قابل توجه در بحث عرفان‌های دروغین، افرادی هستند که با گرایش به مدعیان این مکاتب، باعث رونق بازارشان می‌شوند. کسانی که دست کشیده از خدا و آموزه‌های مذهبی، در اثر عدم آگاهی به سمت این مدعیان جذب شده و در مکتب آنها به دنبال حصول اهداف و آرزوهای خود هستند.

وی ادامه داد: چندی است در سطح جامعه افرادی به چشم می‌خورند که با ادعای عرفان، شهود و كرامت دست به تشکیل گروه‌ها و شبکه‌هایی زده‌اند. این افراد که موفق به جمع‌آوری عده‌ای از مردم ساده لوح و خرافاتی در اطراف خود شده اند، با سوءاستفاده از آنها، به دنبال کسب اهداف خود هستند.

دکتر وزیری با اشاره به اینکه این مدعیان عرفان را می‌توان به گروه هایی تقسیم کرد، گفت: دسته اول افرادی هستند که به دلیل سودجویی و پیروی از امیال خود و با ادعاهایی ساختگی با اهدف شوم و غیراخلاقی با دیگران ارتباط برقرار کرده و از آنها سوءاستفاده می‌کنند.

وی افزود: دسته دوم این افراد که تعداد بیشتری هم هستند دچار مشکلات شخصیتی هستند. این اختلالات باعث ایجاد توهماتی در ذهن فرد شده و اعتقاد به مسائلی چون کنترل روح، هیپنوتیزم و موارد عجیب و غریب در وی شکل می‌دهد.

این استاد دانشگاه افزود: گروه سوم این مدعیان دروغین افرادی دچار بیماری‌های خاص روانی هستند که تصور انجام اعمال خارق‌العاده را دارند. این افراد تصور می‌کنند که به آنها وحی شده و گاه ادعای پیامبری دارند. بیماران دو قطبی در دوره‌های مانیک ممکن است دچار چنین تصوراتی بشوند.

وی ادامه داد: یک گروه از این افراد کسانی هستند که با انگیزه‌های از پیش تعیین شده برای ایجاد انحراف دست به این کار می‌زنند. این افراد بر نادرست بودن ادعاهای خود واقفند و مأمور اشاعه این باورها در میان مردم هستند. ورود این باورها در اجتماع باعث ایجاد دوگانگی و تزلزل در ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی می‌شود.

این روانشناس با واکاوی ابعاد دیگری از دلایل بروز مدعیان دروغین ادامه داد: از سوی دیگر، نحوه فعالیت این مدعیان دروغین عرفان متفاوت است. گاه این افراد با تفاسیر سکولاری از عرفان، در غالب ادعاهای انرژی درمانی، لمس کردن، شفای بیماران و ایجاد آرامش ارتباط برقرار می‌کنند. فعالیت این افراد و شبکه‌ها اکثراً به صورت غیر رسمی، پنهانی و در منازل شخصی انجام می‌شود. این افراد غالباً از نهادهای دولتی و مسئول به دلیل فعالیت‌های غیرقانونی خود گریزانند.

وی افزود: مردم با هوشیاری، تحقیق در خصوص این افراد و دوری از عقاید خرافی می‌توانند از سقوط در دام آنها بگریزند.

هراس از دین و تخریب معنویت هدف مدعیان دروغین

محسن نصری جامعه شناس و استاد دانشگاه نیز در این رابطه می گوید: عرفان‌های دروغین به عنوان بدعتی انحرافی چندی است با هدف ایجاد تفرقه‌های اعتقادی در جامعه مطرح شده است. برای بیان دلایل گسترش این بدعت‌ها می‌توان گفت، دین و معنویت ریشه در فطرت انسان داشته و به همین دلیل در طول ادوار مختلف تاریخ از عوامل مهم حیات بشری محسوب شده و نقش اساسی در شخصیت و زندگی انسان دارد.

وی افزود: از همین رو، دشمنان و معاندان دین همواره تلاش می‌کردند که نمونه‌های تقلبی و غیرکارآمد از دین، این گوهر مهم معنویت را برای تحریف و بی‌تأثیر کردن آن به کار گیرند. به همین دلیل در تاریخ ادیان الهی، بشر همواره با تحریف روبه‌رو بوده است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در همین راستا، در دهه گذشته در سطح جهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی و احیای دین، معنویت و تبلور کارآمدی اعتقادات مذهبی در دفاع مقدس، قدرت‌های بزرگ در قالب جنگ نرم سعی در ارائه بدعتی فاسد در پوشش تقلبی عرفان و جلسات دینی و مذهبی به مردم داشته‌اند. این بدعت‌های جدید به رغم ظاهری جذاب، محتوایی خرافی داشته و در طول دهه گذشته در سطح کشور، گروه‌ها و جریان‌های انحرافی به خصوص در حوزه مهدویت، عاشورا، خودسازی و سیر و سلوک، با تشکیل محافل، جلسات و توزیع کتاب‌ها و جزوات سعی در جذب نسل جوان داشته‌اند.

این جامعه شناس تصریح کرد: این فرقه‌ها از یکسو با ارضای نیاز معنویت‌گرایی در جوانان و مردم ساده دل و از سوی دیگر از طریق محتوای خرافی آموزه‌های خود سعی در دور کردن آنها از حرکت، پویایی و عمل به دستورات واقعی دین دارند. این در حالی است که محور اصلی جلسات این گروه‌ها مباحث ارتباط با امام زمان، دعا و موضوعات مربوط به خودسازی است.

نصری ادامه داد: یکی از اهداف شوم این جریانات، القای ناکارآمدی نقش دین در جامعه و تبدیل چنین محافل و جلساتی به پایگاه مبارزه با دین است.

فرماندار دالاهو: شفای بیماران توسط خانم گاوسوری کذب محض است

فرماندار دالاهو:

شفای بیماران توسط خانم گاوسوری کذب محض است

/برخورد با این موضوع در دستور کار ویژه قرار دارد

فرماندار دالاهو ,شهرستانی که خانم گاوسوری در آن ادعای شفا دادن بیماران را دارد گفت:
هیچ دلیل علمی و شرعی برای قبول ادعای واهی این خانم وجود ندارد.شفا دادن بیماران لاعلاج توسط خانم عصمت امینی کذب محض است.
نهادهای امنیتی این موضوع را در دست بررسی داشته و ریشه های جریان و کسانی که این بلوا را درست کرده اند شناسایی کرده و در آینده ای نزدیک با آنها برخورد خواهد شد.
ا تمامی بیمارانی که به این خانم مراجعه کرده اند صحبت شده و هیچکدام ادعای شفا دادن این خانم را تایید نکرده اند.
خانم دیگری که در روستای سرتنگ همین شهرستان ادعای شفا دادن بیماران را داشت هم اکنون در بیمارستان روانی کرمانشاه بستری است و از مشکلات شدید روانی رنج می برد.همین احتمال در مورد خانم امینی هم وجود دارد.
شفا دادن بیمار لاعلاج به طول درمان ندارد . ولی همه مراجعین محترم این خانم از وعده شفا گرفتن در یکماه آینده سخن می گویند که این کذب محض است.
خانم امینی در ابتدا مدعی بوده فقط بیماران سرطانی و افراد نازا را درمان می کند .ولی به مرور زمان حتی ادعای درمان عاجل ایدز و کم خونی و آسم و ام اس و فلج و .... و نیز افزایش رزق و روزی را نیز اضافه کرده است.
هیچکدام از بزرگان شناخته شده یارسان ها در منطقه این اتفاق را تایید نکرده و آن را قویا رد می کنند.
کاملا مشخص است که خانم امینی برای این نوع تکلم و حتی به کار بردن کلمات آموزش دیده و ریشه های این رفتار به زودی کشف خواهند شد.
دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی از ابتدا موضوع را رصد کرده و بدون شک در روزهای آتی با این موضوع برخورد خواهند کرد.
مردم به تبلیغات واهی در مورد این اتفاق توجه نکرده و به عقل و دستورات شرع و مبانی علمی مراجعه نمایند.
بیشترین مراجعین و افرادی که این موضع را پیگیری میکنند به ترتیب از استانهای ایلام و لرستان و کرمانشاه می باشند.
خانمی دیگر در روستای سرتنگ شهرستان دالاهو نیز ادعای شفا دادن بیماران را داشت که در بررسی های صورت گرفته مشخص شد این زن مشکل روانی داشته و هم اکنون در بیمارستان بستری است.

چه کسی جوابگوی 45 میلیارد هزینه شده در مرز خسروی است ؟

چه کسی جوابگوی 45 میلیارد هزینه شده در مرز خسروی است ؟

آیا مقامات و مسوولین محترمی که برای پذیرایی بهتر از زوار اربعین حسینی از مرزخسروی اقدام به هزینه کردن حدود 45 میلیاردتومان ( تکمیل زیرساختها ،تهیه و تجهیز اماکن اقامتی و....) در این مرز نمودند آنقدر از بصیرت سیاسی برخوردار نبودند که بدانند استان دیالی ( هم مرز کرمانشاه و محل عبور زوار کربلا) از امنیت لازم و کافی برخوردار نیست ؟ مسوولین ما چرا به قول و وعده مقامات استان دیالی عراق وبخصوص استاندار آنجا در جلسه مشترکی که در مرز خسروی برگزار شد اطمینان نمودند؟

 

 

گرچه برخی از اقدامات انجام شده در قصرشیرین و خسروی همچون تکمیل و تجهیز جاده ها و مسیرهای منتهی به نقطه صفر مرزی اقداماتی ماندگار است که در غیاب حضور زوار عزیز کریلای حسینی نیز به مصلحت منطقه است اما خیلی از هزینه ها از جمله ایجاد و تجهیز مکانهای موقت اقامتی که فقط تجهیز روشنایی این مکانها برای شرکت توزیع برق کرمانشاه چهار میلیاردتومان هزینه در بر داشته  به بهای ساده اندیشی مسوولین ذیربط در استان کرمانشاه به هدر رفته است .

دولت مسئول اصلي بالابودن آمار بيكاري در استان كرمانشاه است.

دولت مسئول اصلي بالابودن آمار بيكاري در استان كرمانشاه است.

دکترحشمت‌الله‌فلاحت‌پیشه ، نماينده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شوراي اسلامي براي دقايقي ميهمان غرفه #تابناك در بيست و سومين دوره نمايشگاه مطبوعات شد و در مورد چرايي بالا بودن آمار بيكاري در اين استان انتقادات تندي را متوجه دولت كرد.

به گزارش «تابناك»، بالا بودن آمار بيكاري در استان كرمانشاه و شرايط اقتصادي نامناسب اين استان كه مشكلات فراواني را در زمينه هاي مختلف ايجاد كرده، موضوعي است كه بارها در رابطه با آن صحبت شده است و « #دکترفلاحت‌پیشه »، عضو مجمع نمايندگان استان كرمانشاه دليل بروز آن را نگاه امنيتي دولت به اين استان مي داند.
نماينده مردم اسلام آباد غرب در رابطه با بالا بودن ميزان بيكاري در استان كرمانشاه گفت: همانطور كه اشاره كرديد استان كرمانشاه بالاترين ميزان بيكاري  را دارد و دليل اين هم عدم توجه دولت ها به اين استان است.
وي افزود: در سفر مقام معظم رهبري به اين استان و نيز سفر آقاي احمدي نژاد مجموعه اي از طرح هاي توسعه اي مثل پالايشگاه آناهيتا مصوب شد، اما هيچكدام از اين طرح ها اجرايي نشد.
فلاحت پيشه گفت: حتي در دولت آقاي روحاني نيز طرح هاي براي توسعه استان مطرح و مصوب شد، اما اجرايي نشدند تا اين استان همچنان به دليل ناكافي بودن زيرساخت هاي توسعه اي با مشكل بيكاري دست به گريبان باشد.
اين نماينده مجلس ادامه داد: اگر فقط توسعه كرمانشاه متصل به كشور عراق باشد، خيلي از مشكلات استان ما حل خواهد شد و نيازي به بودجه عمومي هم نداريم، اما دولت در اين زمينه كم كاري كرده است.
من عقيده دارم اگر طرح هايي مثل بزرگراه كرمانشاه به كربلا نهايي شود و در زمينه ريلي سرمايه گذاري ويژه انجام شود، بسياري از مشكلات ما حل خواهد شد.
فلاحت پيشه ادامه داد: نگاه دولت ها به استان كرمانشاه امنيتي است و اگر اين نگاه به نگاه اقتصادي تبديل شود، زمينه هاي توسعه اقتصادي و رونق گرفتن اشتغال فراهم مي شود.
عضو مجمع نمايندگان استان كرمانشاه افزود: براي مثال سفرهاي اربعين كه هر ساله جمع زيادي از رائران را از ايران به كربلا اعزام مي كند، در خاك كرمانشاه با بي مهري مسئولان رو به رو است و علي رغم اينكه دولت ها تأكيد مي كنند از مرز خسروي هم سفر ممكن است، اما هميشه با اين مرز كج دار و مريض برخورد مي شود. اين در حالي است كه هزينه هاي فراواني در امر هتل داري و گردشگري در اين بخش انجام شده است.
فلاحت پيشه با تأكيد بر اينكه مسئول اصلي بيكاري در كرمانشاه دولت است، افزود: نگاه به كرمانشاه بايد عوض شود و وزيران به وظايف خودشان در زمينه ساخت احداث امكانات زيرساختي مثل كارخانه، كارگاه هاي توليدي، جاده و... عمل كنند.

دعوت از مردم جهت حضور پر شور  در راهپيمايي يوم الله 13 آبان

اطلاعيه

 

دكتر علي پروين بخشدار بخش گهواره با صدور اطلاعيه اي ازعموم  مردم ولايتمدار و هميشه در صحنه  بخش گهواره جهت شركت پر شور احاد مردم در راهپيمايي يوم الله سيزده آبان روز غرور آفرين تسخير لانه جاسوسي امريكا جنايتكار و نيز  روز دانش آموز دعوت بعمل آوردند . همچنين در اطلاعيه هاي جداگانه امام جماعت و فرماندهي سپاه و بسيج  شهر وبخش گهواره از مردم و بسيجيان سلحشور دعوت كردند كه در اين راهپيمايي حماسي حضوري  پرشور وبا صلابت داشته باشند و با سر دادن شعار مرگ بر آمريكا جنايت هاي شيطان بزرگ را محكوم نمايند

دعوت از مردم جهت شركت در راهپيمايي يوم الله 13 آبان

دعوت از مردم جهت شركت در راهپيمايي يوم الله 13 آبان

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تکریم یاد و خاطره شهداء گرانقدر یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، از قشر‌های مختلف مردم عاشورایی دعوت کرد؛ فردا شنبه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح، با حضور انقلابی و حماسی در تظاهرات ضد استکباری این روز بزرگ، علاوه بر نمایش خشم، انزجار و نفرت از توطئه‌های امپریالیسم جهانخوار، بر مواضع اصولی خود و آرمان‌های ارزشمند شهداء و امام شهداء، مهر تاییدی دوباره بزنند.
در این اطلاعیه همچنین با تاکید بر اینکه آمریکای جنایتکار به عنوان شیطان بزرگ، مصداق واقعی استکبار و فرزند نامشروع جریان‌های طاغوتی و اغواگرانه شیاطین، مخل نظم و امنیت عمومی جهان است، آمده؛ یوم الله سیزدهم آبان، تجلی حقیقی، مولود عینی، و الگوی امروزی و تمام نمای پیام تاریخی، و مفاهیم ارزشمند و جهان شمول حماسه جاویدان قیام عاشورای حسینی (ع) است.
محل تجمع تظاهر کنندگان یوم الله ۱۳ آبان بدین شرح اعلام شده است: دالاهو- بخش مرکزی- درب مسجد المهدی (عج)، بخش گهواره- درب سپاه

اتمام حجت استاندار کرمانشاه با مدیران ناکارآمد؛ مدیرانی که به تعهدشان عمل نکنند، جایی در تیم من ندار

به گزارش تیتر نیوز؛   یکی از خاطره های تلخ افکار عمومی از مدیریت های سابق استان کرمانشاه، برخی وعده های شیرینی بود که عملی نشدن یا تحقق ناقص و دیرهنگام آنها کامشان را تلخ کرد.

رویه‌ای که به نظر می رسد استاندار جدید کرمانشاه در تلاش است به آن پایان دهد و دست کم حرف و عملش را همگام کند؛ هوشنگ بازوند اصرار دارد که باید از حرف و شعار بدون عمل پرهیز کرد.
مروری بر مواضع بازوند در حدود یک ماهی که سکان مدیریت استان را در دست گرفته، نشان می دهد او می خواهد مدیر متفاوتی باشد.

 

برنامه های پرتعداد و پیگیری‌های مستمر و گاه شبانه روزی، برگزاری ‌جلسات در ساعات خروس خوان و شبها، اتمام حجت با مدیران کم اطلاع و کم کار، تاکید بر پاسخگویی آنها در مقابل تعهدشان و… بخشی از تصویری است که بازوند تاکنون از خود به نماش گذاشته و سبب بازگشایی دوباره روزنه‌های امید در استان شده است.

 

همین احساس مثبت در پایان مصاحبه اختصاصی با هوشنگ بازوند به من هم دست داد.

 

او در این گفت و گو خیلی صریح گفت که نمی خواهد وعده سر خرمن بدهد و دنبال اقدام و عمل است و به طور قطع مدیران ناکارآمد و غیرانقلابی را از تیمش اخراج خواهد کرد.
تفاوت رویه بازوند با برخی مدیران قبلی، امیدهای بسیاری را برانگیخته اما مردم استان انتظار دارند که این منش تا پایان کار ادامه داشته باشد و آقای استاندار از مواضع امروزش کوتاه نیاید.

 

**بهبود کسب و کار یعنی فرش قرمز برای سرمایه گذاران
هوشنگ بازوند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، دست روی کانون دردهای مردم استان کرمانشاه گذاشت؛ بیکاری.
او گفت:‌ حل مشکل بیکاری جوانان استان کرمانشاه از اولویت های اصلی ماست اما باید بدانیم که این موضوع با شعار و سخنرانی رفع نمی شود؛ اشتغالزایی یکی از اقدام های بسیار سخت و سنگین و نیازمند تعریف مقدمات و سازوکار مناسب است.
او افزود: این ساز و کار را در ۲۰ برنامه تهیه و در کارگروه اشتغال استان اعلام کرده ام.
به گفته بازوند ‘بعضی از این برنامه ها برای عملیاتی شدن نیازمند راهکار اجرایی است و البته برخی دیگر، هم اکنون در دستور کار و اجرا قرار دارد.’

 

استاندار کرمانشاه بهبود فضای کسب و کار را یکی از ۲۰ دستور ابلاغی خود عنوان کرد و گفت: اگر این هدف محقق شود دیگر برای جذب سرمایه گذار نیازی به برگزاری جلسه و خواهش و تمنا نیست زیرا بهبود کسب و کار یعنی پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذاران، دلگرمی آنان و تولید ثروت و اشتغالزایی.

 

**رفع بروکراسی بسیار خطرناک ادارات دولتی
مدیر ارشد استان کرمانشاه در عین حال تاکید کرد: اولین کار برای سامان دادن به فضای کسب و کار نامطلوب کنونی، تلاش برای رفع بروکراسی بسیار خطرناک ادارات دولتی است و برای این کار حتما باید مدیران استان پیشقدم شوند.
بازوند که در دولت یازدهم استاندار لرستان بود، اظهار داشت: با توجه به تجربه خوبی که بنده در کاهش نرخ بیکاری و جذب سرمایه در استان لرستان دارم، معتقدم اگر مدیران استان کرمانشاه برای عملیاتی کردن دستورات ابلاغی پای کار بیایند شاهد سیر نرخ بیکاری در استان خواهیم بود.

 

**اگر مدیران به تعهدشان عمل نکنند، جایی در تیم من ندارند

 

استاندار کرمانشاه در پاسخ به این سوال که آیا معاونت ها و ادارات مختلف راهکارهای خود را برای اجرای دستورات بیست گانه شما ارائه کرده اند؟، گفت: بله؛ همه بخشها برنامه ها و راهکارهای اجرایی خود را ارائه کرده اند.
وی افزود: علاوه بر این ما با مدیران استان برای عمل به تعهدشان میثاق نامه امضا می کنیم؛ به عنوان مثال اگر مدیری تعهد کرد که ۱۸۰۰ شغل ایجاد می کند اما موفق به اجرای آن نشد، باید به طور رسمی عذرخواهی کند.
‘با توجه به اظهارات و مواضع اخیر شما آیا باید منتظر تغییرات در مدیران استان کرمانشاه باشیم؟’؛ بازوند در پاسخ به این سوال گفت: قطعا؛ اگر مدیران نتوانند موفقیتی در کاهش بیکاری داشته باشند حتما در تیم ما جایی نخواهند داشت.

 

**مدیران استان باید کارآمد و جهادی باشند
بازوند در ادامه با تاکید بر اینکه مدیران استان باید ‘جهادی، انقلابی و کارآمد’ باشند، افزود: یعنی بتوانند موانع تحقق شعار سال و تولید و اشتغال را رفع کنند.
به گفته او ‘زمانی یک مدیر کارآمد و جهادی است که تسهیل ‌گر کارآفرینی و اشتغالزایی باشد و بتواند سرمایه گذاران و بخش خصوصی را به راحتی از سد بروکراسی اداری عبور دهد تا پشت آن متوقف نشوند.’

 

** به جای شعار، عمل می‌کنیم
مدیریت ارشد استان کرمانشاه در باره سایر طرح های عمرانی استان نیز گفت: با جدیت به دنبال راه اندازی همه طرح های عمرانی استان هستیم اما ابتدا عمل می کنیم و بعد اعلام خواهیم کرد تا مردم خودشان شاهد باشند زیرا بهترین تبلیغ اقدام و عمل است.

 

به اعتقاد بازوند اگر قبل از اقدام و عمل، شعار داده شود به بی اعتمادی مردم و تضعیف سرمایه های اجتماعی منجر می شود و طبعا باید از سخنرانی و شعار صرف نظر کنیم

بیانیه‌ی احزاب اصلاح طلب و اعتدال گرای استان کرمانشاه درباره‌ی وقایع اخیر آموزش و پرورش استان

متن این بیانیه بدین شرح است :

 

فرهنگیان شریف استان کرمانشاه
با سلام و عرض تسلیت اربعین سرور آزادگان جهان حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران با وفای ایشان، بر خود لازم می‌دانیم درباره‌ی آنچه که این روزها بر آموزش و پرورش استان می گذرد، مواردی را به جهت تنویر افکار عمومی معروض داریم:

 

 

امروزه کسی از نقش بی‌بدیل این نهاد و آثار آن در توسعه ی کشور، کمترین شبهه ای ندارد.بر همین اساس در جایگاه احزاب و فعالان فرهنگی سیاسی استان، انصاف ندانستیم که در فضای آشفته ی این روزها درباره‌ی مدیریت ارشد مهم ترین نهاد آموزشی استان سکوت کرده و آن را به دست انتخاب های محفلی بسپاریم. شوربختانه امروز معدود افرادی،بر آنند تا خود را نماینده‌ی جامعه‌ی خدوم معلمان معرفی کرده و در صدد انتصاب مدیران سفارشی باشند. این افراد با عدم آگاهی و بی اعتنا به خواست عمومی فرهنگیان، کمترین استقلالی برای این بخش قائل نبوده و نیستند. بنابراین بر خود واجب دانستیم که بار دیگر اعلام نماییم که نسبت به فردای آموزش و پرورش استان بی تفاوت نخواهیم بود. بر همین مبنا مجموعه ی احزاب اصلاح طلب و اعتدال گرای حامی دولت خطاب به برخی جریانات معلوم الحال موراد زیر را اعلام می کنیم:

 

 

۱- جدا از قضاوت در باره‌ی اشخاص معرفی شده،چنانچه لازم باشد مدیری جدید به عرصه ی آموزش و پرورش استان معرفی گردد بایستی مورد وفاق و وثوق قاطبه ی فرهنگیان عزیز به عنوان صاحبان اصلی این حوزه باشد و هر گونه تشکیل محافل قدرت طلب به نمایندگی از فرهنگیان استان را فاقد وجاهت می دانیم.

 

 

۲- در شرایطی که باور دمیدن روح تازه در کالبد مدیریت آموزش و پرورش استان بر همگان محرز گردیده است؛ تلاش برای ابقا و جایگزینی برخی مدیران ارشد کنونی که در زمان مدیریت خود نتوانسته اند تغییرات مطلوبی در حوزه ی تعلیم و تربیت استان ایجاد نمایند را نماد بی تدبیری دانسته و محکوم می دانیم.

 

 

۳- ضمن احترام به شخصیّت های حقیقی و سیاسی، بایسته است همگان در فضایی توأم با حس شایسته سالاری، حریم مدرسه و فرهنگیان صبور را پاسداری نموده و انتخاب مدیر ارشد این حوزه را، به عنوان حق اولیه‌ی آنان بدانیم.

 

 

۴- برخی اشخاص و تشکل های صنفی را در ناکامی های فعلی نظام آموزشی استان مسئول می دانیم و هرگز آنها نماینده‌ی فرهنگیان ندانسته و توصیه می کنیم بیش از پیش به نظر قاطبه ی دلسوزان استان توجه جدی نموده و با پرهیز از طرح کاندیداهای محفلی، به ایجاد زمینه‌ی مناسب برای گزینش اصلح از سوی مراجع ذیصلاح با دیگر جریانات همفکر و همسوی دولت، کمک نمایند.

 

 

۵- ضرورت دارد جدا از احزاب و فعالان سیاسی، تیمی متشکل از مدیران، اساتید و فرهنگیان فرهیخته که مشروعیت و مقبولیت لازم برای اظهار نظر درباره‌ی این موضوع را دارند، تشکیل شود و در این رابطه تصمیمی اتخاذ نمایند که مورد تأیید قاطبه‌ی دلسوزان این عرصه باشد.
و من الله التوفیق و علیه التکلان

 

امضا کنندگان بیانیه عبارتند از:

 

۱- جامعه ی دانشجویان و دانش آموختگان کرمانشاهی (جاداک)
۲- حزب اراده ی ملت شهرستان کرمانشاه
۳- مجمع هماهنگی اصلاح طلبان شهرستان کرمانشاه
۴- مجمع فرهنگیان ایران اسلامی منطقه کرمانشاه
۵- سازمان عدالت و آزادی استان کرمانشاه
۶ – حزب آزادی شاخه استان کرمانشاه
۷- حزب کارگزاران سازندگی شاخه کنگاور
۸- حزب اسلامی کار استان کرمانشاه
۹- کانون همبستگی فرهنگیان ایران شاخه کرمانشاه
۱۰- جبهه تدبیر و توسعه ی ایران اسلامی استان کرمانشاه
۱۲- حزب توسعه استان کرمانشاه
۱۳- حزب اعتماد ملی استان کرمانشاه
۱۴- حزب مردمسالاری استان کرمانشاه
۱۵- ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان حامی دکتر روحانی شهرستان اسلام آباد غرب
۱۶- ستاد انتخاباتی اعتدال و توسعه دکتر روحانی شهرستان کنگاور
۱۷- ستاد دانشگاهیان اصلاح طلب حامی دکتر روحانی کرمانشاه

رییس ستاد روحانی در کرمانشاه دوباره جنجال آفرین شد

رییس ستاد روحانی در کرمانشاه دوباره جنجال آفرین شد

با وجود اینکه دوهفته ای از سخنان جنجال آفرین دکتر صحرایی رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در دیدار با استاندار سپری نشده است دخالت نابجا و خودسرانه وی اینبار در ارسال نامه ای به وزیر آموزش و پرورش در حمایت از انتصاب محسنی نسب برای تصدی مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه مجددا خشم اکثریت اصلاح طلبان کرمانشاه را در سوءاستفاده وی از مسوولیت ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در کرمانشاه برانگیخت و 17 حزب اصلاح طلب با انتشار بیانیه ای تلویحا اقدام این شخص را زیرسووال را بردند.

مهندس سالار باد نوروز شهردار گهواره شد

مهندس سالار باد نوروز شهردار گهواره شد

طي مراسمي باحضور آقاي موسي فرد معاون مدير كل دفتر امور شهري وشوراها و آقاي رازقي كار شناس امور دفتر شهري و شهرداريها . آقاي پناهي دفتر دار مديركل دفتر امور شهري و اعضاي شوراهاي اسلامي شهر گهواره و ساير مسئولين و ادارات مراسم توديع  معارفه مهندس سالار  باد نوروز بعنوان شهردارگهواره كه با راي قاطع هر پنج نفر شورا  انتخاب شده بود  انجام گرديد . مهندس بادنوروز كه مدت چندين سال ميباشد كه بعنوان كار شناس فني در شهرداري گهواره مشغول به خدمت است  يكي از مهندسين  جوان خوش نام وخوش فكر ميباشد كه مردمداري و اخلاق حسنه ايشان زبانزد خاص وعام مردم شهر گهواره بوده با حضور ايشان بعنوان شهردار گهواره شهرداري وشهر گهواره در آينده شاهد نحويلي اميدوار كننده  خواهد بود  . لازم بذكر است كه شهرداري گهواره در چهار سال گذشنه بعلت ضعف مديريت اين شهرداري مردم اين شهر  با مسائل ومشكلات زيادي دست و پنجه نرم ميكردند . كه با انتخاب  مهندس باد نوروز  انشااله شاهد مردمداري و عمران و آباداني در شهر گهواره خواهيم بود.

توسعه دالاهو : ضمن تبريك اين انتخاب لايق و شايسته   توفيقات روز افزون براي مهندس بادنوروز كه از  فرزندان  انقلاب  وشهداو بومي منقطه هستند را از درگاه خداوند متعال خواهان ميباشد

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری در غرفه غرب

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری در غرفه غرب

آقای عظیمی مهر مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کرمانشاه به اتفاق آقای بهزاد خالوندی عصر روز سه شنبه در غرفه هفته نامه غرب در نمایشگاه مطبوعات کشور حضور پیدا کرده و با مدیرمسوول و دست اندرکاران این نشریه دیدار و گفتگو نمودند.

دکتر نوبخت سخنگوی دولت در غرفه نشریه غرب حضور یافت

دکتر نوبخت سخنگوی دولت در غرفه نشریه غرب حضور یافت

دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و سخنگوی دولت روز سه شنبه با حضور در غرفه هفته نامه غرب در نمایشگاه مطبوعات اظهار داشت:سلام بنده را به مردم عزیز کرمانشاه برسانید و بگویید انشاالله روز 17 ربیع الاول با قطار به کرمانشاه خواهیم آمد.

پاسداری از آرمان های شهدا وظیفه همگان است/جهاد با قلم بسیار ارزشمند و مفید است / تفکر ناب شهادت و ا

فرمانده سپاه ناحیه دالاهو : پاسداری از آرمان های شهدا وظیفه همگان است/جهاد با قلم بسیار ارزشمند و مفید است / تفکر ناب شهادت و ایثار باید در کتب درسی موجود باشد

فرمانده سپاه دالاهو در حاشیه مراسم یادواره شهدای دانش آموز بسیج دانش آموزی سپاه دالاهو گفتند : پاسداری از آرمان های شهدا وظیفه همگان است .

به گزارش کرند کرد، جناب سرگرد پاسدار نوروز اکبری فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج سپاه دالاهو در حاشیه برگزاری یادواره شهدای دانش آموز بسیج دانش آموزی گفتند : پاسداری از آرمان های شهدا وظیفه همگان است و این مهم در قشر دانش آموز میسر نمی شود مگر با جهاد علمی و جهاد با قلم که میتوان گفت جهاد با قلم از با ارزش ترین جهاد هاست. در ادامه سرگرد پاسدار نوروز اکبری افزود : تفکر ناب شهادت و ایثار باید در کتب درسی موجود باشد  و حذف این مهم از کتب درسی میتواند صدمات جبران ناپذیری به نسل آینده و باعث جدایی آنان از فرهنگ ایثار و شهادت شود . وی در ادامه با ارزشمند و مهم دانستن مراسم یادواره شهدا گفتند : یادواره شهدا با بقیه مراسمات تفاوت بسیاری دارد .مراسمی که به نام شهدا مزین شده باشد و عطر و بوی ایثار و شهادت و دفاع مقدس در آن است زمینه ساز به وجود آمدن فرهنگ ایثار و شهادت در نسل جوان و اشتیاق جوانان برای شهادت است و گواه این قضیه تعداد بالای شهدای مدافع حرم جوان ما هستند که با حرکت در مسیر جهاد برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه عزیمت کرده و خداوند متعال نیز به آنان نعمت بزرگ شهادت را اعطا کردند .

در پایان ایشان از مسئولین شهرستان و حضار گرامی و دانش آموزان برای حضور در این مراسم تشکر کرده و از زحمات بسیج دانش آموزی شهرستان دالاهو و اداره بنیاد شهید شهرستان و مسئولین و کارکنان دبیرستان فاطمیه شهرستان دالاهو که در زمینه برگزاری هرچه بهتر این یادواره کوشیدند تشکر ویژه ای به عمل آوردند.

دیدار فرمانده و جمعی از پاسداران سپاه دالاهو با خانواده شهید غلامرضا کرمی

در راستای تجلیل از مقام شهدا فرمانده و جمعی از پاسداران سپاه دالاهو با خانواده شهید غلامرضا کرمی دیدار کردند .

به گزارش کرند کرد، سرگرد پاسدار نوروز اکبری فرمانده سپاه ناحیه دالاهو به همراه تعدادی از پاسداران سپاه دالاهو با خانواده شهید غلامرضا کرمی شهید حادثه تروریستی شهرستان دالاهو دیدار کردند .

جناب سرگرد اکبری طی این دیدار گفتند : ادامه دادن راه شهدا وظیفه سربازان انقلاب و رهبری است و شهادت نعمتی است که نصیب بندگان خوب و پاک خداوند می شود .وی در ادامه این حادثه تروریستی که سال قبل رخ داد و منجر به شهادت رسیدن شهید غلامرضا کرمی وحجت الله نیک عزم شد را محکوم نموده و در پایان  از خداوند متعال شادی روح این دو شهید عزیز و صبر برای خانواده های این شهدا مسئلت داشتند .

نماینده اهل حق شهرستان صحنه: مردم شهرستان صحنه بسیار ولایت‌مدار هستند  

نماینده اهل حق شهرستان صحنه:مردم شهرستان صحنه بسیار ولایت‌مدار هستند



نماینده اهل حق شهرستان صحنه با تاکید بر اینکه مردم این شهرستان بسیار ولایت مدار هستند، گفت: محبت، صفا و هم دلی با امام جمعه بر دل همه ما جای دارد و فراموش نشدنی است.
 سید شکرالله شاه ابراهیمی امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان صحنه با اشاره به بیانات امام احل در خصوص جامعه اهل حق، گفت: جوانان اهل حق در تمام عرصه هایی که نظام نیاز داشته  سینه سپر کرده و جان خود را فدا کردند.
وی با بیان اینکه جامعه اهل حق ۴ خلبان تقدیم انقلاب کرده که آوازه آن  در تمام کشور پیچیده است، افزود: در دوران ستم شاهی خیلی تلاش کردند که بین مردم شهرستان صحنه جدایی بیندازند ولی نتوانستند.
نماینده اهل حق شهرستان صحنه  با تاکید بر اینکه مردم این شهرستان بسیار ولایت مدار هستند، گفت: محبت، صفا و هم دلی با امام جمعه بر دل همه ما جای دارد و فراموش نشدنی است.
وی افزود: آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همیشه به نیکی از جامعه اهل حق در مراسمات و جلسات یاد می کند.
شاه ابراهیمی تاکید و خاطرنشان کرد:علی (ع) متعلق به تمام جامعه بشریت است و متعلق به گروه خاصی نیست.

یادداشت شهرام ناظری در سوگ علی‌اشرف درویشیان

یادداشت شهرام ناظری در سوگ علی‌اشرف درویشیان

«علی‌اشرف درویشیان یکی از مشاهیر بزرگ ایران بود. نویسنده و پژوهشگری که تلاش بسیاری در حوزه ادبیات و فرهنگ ایران داشته است. تا زمانی که ایشان در قید حیات بودند، قدرشان در کشور ما دانسته نشد. این افراد به مانند چراغی روشن در ظلمت این دنیا هستند. افسوس که منزلت این بزرگان آن گونه که باید، اجر نهاده نمی شود.»

 

 

شهرام ناظری در یادداشتی کوتاه که در روزنامه ایران به چاپ رسید، به خبر درگذشت «علی‌اشرف درویشیان» واکنش نشان داد. او این نویسنده فقید را «چراغی روشن در ظلمت این دنیا» خواند.
 
به گزارش اعتدال، این موسیقیدان و استاد آواز نوشت: «علی‌اشرف درویشیان یکی از مشاهیر بزرگ ایران بود. نویسنده و پژوهشگری که تلاش بسیاری در حوزه ادبیات و فرهنگ ایران داشته است. تا زمانی که ایشان در قید حیات بودند، قدرشان در کشور ما دانسته نشد. این افراد به مانند چراغی روشن در ظلمت این دنیا هستند. افسوس که منزلت این بزرگان آن گونه که باید، اجر نهاده نمی شود.»

«اردکانیان وزیر نیرو» و «غلامی وزیر علوم» شدند

«اردکانیان وزیر نیرو» و «غلامی وزیر علوم» شدند

     
 توسعه دالاهو  به نقل از : آفتاب کرمانشاه: جلسه علنی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه با حضور نمایندگان و به ریاست علی لاریجانی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی علوم و نیرو در دو نوبت صبح و بعد از ظهر با نتیجه رای‌آوری هر دو فرد پیشنهادی برگزار شد.

اردکانیان و غلامی

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور هفته گذشته در نامه‌ای منصور غلامی و رضا اردکانیان را برای تصدی وزارتخانه‌های علوم و نیرو به مجلس معرفی کرد و امروز  در اولین دقایق برای دفاع از این دو وزیر پیشنهادی در  مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

 

مجلس به دو گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم و نیرو رای اعتماد داد.

با رای اعتماد مجلس، اردکانیان و غلامی به ترتیب برای تصدی سمت وزیر نیرو و علوم رای اعتماد گرفتند.

جزئیات رای این دو گزینه به این شرح است: 

وضعیت رای مجلس به غلامی برای وزارت علوم

موافق = 180 رای
مخالف= 82 رای
ممتنع = 14 رای

رای موافق مجلس به اردکان برای وزارت نیرو

موافق = 225 رای
مخالف= 38 رای
ممتنع = 13 رای

فرمانده جدید منطقه انتظامی شهرستان کرمانشاه منصوب شد

فرمانده جدید منطقه انتظامی شهرستان کرمانشاه منصوب شد

طی حکمی سرهنگ حسین براری بعنوان فرمانده جدید منطقه انتظامی شهرستان کرمانشاه منصوب شد و از خدمات سرهنگ رضا شیرزادی فرمانده سابق این منطقه که به افتخار بازنشستگی نائل آمده تقدیر بعمل آمد.

 

 

گفتنی است سرهنگ براری پیش از این سمت فرماندهی منطقه انتظامی شهرستان کنگاور و همچنین سمت رییس پلیس مبارزه با موادمخدر انتظامی استان کرمانشاه را برعهده داشته است .

امسال مردم شهرستان دالاهو افتخار میزبانی زائران امام حسین را در این ایام به مناسبت مراسم اربعین خواه

 فرماندار شهرستان دالاهو در سخنرانی نماز جمعه گفت:

امسال مردم شهرستان دالاهو افتخار میزبانی زائران امام حسین را در این ایام به مناسبت مراسم اربعین خواهند داشت

.
در سالهای گذشته بیشترین تعداد زائران ایران و کشورهای همسایه برای حضور در این آیین از مرز مهران تردد کردند وامسال مرز خسروی نیز از پنجم آبان پذیرای زائران است و شهرستان دالاهو نیز در مسیر حرکت زائران قرار دارد.
مرادعلی تاتار با اشاره به حضور پرشور مردم دالاهو در تمامی مناسبات ملی  از جمله  انتخابات گفت: مردم این شهرستان آماده خلق حماسه ملی دیگری هستند و برگ زرین دیگری در تاریخ ثبت خواهند کرد؛ و در ادامه تلاش برای پذیرایی شایسته از زائران حسینی را مورد تاکید قرار داد.
وی تصریح کرد: اقدام های مطلوبی برای تردد زائران اربعین در این شهرستان صورت گرفته است و تدابیر لازم نیز برای اسکان و همچنین امکانات خدماتی و رفاهی با کمک مردم و دستگاه های مختلف عضو ستاد اربعین پیش بینی شده است.
وی در پایان مردم را به ارائه پیشنهادها و مساعدت فکری به مسئولان برای خدمات رسانی شایسته در این شهرستان به زائران اربعین دعوت کرد و گفت اربعین یک روز ملی است و نیازمند کمک های کلان مردمی برای برگزاری این آیین است.

جانشین فرمانده کل سپاه در کرمانشاه: تعلیق همه‌پرسی کردستان عراق میخ دیگری بر تابوت آمریکا و اسرائیل

جانشین فرمانده کل سپاه در کرمانشاه: تعلیق همه‌پرسی کردستان عراق میخ دیگری بر تابوت آمریکا و اسرائیل بود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هر کشوری که به غرب گراییده در نهایت توسط آنها نابود شده است گفت: تعلیق همه‌پرسی کردستان عراق میخ دیگری بر تابوت آمریکا و اسرائیل بود.

 

 

 
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سردار حسین سلامی امروز در یادواره شهدای مدافع حرم استان و شهید جعفری که در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه خبر لغو همه‌پرسی کردستان عراق میخ دیگری بر تابوت آمریکا و رژیم صهیونیستی بود اظهار داشت: در حقیقت آمریکا و رژیم صهیونیستی در جست‌وجوی تجزیه کشورهای اسلامی و تبدیل کردن آنها به کشورهای جزئی و ضعیف و وابسته هستند و این سیاست خطرناکی است و ما در مقابل آن ایستاده‌ایم و در هر سرزمینی که آنها نشانه‌گذاری کرده‌اند حاضر شده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه در دنیای امروز هیچ کشوری بدون قهرمانان فداکار، آگاه، موقعیت شناس و مجاهد، مستقل و زنده و سرافراز باقی نمی‌ماند عنوان کرد: شهادت شهدا از یک طرف که می‌توانند بر نفس خود غلبه کنند و قفس تن را بشکافند و روح را به سمت عرش اعلی امتداد دهند یک حقیقت بزرگ است.
 
سلامی عنوان کرد: اما تأثیر شهادت تنها در این واقعیت خلاصه نمی‌شود بلکه تأثیر آن بر استقلال این سرزمین، آزادی مسلمانان به‌ویژه ایران اسلامی از اسارت و بردگی مدرن جهان اسلام است که سبب زنده شدن روح جهاد در کالبد مسلمانان و تبدیل اقصی نقاط جهان اسلام به میدان مقاومت علیه سلطه‌طلبانی شده است که می‌خواهند از طریق غارت فرهنگی و سرمایه‌های مادی اسلام به قدرت جهانی تبدیل شوند.
 
وی با اشاره به اینکه آثار شهادت عزت بخشیدن و بازیابی کرامت مسلمانان است و این ارزش‌های بزرگ تنها با شهادت خلق می‌شود افزود: در 40 سال گذشته تمام قدرت‌های بزرگ به‌ویژه آمریکا، بخشی از کشورهای اروپایی و تعدادی از رژیم‌های منطقه تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند که تمام قدرت، ظرفیت، نیرو، استعداد و سیاست و راهبرد خود را بر قلب تحول در جهان اسلام و انقلاب بزرگ ایران متمرکز کنند.
 
جنگ‌های اخیر منطقه با محوریت نزدیکی به ایران بوده است
 
سلامی با بیان اینکه در 40 سال گذشته تمام جنگهای استکبار در این منطقه و با محوریت نزدیک شدن به جمهوری اسلامی ایران انجام شده است گفت: در این مدت ایران در نقطه تحرک جهاد راهبردی قدرتهای بزرگ در جهان قرار گرفت زیرا آنها از اینکه یک کشور مستقل به نام اسلام و با الگوی ولایت فقیه شکل بگیرد که پیام آن عدالت، آزادی و کرامت بود و به دنبال سیطره اخلاق و نظم عادلانه در جهان و بازیابی هویت دینی است نگران هستند و این نگرانی جدی و واقعی است.
 
سلامی با بیان اینکه اکنون آمریکا در یمن، بحرین، پاکستان، افغانستان و هر نقطه دیگری ناتوان از دستیابی به اهداف خود است بیان کرد: آمریکای امروز دیگر سیمای یک قدرت جهانی همچون چند دهه گذشته را ندارد زیرا نخستین نشانه قدرت توانایی اعمال اراده سیاسی است که آمریکا امروز این توان را ندارد و حتی در مقابل کشورهای کوچک در شرق عالم ناتوان مانده است.
 
وی با اشاره به اینکه برای داشتن قدرت نظامی تنها اقتدار کافی نیست اظهار کرد: برای قدرت نظامی توانایی اعمال قدرت و تولید منفعت سیاسی لازم است که آمریکا این توانایی را ندارد به طوری که با هزینه زیاد کمترین نتیجه را می‌گیرد و این آثار زوال یک قدرت همچون آمریکا است.
 
سلامی با بیان اینکه اعتراف به شکست در تمام سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا واضح بود اظهار کرد: شاید ظاهر او تهاجمی به نظر آمد اما محتوای کلام منفعلانه، عاجزانه و نشان‌دهنده شکست آشکار بود که نتیجه شکست‌های گذشته است و امروز عاملی بر ناکارآمدی آمریکا برای تعقیب اهداف جهانی است.
 
اثری از گزینه نظامی در سخنان آمریکایی‌ها نیست
 
وی با اشاره به اینکه در سخنان آمریکا‌یی‌ها دیگر اثری از گزینه نظامی نیست و برعکس سخن از توسل به شرکا برای مهار قدرتی به نام ایران در میان است عنوان کرد: صحبت‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا حکایت از ظهور یک قدرت مهارناپذیری می‌داد که توانسته با وجود دشمنی حضور سیاسی خود را حفظ کند و به یک تکیه‌گاه قدرتمند منطقه تبدیل شود.
 
سلامی با بیان اینکه منطق آمریکایی‌وار فروپاشید و یک کشور در قیاس آمریکا نتوانست در مقابل قدرت ایران منطقی را ارائه کند افزود: دیگر کسی حاضر به اعتماد به آمریکا نیست و امکان تصویب توافق‌نامه‌ای که یک طرف آن آمریکا باشد وجود ندارد زیرا پایان اعتبار یک قدرت پایان او است و اعتبار و اعتماد این قدرت از بین رفت.
 
وی با اشاره به اینکه در عوض اعتماد و اعتبار قدرت ایران در جهان درخشید و به یک اقتدار معتمد تبدیل شد عنوان کرد: این اقتدار توسط دوستان و دشمنان به رسمیت شناخته می‌شود و این نشانه تبلور یک قدرت است و مواجه با دشمنان ادامه دارد اما ایران از هر زمان دیگری مسلط‌‌‌تر و قدرتمندتر و دشمنان ضعیفتر هستند.
 
سلامی افزود: همه این واقعیت را می‌دانیم که هرچه دشمنان استعدادهای خود را متراکم و مجتمع و فتنه‌های عظیم، راهبردی و مخرب را طراحی و علیه آرمان‌های ملت ایران اقدام کردند نتایج خفت‌بار و شکست‌های آشکاری را متحمل شدند.
 
وی با بیان اینکه 40 سال قبل که آمریکایی‌ها ناوگان جنگی خود را به سمت خلیج فارس اعزام کردند امام خمینی(ره) فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند گفت: از آن روز آنها فقط شکست خوردند و توطئه تجزیه طلبانه آنان ناکام ماند  و سرزمین ایران مستقل ماند.
 
سلامی با اشاره به اینکه در طبس با نیروهای ویژه و تجهیزات حمله کردند و جز آتش و خاکستر عاید آن‌ها نشد عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران را تحریم و روابط سیاسی را با ما قطع کردند و تلاش شد که ما را در انزوای سیاسی قرار دهند اما ایران قدرتمند تحت تأثیر استراتژی انزوا قرار نگرفت.
 
وی با بیان اینکه یک جنگ هشت ساله با قیاس جهانی به کشور تحمیل کردند اما دفاع مقدس تجلی‌گاه شکوه ایمان ملت ایران در مقابل جهان بود افزود: آمریکا، شوروی، اروپا و غرب متحد شدند و از نظر سیاسی ائتلاف قدرتمندی تشکیل دادند و ما را از نظر اقتصادی محاصره کردند و دلارهای نفتی را همچون رودخانه برای حمایت نظامی از صدام به سمت او روانه و او را به چهارمین ارتش قدرتمند جهان تبدیل کردند و در حمله علیه اقتصاد نفت در خلیج فارس نیز با شکست مواجه شدند.
 
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه هواپیمای ما را در آسمان با صدها مسافر ناجوانمردانه منهدم کردند گفت: با تمام این توطئه‌ها این سرزمین مستقل و پایدار باقی ماند و این تأثیر شهادت فرزندان این ملت است.
 
سلامی افزود: دشمنان به این اکتفا نکردند و محاصره اقتصادی را در دامنه جهانی ادامه دادند به طوری که چنانچه آمریکا در این محاصره بود به طور قطع از بین می‌رفت و بنابر فروپاشی و تسلط بود اما ناکام ماند اما همچنان که ین سیاست ادامه دارد سرافرازی ملت ایران نیز ادامه دارد.
 
وی با اشاره به اینکه دشمنان فتنه داخلی را به پا کردند اما ملت ایران آگاهانه و مؤمنانه پاسخ دادند و آرامش سراسری جامعه را فراگرفت گفت: استکبار با معکوس شدن یک جریان مواجه شد و می‌خواست خاورمیانه‌ای بسازد که در آن سیاست از دین جدا باشد و مسلمانان به مهره‌ای برای پیشرفت کشورهای استعمارگر تبدیل شود.
 
سلامی افزود: استکبار می‌خواست سیطره خود را بر جهان اسلام کامل کند تا از انرژی، نفت، بازار، جغرافیا و تمام موهبت‌های این سرزمین بهره ببرد و به قدرت جهان تبدیل شود اما عکس این اتفاق افتاد و مسلمانان با راهنمایی‌های ولایت فقیه از جهل مدرن بیدار شدند و اهداف دشمنان شکست خورد.
 
وی با اشاره به اینکه در این شرایط قدرت انقلاب پیش رفت، دشمنان در دوردست تحقیر شدند و جوانان در مقابل سیاست دشمن در شرق مدیترانه ایستادند گفت: به تدریج قدرت انقلاب نفوذ کرد و در سرزمین اسلامی قدرت‌هایی ساخته شد که هر کدام بخشی از سیاست آمریکا را از بین برد.
 
سلامی با بیان اینکه حزب‌الله لبنان توانست شکست‌های سختی به رژیم صهیونیستی به عنوان سرگل اصلی سیاست‌های آمریکا در اسلام تحمیل کند عنوان کرد: انقلاب سنگ فلسطین به انقلاب موشک تبدیل شد و ارزوهای آمریکا همچون برف در مقابل خورشید به ترتیب ذوب و کوچک شد.
 
وی با اشاره به اینکه در سوریه قدرت جدیدی شکل گرفت که توانست تمام آرزوهای آمریکا و اسرائیل و متحدان منطقه را به گورستان بسپارد و در عراق نیز شکست خوردند گفت: جهان اسلام با اتحاد موجود توانست آمریکا را به حاشیه سیاست‌های منطقه بکشاند به طوری که اکنون امریکا نقشی جزئی و ضعیف و نه تعیین‌کننده در تحولات و معادلات منطقه دارد.
 
سلامی با بیان اینکه هر کشوری که به غرب گراییده در نهایت توسط آنها نابود شده است عنوان کرد: تنها راه شهادت طی کردن راه استقلال است و استقلال مسلمانان از راه جهاد عبور کرده است و برای قوی شدن باید از تکیه دادن به بیگانه پرهیز کرد و این فرمول کلیدی از طرف اسلام است.
 
باید با آمریکا با زبان قدرت و سلاح سخن گفت
 
وی با اشاره به اینکه دشمن منطق نمی‌شناسد و عاطفه و احساس ندارد و تنها زبان قدرت و سلاح را می‌شناسد و با این منطق نیز باید با او سخن گفت گفت: اکنون در حال نزدیک شدن به صلح و پیروزی هستیم و دشمنان عاجز و ناتوان هستند و دیگر نمی‌توانند اراده خود را بر ملت تحمیل کنند.
 
وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه همچون کوه‌های سترگ آن باصلابت و مردمان این سرزمین همانند ارتفاعات سرسختش مقاوم، باوقار و ثابت‌قدم هستند عنوان کرد: استان کرمانشاه سرزمین آزمون‌های بزرگ تاریخ و افتخارات جاودانه و به‌یادماندنی است که هرگز از صفحات ذهن و قلب ملت ایران پاک نمی‌شود.
 
سلامی با بیان اینکه استان کرمانشاه سرزمین ستارگان آسمان جهاد و شهادت و شهدایی است که این سرزمین خاکی را افلاکی و آسمانی و به نقطه معراج مجاهدان راه خدا تبدیل کردند افزود: استان کرمانشاه میقات دلاورانی است که احرام شهادت بستند.
 
وی با اشاره به یاد و خاطره سردار شهید جعفری، 14شهید مدافع حرم استان و 4400 شهید دفاع مقدس شهرستان کرمانشاه گفت: شهید جعفری به تعبیر مقام معظم رهبری پیشتاز، پیشرو، موقعیت‌شناس و خط‌شکن بود که با دو بال ایمان و آگاهی حماسه‌هایی جاودان را به گونه‌ای آفرید که امروز به عنوان شهید شاخص کشور معرفی شده و نام و آوازه وی که اهل آسمان آن را بهتر می‌شناسند در ایران اسلامی بلند و باافتخار است.
 
سلامی با اشاره به 14 شهید مدافع حرم استان کرمانشاه عنوان کرد: این 14 ستاره پرفروغ برای شکست بیگانگان و دورسازی آنها از سیطره بر مسلمانان و دفاع از حرم اهل بیت(ع) هجرت را مقدمه جهاد کردند و در سرزمینی دوردست سند زنده وفاداری و ایمان این سرزمین را به اهل‌بیت(ع) ارائه دادند.
 
وی با بیان اینکه آثار شهادت امنیت عمیق و آرامش ریشه‌دار حاکم در این سرزمین است گفت: دشمنان می‌دانند که در ایران نور خداوند جلوه‌گر شده و روح مقاومت و جهاد این سرزمین اوج گرفته است به همین دلیل تمام توان موجود و ظرفیت‌های ممکن خود را به کار گرفته تا مانع از رشد شکوفه‌های انقلاب در سایه بلاد اسلامی شوند.
 
سلامی با بیان اینکه میدان موازنه به سود انقلاب در تغییر است اظهار کرد: بدون شهادت، مقاومت، ایستادگی و ثبات قدم نمی‌توان با قدرت‌های بزرگ مواجه شد و آثار شهادت هزاران سال شخصیت و قدرت یک ملت را رفیع و امنیت را تضمین می‌کند و خون شهدا با گذشت زمان کهنه نمی‌شود و به ملت حیات می‌بخشد.
 
وی با اشاره به اینکه شهدا زنده هستند زیرا آثار باعظمت شهادت آنها تا ابد زنده است گفت: برای ملتی آماده فداکاری است شکست معنا ندارد و قدرت‌ها کوچک و ملت ما بزرگ می‌شود و اکنون مقاومت نتیجه داده و با درخشش نور ولایت در این سرزمین ملت ایران به ملتی آگاه، باشخصیت و شکست‌ناپذیر تبدیل شده است.

استاندار: فضای استان کرمانشاه کدر و غبارآلود نیست

استاندار: فضای استان کرمانشاه کدر و غبارآلود نیست

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی فعالان بخش گردشگری که در هتل لاله بیستون برگزار شد، اظهار داشت: برخی افراد فضای استان را کدر می بینند، در حالی که واقعا فضای استان غبارآلود نیست.

 

 

وی اظهار کرد: دانشگاه ها باید با ارائه راهکارهای مناسب هزینه های توسعه صنعت گردشگری را کاهش دهند.
بازوند با تاکید بر اینکه بیکاری یک دل نگرانی جدی برای استان کرمانشاه است، افزود: تمام خانواده های کرمانشاهی به نحوی گرفتار معضل بیکاری هستند.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: بیکاری بسیاری از معضلات اجتماعی، فرهنگی و امنیتی را ایحاد می‌کند از این رو توجه به مباحث اقتصادی، امنیت و بهبود وضعیت اجتماعی را در پیش دارد.
وی با بیان اینکه نگاه به مسائل استان کرمانشاه باید اقتصادی باشد، گفت: صنعت گردشگری در خاورمیانه به سرعت در حال پیشرفت است و ما نیز باید از آن استفاده کنیم.
استاندار کرمانشاه گفت: افکار عمومی با صنعت گردشگری آشنا هستند و آن را پذیرفته اند اما تاکنون نقش گردشگری در سفره های مردم مشاهده نمی شود.
بازوند تاکید کرد: که پتانسیل های گردشگری به اندازه یک چاه نفت برای کشور و منطقه ارزشمند هستند لذا باید دنبال حلقه های مفقوده بخش گردشگری باشیم و موانع پیش رو این صنعت را برطرف کنیم.
استاندار کرمانشاه افزود: امروز اگر همت کنیم می توانیم صنعت گردشگری را رونق دهیم و به عنوان پرچم دار توسعه استان مطرح کنیم.
وی با اشاره به اهمیت تبلیغات گفت: متاسفانه فضای استان کرمانشاه فضایی گردشگری نیست، ما باید از ظرفیت تبلیغات به منظور توسعه گردشگری و رونق اقتصادی کرمانشاه استفاده کنیم.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه ها به ویژه شهرداری ها باید نگاه گردشگری داشته باشد، گفت: مدیری که در راه انداختن کار دیگران گام ‌بر دارد مدیری انقلابی است.
بازوند اعلام کرد که تسهیلات لازم ‌به منظور سرمایه گذاری در بحش صنایع دستی و گردشگری به متقاضیان پرداخت می شود.
وی به بر توسعه بخش بوم گرمی و برگزاری جشنواره های مختلف در کرمانشاه تاکید کرد و گفت: وجود مرز ظرفیتی برای توسعه استان کرمانشاه محسوب می شود که باید از آن بخوبی استفاده کرد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید از ظرفیت های توریست سلامت استفاده کنیم، گفت: مردم هزینه فرصت سوزی ها و بیکاری استان را پرداخت می‌کنند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون بیش از 2 هزار 200 اثر آن ثبت ملی شده و مجموعه آثار تاریخی بیستون نیز در فهرست آثار جهانی قرار گرفته است.

بازدید از زیر ساخت های شهرک صنعتی دالاهو

توسط معاون وزیر صنعت معدن تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران صورت گرفت ؛
بازدید از زیر ساخت های شهرک صنعتی دالاهو
معاون وزیر صنعت معدن تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران از زیر ساخت های شهرک صنعتی دالاهو بازدید کرد .

به گزارش کرند کرد، معاون وزیر صنعت معدن تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران از زیر ساخت های شهرک صنعتی دالاهو بازدید کرد و به بررسی مسائل پیرامون آن پرداخت. وی درادامه از واحد تولید آب معدنی واقع در ناحیه صنعتی بازدید کرد.  

یزدانی قول مساعدت درجهت رونق هرچه  بیشتر شهرک صنعتی داد و از شرکت شهرکهای صنعتی خواهان جذب هرچه بیشتر سرمایه گزاران و توسعه  زیر بخشهای آن شد.

در این دیدار حقیقی رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان کرمانشاه، رحیمی معاون استاندار، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان، معاون فرماندار دالاهو و رئیس صنعت معدن تجارت شهرستان حضور داشتند.

 

به گزارش تیتر نیوز؛  نامه سرگشاده حسن پیرکرمی فعال سیاسی استان به مهندس  بازوند استاندار کرمانشاه

“باسمه تعالی”

جناب آقای مهندس  بازوند استاندار محترم کرمانشاه

ضمن سلام وعرض ادب وخوش آمدگویی به استحضارمی رساندکه استان زخمی و خاموش کرمانشاه ، با درجاتی پایین ترازتوسعه هنوز در وضعیت توسعه نیافتگی قرار دارد ومقیاس شاخص‌های توسعه استان کرمانشاه با میانگین کشوری و سایراستان های کشور می تواندگواه این مدعا باشد لذاطرح این موضوع به معنای نادیده گرفتن دستاورد های بدست آمده در مسیر توسعه این استان  نیست ولی باید پذیرفت استمرار این فاصله و خلائی که همچنان با میانگین کشوری وجود داردنگران کننده است.

لذاوجودنیروی انسانی غیر خلاق ،غیر متخصص و نا کارآمدی که درسنوات قبل بامدرک سیکل ودیپلم در بدنه مهم مدیریتی نهاد حاکمیتی استانداری و فرمانداری های این استان جا خوش کرده اندوازبرکت امتیازاتی که دراختیارآنهاقرارداشته تااخذمدرک فوق لیسانس ودکتراپیش رفته که نقش ایوان رانقاشی وپی ویران را رهاکرده اندوباحلقه سازی پیرامون مدیران ضعیف باچاپلوسی ،تشویق وتعریف های کاذب ،قطع ارتباط آنهابا بدنه جامعه ،مستی وسرخوشی رابه آنان تحمیل کرده که به دلیل نبودپتانسیل علمی وبواسطه ایجاد باندهای مافیای فامیلی وخانوادگی مدیریت اجرایی استان کرمانشاه را دچار روز مرگی کسل کننده ایی کرده اندتابرنامه های خودرابه پیش برده وبه دست کارشناسی بی قانونی ها،لباس ظاهری قانون بپوشانند.

حضرتعالی نیک می دانیدکه نهاد های حاکمیتی از مجموعه مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیری است که اقدامات آنها می تواندتاثیر بلند مدت مثبت و یا منفی در جامعه داشته باشندلذا اقدام درست، کارشناسی شده و تخصصی شاغلان در این نهادها مسیر توسعه را هموار و برنامه های غیر تخصصی ، احساسی و باندی ، راندمان کار و بهره وری نیروی انسانی را به شدت کاهش داده و باعث رکود و عقب گرداین استان شده است.

امابااندکی تامل می توان دریافت که سرمایه انسانی بالاترین و با ارزش ترین سرمایه و بزرگترین دارایی محسوب می شودومی تواند در مسیر توسعه نقشی حیاتی داشته باشدازاینروبین منابع انسانی متخصص و توسعه یافتگی ارتباط مستقیمی وجود دارد .

به قول شاعر:
این شهراگردادرس ودادگری داشت
یک لحظه براین بام بلاخیزنمی ماند

سئوال این است که چه کسانی و یا چه نهادی باید بستر و انگیزه لازم برای رشد را در تمام پیکره جامعه جاری و ساری کند ؟ (بدون تردیداستانداری وفرمانداری ها)مگرنه اینکه گسترش فعالیت های خلاقانه در جامعه ، ابتدا باید در مرکز قدرت و نهاد حاکمیتی استانداری تصمیم سازی شودو این تصمیم سازی باید توسط کارشناسان متخصص ، با انگیزه ، پر انرژی و علاقه مند تدوین و تبیین شوداینجاست که اگر کارشناسان و مسئولان مرتبط بااین موضوع فاقد این ویژگی ها باشند، خروجی مثبت و پایداری بدست نمی آید لذا نتیجه این کار  تبعیض – یاس و عقب ماندگی است چنانچه امروز به عینه مشاهده می شودکه دروضعیت موجودنیروهای غیرمتخصصی بر پیکره نهاد حاکمیتی استانداری کرمانشاه نفوذ کرده و برای استان ماتصمیم سازی و تصمیم گیری می کنندوتنها توجیه آنها گرایش فکری و باندی است هرچندکه برخی از همین افراد،  وابستگی  به باند خود را بر توسعه استان ترجیح می دهندچنانچه همین افراد اگردر روند فعالیتهای سازنده ، کار شکنی نکنند حد اقل مروج خمودگی ، نا امیدی و کسالت می شوندلذاموانع توسعه ازقبیل بیکاری کمرشکن (برای مثال ازمجموع ۳۱ استان کشوراستان کرمانشاه بانرخ بیکاری ۲۵/۱درصدوازهمه مهمتراینکه ازمیان ۴۲۹شهرستان درکشوراسلام آبادغرب بانرخ بیکاری ۳۸/۶درصدبالاترین نرخ بیکاری رابه خوداختصاص داده است مصداق این موضوع درشهرستان های دیگر استان نیز وجوددارد[ طبق آمار وزارت کار و گفته مشاور وزیر کار]

،دوباره کاری ،آماربالای طلاق(ازهر۳/۸ ازدواج طی یک سال گذشته یک طلاق به ثبت رسیده یعنی هردوساعت یک طلاق دراستان کرمانشاه به ثبت می رسد ) واعتیاد(وجود۵۰تا۷۰هزارمعتاد مصرف کننده مستقیم دراستان کرمانشاه وجود دارد )،رشدبیماری(درخودکشی کرمانشاه پس ازایلام رتبه دوم کشوری رابا۷/۸به خوداختصاص داده است ،بحران بهداشتی،خشکیدن چشمه هابراثر سوءمدیریت دراستفاده نادرست ازآبهای زیرزمینی ،وجود۳۵۰هزارحاشیه نشین درکرمانشاه،..[ طبق گفته مدیرکل محترم بهزیستی استان کرمانشاه در خبرگزاری ایسنا].همه ناشی ازسپردن اموربه دست افرادناکارآمدی بوده که سال هاست استانداری وفرمانداری های این استان رابصورت خانوادگی وباندی اداره کرده اند وشایسته سالاری تنها یک آرزواست.سازی که درسنوات قبل نواخته شده است وامروز صدای ناموزونش به گوش می رسد وقت آن است که باابتکارویژه وخلاقانه حضرتعالی کاربه افراد کاردانی سپرده شود تاشایسته سالاری که آرزوی دیرینه مردم است تحقق یابدواز سازی که تابه امروز بصورت ناهنجار نواخته شده است جلوگیری شده تابعدها صدای خوشی به گوش برسد.به امید آن روز ان شاءالله.

وشکرالله سیعهم
حسن پیرکرمی _ازکارکنان فرمانداری شهرستان دالاهو