بیانیه " حزب توسعه کرمانشاه " به مناسبت سی و نهمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی

بیانیه " حزب توسعه کرمانشاه " به مناسبت سی و نهمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی

اینک در آستانه ی سی و نهمین سالگرد این پیروزی جاودانه، حزب توسعه کرمانشاه از عموم مردم همیشه در صحنه ی استان کرمانشاه دعوت به عمل می آورد تا با حضور در راهپیمایی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب 57، ضمن لبیک دوباره به آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) و تجدید میثاق با مقام معظم رهبری، این بار نیز حماسه ساز حماسه ی پرشور دیگری باشند.

 

 

 
♦️ بیانیه " حزب توسعه کرمانشاه " به مناسبت سی و نهمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی
 
🔹بسم الله الرحمن الرحیم
در میانه ی زمستانی دیگر این رایحه ی دل انگیز بهار آزادی و استقلال ملت سرافراز ایران است که به مشام می رسد.
قریب به چهل سال پیش ملتی بزرگ و آزادیخواه با جان فشانی و ایثار و همدلی، همه ی هیمنه ی استبداد و طاغوت را در هم شکست و پیروزی جاودانه ی انقلاب اسلامی را در 22 بهمن 57 رقم زد.
اینک در آستانه ی سی و نهمین سالگرد این پیروزی جاودانه، حزب توسعه کرمانشاه از عموم مردم همیشه در صحنه ی استان کرمانشاه دعوت به عمل می آورد تا با حضور در راهپیمایی سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب 57، ضمن لبیک دوباره به آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) و تجدید میثاق با مقام معظم رهبری، این بار نیز حماسه ساز حماسه ی پرشور دیگری باشند.
♦️ " حزب توسعه کرمانشاه"

استاندار کرمانشاه : مدیری که نتواند چالش های استان را رفع کند باید برود

استاندار کرمانشاه : مدیری که نتواند چالش های استان را رفع کند باید برود

استاندار کرمانشاه در نشست خبری خود با رسانه های محلی در روز شنبه گفت: واقعیت این است که صرف تصمیم ما که این مدیر امروز باید برود، این کار اجرائی شود، بلکه وزیر باید قبول کند و بتوانیم جانشین مناسبی برای آنها پیدا کنیم و بعضی از دوستان نماینده نیز روی این مدیران نظر می دهند. اما آنچه که مسلم است اگر مدیر ناکارآمد باشد من باید پاسخگو باشم و من هم سعی می کنم زیر بار مدیرناکارآمد نروم.

 

 

بازوند در پاسخ به سوال دیگری در خصوص عزل مدیران ناکارآمد و کم کار گفت: یک جوی در استان بود که از صبح تا غروب بر علیه مدیران مطالبی منتشر می شد، در زلزله هم هرچی خواستند به این مدیران گفتند. ما هم قبول داریم بالاخره باید حرمت مدیر رعایت شود و این در دستور کار ما هم است اما اگر واقعا مدیری نتواند این چالش های استان را برطرف کند، حتما باید برود.

وی افزود: واقعیت این است که صرف تصمیم ما که این مدیر امروز باید برود، این کار اجرائی شود، بلکه وزیر باید قبول کند و بتوانیم جانشین مناسبی برای آنها پیدا کنیم و بعضی از دوستان نماینده نیز روی این مدیران نظر می دهند. اما آنچه که مسلم است اگر مدیر ناکارآمد باشد من باید پاسخگو باشم و من هم سعی می کنم زیر بار مدیرناکارآمد نروم.

استاندار کرمانشاه گفت: یک محدودیت هایی نیز در این زمینه برای ما وجود دارد که از آن جمله محدودیت ها، افکار عمومی  است که معتقدند حتما باید نیروی بومی به کارگیری شود. ممکن است با این دیگاه من مدیری را انتخاب کنم و تنها بتوان با او به ۲۰ درصد اهداف رسید اما به این نظر احترام می گذاریم و باید مدیران استان را توانمند کنیم و این کار خوبی است هر چند که مجبور باشیم هزینه این توانمندی را ما بپردازیم.

وی تاکید کرد: برای عوض کردن مدیران باید زمانی صرف شود اما اگر بخواهیم باز هم سعی و خطا کنیم که اعتقاد من این است که برای تعویض مدیران دیگر فرصتی برای سعی و خطا وجود ندارد.

رئیس جدید اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 کرمانشاه منصوب شد

رئیس جدید اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 کرمانشاه منصوب شد

طی حکمی از سوی دکتر یزدانپناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه آقای علیرضا فرهنگیان بعنوان رئیس جدید اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 کرمانشاه منصوب شد. قرار است مراسم معارفه وی فردا دوشنبه در این ناحیه برگزار شود. فرهنگیان پیش از این معاون آموزش متوسطه این ناحیه بوده است .

 

 

گفتنی است که مدیریت اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 کرمانشاه را طی پنج سال گذشته آقای محمدجعفر نجفی از مدیران لایق و توانمند برعهده داشته و به احتمال قوی نیز بعنوان یکی از معاونین مدیرکل آموزش و پرورش استان منصوب خواهد شد.

توسعه دالاهو : ضمن تقدیر از خدمات دلسوزانه آقای نجفی انتصاب برادر گرامیمان جناب آقای فرهنگیان را نیز تبریک عرض می نماید.

بیانیه انجمن اسلامی معلمان استان کرمانشاه به مناسبت سی و نهمین سال گرد پیروزی انقلاب

بیانیه انجمن اسلامی معلمان استان کرمانشاه به مناسبت سی و نهمین سال گرد پیروزی انقلاب

به باور ما چهار دهه پس از انقلاب نامبردار اسلامی ما همچنان نیازمند گفتگو به عنوان حلال کثیری از معضلات ومناقشات جاری هستیم، گفتگو باید بیت الغزل برنامه های آموزشی و پرورشی ما قرار گیرد. امروز پذیرفتنی نیست که عسلویه داشته باشیم اما به آموزش و پرورش نپردازیم.

 

 

 
🎯 بیانیه انجمن اسلامی معلمان استان کرمانشاه به مناسبت سی و نهمین سال گرد پیروزی انقلاب 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سی ونهمین سال گردِ انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران خجسته باد.
بیانیه انجمن اسلامی معلمان استان کرمانشاه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
 
🔸ایران سرزمین سپند هزاره ها در درازنای تاریخ پر شکوه خود شاهد هنگامه های بسیاری بوده است. در تاریخ معاصر نیز هرگاه فرصتی یافته از اعلام هویت روی بر نتافته ، جنبش تنباکو را زمینه ساز درخواست عدالت خانه نمود و مشروطیت را رقم زد وعصاره آن جوشش و پویش را در قالب و قامت انقلابی بزرگ بر پایه آموزه های اسلامی در 22بهمن 57 در اوراق پایانی قرن بیستم جای داد و به جهان و جهانیان عرضه نمود. در سی ونهمین سال پیروزی ملت ، بر روان پاک بنیانگذار  و رهبر راحل انقلاب امام خمینی (ره) و شهیدان پاک باز  درود می فرستیم و توفیق دست یابی به اهداف راستین  انقلاب را برای ملت سرفراز ایران  از پروردگار سبحان مسئلت می نماییم.
بر انقلاب اسلامی ملت ایران به عنوان بزرگترین رُخ داد فرهنگی،سیاسی و اجتماعی انتهای قرن بیستم از دریچه های گوناگون می توان نگریست از آن جمله اند: بسترهای شکل گیری، کُنشگران، نحوه پیروزی،شعارهای اساسی انقلاب و میزان تحقق آنها، همراهی مردم و گروههای سیاسی و اجتماعی ، اسلام محوری، نقش رهبری و پی آمدهای منطقه ای و جهانی که تحلیل وتبیین آنها موکول به مجال ومقال دیگری است. دست آوردهای این انقلاب بر صاحبان عقل و بینش تاریخی و دل های خالی از زنگار قدرت پرستی و خود قیم پنداری نسبت به بندگان خدا پوشیده نیست و به باور ما به درستی در فصل سوم قانون اساسی(حقوق ملت) اصول 19الی42 نمود یافته است. این انقلاب موجب اعتلای ملت ونمایش قدرت مردمی شد که در طول قرون متمادی مجال بروز و ابراز وجود نیافته بود.
بایسته های امروز در آستانه ورود به دهه چهارم انقلاب:
نخست: عدم تقلیل شعارهای برآمده ازشعور انقلاب اسلامی.
 موضع گیری های بنیانگذار راحل انقلاب از دوران تبعید تا پیروزی تأکید بر مبارزه با وابستگی ، دیکتاتوری و عقب ماندگی بود که موجب پدید آمدن شعار استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی گردید. پاسداشت آن شعارها وظیفه همه مردم ومسئولین است و فروکاستن آزادی به آزادی فرهنگی یا اجتماعی که به گونه ای نیم بند در جامعه قبل از انقلاب نیز جاری بود و جدا کردن و کم اهمیت جلوه دادن آزادی های سیاسی درقالب گروهها و احزاب قانونی جفای آشکار به اهداف اولیه انقلاب است
دوم:توجه ویژه به شروع دهه چهارم پس از انقلاب و ظهور نسل جدید ولاجَرم الزامات آن. 
چنانکه می دانیم امروز آنچه همه جا وهمه کس را در بر می گیرد حجم و سرعت تغییرات است،  بدیهی است جامعه ما نیز سی و نه سال پس از انقلاب  در معرض بروز تغییرات جدی قرار دارد، عده زیادی در کشور واز آن جمله جوانان مصرفشان با تولیدات رسمی هماهنگ نیست، نباید از اسکن لایه های زیرین جامعه ودنیای نسل جدید هراسی داشته باشیم، از سویی در زیر پوست جامعه پدیده هایی چون اعتیاد، طلاق و..... غیر قابل انکاراست واز سوی دیگر جنبش های اجتماعی زنان،دانشجویان و معلمان درحال رشد است. به نظر می رسد زبان رسمی و زبان نسل جدید یکی نیست، این در حالی است که ما امروز بیش از پیش نیازمند جامعه منسجم هستیم و ناچار باید روند ذره ای شدن جامعه را مدیریت کنیم.
وسخن آخر اینکه به باور ما چهار دهه پس از انقلاب نامبردار اسلامی ما همچنان نیازمند گفتگو به عنوان حلال کثیری از معضلات ومناقشات جاری هستیم، گفتگو باید بیت الغزل برنامه های آموزشی و پرورشی ما قرار گیرد. امروز پذیرفتنی نیست که عسلویه داشته باشیم اما به آموزش و پرورش  نپردازیم.
 
🔸انجمن اسلامی معلمان استان کرمانشاه – بهمن ماه 96
 

نقدي بر عملكرد آموزش و پرورش گهواره از امنيتي كردن فضا تا چينش وابستگان


نقدي بر عملكرد آموزش و پرورش گهواره از امنيتي كردن فضا تا چينش وابستگان


بسم الله الرحمن الرحيم

            
فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَه

         
مسامحه و سهل انگاری در تعلیم و تربیت، خیانت به اسلام و جمهوری اسلامی و استقلال      
 فرهنگی یک ملت و کشور می باشد، و باید از آن احتراز کرد.         حضرت امام خميني (ره)

هرگاه بخواهيم از جايگاه واهميت تعليم  وتربيت و آموزش و پرورش سخن بگوييم زبان از گفتن و قلم از نوشتن باز ميماند
سازمان و ادارات  آموزش و پرورش در سراسردنيا و كشورمتمدن  ايران از اهميت وجايگاه والاي برخوردار بوده وهست وهمانگونه كه در تمامي احاديث و روايات و نظام بشري به آن اشاره  شده   به جرآت ميتوان گفت هيچ اداره و نهاد سازماني در طول تاريخ بشريت  نتوانسته جايگاه آموزش و پرورش  را داشته باشد كه بتواند اينگونه الفباي علم ودانش  و آگاهي رابه جوامع بشري بياموزد . لذا نبايد اجازه داد كه افرادي ناآگاه با ناآگاهي خود اين  جايگاه و قداست را در نظام  آموزش و پرورش زير سوال ببرند.هدف از نگارش اين متن بيان مسائل و مشكلاتي است كه  گريبانگير اداره آموزش و پرورش منطفه اي گهواره  شده است  . كه اگر توسط مسئولين ذيربط چاره انديشي نشود باعث معضلات بي شماري در اين منطقه خواهد شد كه در اينجا به بعضي از اين موارد و مشكلات  اشاره مينمايم  :  

امنيتي كردن فضاي آموزش و پرورش و ايجاد جوي مبتني بر رعب و وحشت وبي اعتمادي در حالي كه مديريت در آموزش و پرورش سرباز خانه اي و پادگاني نيست . مديريت در آموزش وپرورش مديريت بر دلهاست نه بر اساس حكمي كه  داده ميشود . با كمال تاسف در آموزش وپروش گهواره خويشاوند سالاري و اعمال سليقه هاي شخصي در عزل ونصب مديران و معاونين مدارس و اداره  در يكسال گذشته بشدت رواج يافته . تبعيض ناروا و ناديده گرفتن معلمان و مديران و معاونين تلاشگر و زحمتكش وتواناي بومي  و زير پا نهادن حق مسلم آنها در طول يكسال گذشته ظلمي آشكار و گناهي نا بخشودني است . به سخره گرفتن نهاد انجمن اولياء ومربيان و اعمال نفوذ گسترده در انتخابات آن  و اتهام زني براي منتقدان به جاي پاسخگويي و استقبال از پيشنهاد هاي سازنده  . كاهش چشمگير آمار قبولي در مدارس سطح بخش  .  تعطيلي تنها خوابگاه دانش آموزي در بحش گهواره كه باعث گرديد تا سالانه صدها دانش آموز با استعداد روستايي  از تحصيل باز بمانند  .  فرار نيروهاي بومي و تلاشگر   . به كار گماردن كساني كه داراي سوابق روشني در معاملات سياسي و انتخاباتي و يا جريان هاي خاص بوده اند . ناديده گرفتن اساسنامه پژوهشسرا منجمله : فردي كه كه بعنوان مسئول پژوهشسرا انتصاب ميگردد بايد داراي حداقل مدرك كارشناسي ارشد و پنج سال سابقه آموزشي و بومي منطقه باشد و براي مدت چهار سال منتصب ميگردد . اين درحالي است فردي كه براي اين مسئوليت انتصاب شده اصلا" واجد شرايط نميباشد  .   قانون گريزي و انحرافات بي شمار ناشي از سوء استفاده و يا ضعف مديريتي  . قرار گرفتن اداره آموزش و پرورش گهواره در رتبه بندي عملكرد واحدهاي اداري در ته جدول بعنوان  آخرين شهر .   بي اعتمادي مردم به مديران و مسئولين  بعلت شفاف نبودن جمع آوري كمكهاي مردمي تا جايي كه اين امر در كاهش خيرين  نيز نمود داشته  . بي احترامي هدفمند  به اعتقادات مذهبي  مردم منطقه توسط يكي از معاونين اداره آموزش و پرورش گهواره   كه خواسته يا ناخواسته باعث بر انگيختن احساسات آنهاشده است كه موجبات دلسردي و بد بيني  مردم نسبت به انقلاب و دولت و نيز نظام آموزش و پرورش را فراهم مينمايد     . آنهم مردماني كه بنا بر فرموده  حضرت امام (ره) ولي نعمت انقلابند .  مردماني كه پا به پاي نظام و انقلاب از مال و جان خود گذشتند اجازه نخواهند دادكه بي مديريتي افرادي كه دست نشانده و وابسته به  برخي از افراد و يا جريانهاي خاص هستند به پاي نظام و انقلاب و دولت نوشته شود  انتظار مردم و معلمين و فرهنگيان بومي بخش گهواره از جناب دكتر يزدانپاه كه از مديران با تجربه و انقلابي وبا سابقه كه در سمت   مدير كل آموزش وپرورش استان كرمانشاه ميباشند اين است كه  اجازه سوءاستفاده به افرادي  منصب به فردو يا جريانها انتخاباتي هستند  نداده و همواره با انتصاب مديراني مردمي و لايق ودلسوز پشتيبان ولايت ودولت و مردم باشند. جناب آقاي  مديركل محترم .
در اداره  آموزش و پرورش منطقه اي  گهواره كسي بعنوان رياست اين اداره منصوب شده كه سابقه مديريت اداري  در كارنامه خود ندارد .و همين امر باعث گرديده تا  كساني غير بومي  بعنوان معاونين خود برگزيند كه روزگاري  نه چندان دور  دانش آموز همين مدارس شهر گهواره بوده اند و اين در حالي است افرادي كه داراي سوابق كاري واداري و  نيز داراي  ميزان تحصيلات بالاتر و بومي بوده اند و در اداره آموزش و پرورش گهواره مشغول خدمت هستند كه   كتبا" درخواست پست معاونت را تحويل رئيس اداره داده اند اما چون در جريان انتخابات نمايندگي همسو با سياستهاي رئيس فعلي نبوده اند هيچ توجهي به خواسته هاي بحق آنها و تحقق شعار بومي گرايي نشده تا جايي كه اين بي مهري به پاي نظام نوشته شده و ظلم در حق نيروهاي بومي و تحصيلكرده جامع اهل حق ميدانند .متاسفانه طي سال  ماههاي گذشته فرهنگيان بومي بخش گهواره به دليل فضاي غالب سياست زده ي آموزش و پرورش منطقه اي گهواره كه تحت سيطره جريانات سياسي بوده است لطمات بسيار زيادي خورده اند وهمين امر باعث گرديده تا افراد شايسته اي به جرم آزادگي و تن ندادن به سياسي بازي ها گداي حق خودشان در انزوا به سر ببرند .  تا جايي كه تدبير دولت دكتر روحاني هم نتوانست در دل فرهنگيان بومي اميدي ايجاد نمايد . لذا انتظار آن  است كه در دولت تدبير و اميد به خصوص در عرصه فرهنگي و تربيتي و مديريتي به جاي فرصت جهت  ارتقاء  افراد سياسي كار و قانون گريز به معتقدان وااقعي ارزش هاي دولت تدبير و اميد مجال خدمت داده شود .  در اينجا از مدير كل محترم آموزش و پرورش استان كرمانشاه استدعا داريم كه اتفاقات تآثربرانگيز و نامتوازن و ناشايست در اداره آموزش  پرورش سياست زده منطقه اي گهواره كه در آن فقط آموزش هست و خبري از پرورش نيست و عرصه تاخت تاز باندهاي آلوده قدرت و حيات خلوت عده اي منفعت طلب متوقف نموده وكار به دور از سياسي بازي به كاردان سپرده شود . انشااله

با تشكر فتح اله شاهمراي خبر نگار و  دبير حزب توسعه شهرستان دالاهو
چاپ شده در : هفته نامه غرب مورخه  پانزدهم  بهمن ما 96 صفحه شهرستان ها

اداره آموزش و پرورش منطقه اي گهواره  در سال تحصيلي 95/96مردودشد

اداره آموزش و پرورش منطقه اي گهواره در سال تحصيلي 95/96 مردود شد

 برابر گزارش اداره كل آموزش و پرورش استان كرمانشاه اداره آموزش و پرورش  منطقه اي گهواره نتوانست از اداره كل آموزش وپرورش استان كرمانشاه نمره قبولي كسب نمايد . بنا به اخبار رسيده به توسعه دالاهو در ارزيابي عملكرد عمومي واحد هاي اداري مناطق تابع اداره كل آموزش و پرورش استان كرمانشاه در سال تحصيلي 95/96  اداره آموزش و پرورش منطقه اي گهواره به عنوان ضغيف ترين اداره آموزش و پرورش با قرار گرفتن در ته جدول عنوان آخرين را كسب كرد و مر دود شد . اميد است مدير كل محترم آموزش و پرورش استان كرمانشاه كه از مديران لايق و شايسته استان هستند و خصوصا" نماينده محترم مردم  در مجلس شوراي اسلامي جناب دكتر فلاحت پيشه  عنايت بيشتري نسبت به اين بخش محروم داشته باشند .چرا كه اداره آموزش و پرورش  منطقه اي گهواره در سالهاي گذشته و نيز هم اكنون داراي نيروهاي اداري توانمند و  زبده و معلمين آگاه و تلاشگر و خدوم بوده و دانش آموزاني با پتانسيل و ضريب هوشي  بالاي را دارا بوده  كه داشتن مديري قوي ميتواند با بهره گيري از اين پتانسيل ها جايگاه اين اداره را در صدر قرار دهد.

فلاحت پیشه خطاب به دولت:

 فلاحت پیشه خطاب به دولت:

در حاليكه بيش از يكصد هزار ميليارد تومان وام بانك ها به دانه درشت ها باز پرداخت نشده است، تداوم كارشكني برخي از اين بانك ها در خصوص #استمهال وام هاي #زلزله‌زدگان را تحمل نمي‌كنيم.

گويا زور اين خدايان «تباني» و «اختلاس» به مردم مظلومي مي رسد كه حتي مي خواهند آنها را از شمول مصوبات دولت نيز محروم كنند.
جناب آقاي «رئيس جمهور» لطفا پايان اين بازي را اعلام كنيد

واكنش خبرنگار جنجالي به بر كناري فرماندار

واكنش خبرنگار جنجالي به بر كناري فرماندار

دو روز پیش فرماندار، بخشدار، شهرداران و همچنین اعضای شوراهای اسلامی شهرهای گلپایگان، گوگد و گلشهر از کارخانه بازیافت گلپایگان و خوانسار بازدید کردند. در این بازدید و در جلسه‌ای که در حاشیه‌ی این بازدید برگزار شد، حسین فراست فرماندار گلپایگان با رفتاری زشت و ناشایست با وحید اعظمی خبرنگار و مدیر مسئول هفته‌نامه نسل‌نو برخورد کرد که ویدئوی آن در فضای مجازی انعکاس گسترده‌ای داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یک روز پس از این ماجرا، محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، پس از بررسی ماجرا، در اقدامی شایسته، فرماندار خاطی را از کار برکنار کرد.

واکنش خبرنگار جنجالی به برکناری فرماندار

وحید اعظمی خبرنگار و مدیرمسئول هفته نامه نسل نو در گفتگو با ما در این خصوص اظهار داشت: از استاندار اصفهان به خاطر اقدام سریع و حمایتش تشکر می‌کنم. همچنین از اصحاب رسانه که حمایت کردند، تشکر می‌کنم. من امیدوارم این حمایت‌ها ادامه پیدا کند و به همین جا ختم نشود و همه‌ی رسانه‌های استان اصفهان روز به روز شاهد افزایش و رشد پاسخگویی و نقدپذیری مسئولین باشیم و بار آخر باشد که شاهد چنین رفتارهایی بودیم.

وی در همین خصوص ادامه داد: استاندار در استان اختیارات لازم را دارد، از ایشان انتظار هست که پیگیر باشند و شرایط را طوری به وجود بیاورند که مسئولان با روی باز پاسخگوی انتقادات باشند؛ جواب نقد، تهدید به کتک زدن نیست، بلکه تشویق است، حتی اگر آن نقد را قبول هم ندارند می‌توانند سکوت کنند.

اعظمی درباره‌ی انتخاب فرماندار جدید اظهار داشت: شهر گلپایگان دارای مردم با فرهنگ و قدمت 7000 ساله است؛ بنده نه به عنوان خبرنگار بلکه به عنوان یک شهروند، از استاندار خواهش می‌کنم که کسی را که به عنوان فرماندار برای ساختن گلپایگان انتخاب خواهد کرد، فردی متعهد، مجرب، فهمیده، باسواد، قوی و از همه مهم‌تر فعال باشد و نه کسی که در آستانه‌ی بازنشستگی است و انگیزه و توان زیادی برای کار ندارد.

مدیر مسئول هفته‌نامه‌ی نسل‌نو در پاسخ به این سؤال که پس از این اتفاق، کسی برای عذرخواهی یا دلجویی سراغ شما را گرفته است یا نه، گفت: نه؛ کسی به من مراجعه نکرده است. نه در گلپایگان و نه در سطح استان کسی سراغ من نیامده است. نه از استانداری، نه از فرمانداری و نه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کسی از من دلجویی نکرده است. اما مردم مرا غافلگیر کردند، آنها با پیام‌هایی که فرستادند و حمایت‌هایی که از من کردند، مرا دلداری دادند و باعث دلگرمی شدند. همچنین حمایت‌های همکاران عزیز، خبرنگاران، مدیران خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری در سراسر کشور و به خصوص در سطح استان موجب برطرف شدن ناراحتی من شد.

وی در این رابطه ادامه داد: به طور خاص از باشگاه خبرنگاران تشکر می‌کنم که اولین رسانه‌ای بود که این ماجرا را بازتاب داد و تا آخر پیگیر آن بود.

وی در خصوص دلایلی که برای استاندار در مورد چرایی برخورد عنوان شده بود گفت: ضمن تشکر از آقای استاندار بابت پیگیری موضوع، باید عرض کنم که اطلاعات به طور ناقص به ایشان رسیده است. در ابتدای ورود فرماندار به کارخانه‌ی بازیافت این اتفاق افتاد و هنوز بازدید صورت نگرفته بود که فرماندار خسته شده باشد؛ بازدید از کارخانه بعد از این جلسه انجام شد.

این خبرنگار همچنین در پاسخ به اظهارات حسین فراست فرماندار گلپایگان گفت: آقای فرماندار در مصاحبه گفته است که چون کلاه داشتم و لباس غیر رسمی تنم بود، گفتم عکاس، عکس نگیرد. لازم است من در این خصوص توضیح دهم که بنده پس از آن ماجرا ناراحت شده و محل را ترک کردم، اما در پایان برنامه‌ی بازدید، آقای فرماندار با همان ظاهر به همراه سایر مسئولین حاضر در محل عکس یادگاری می‌گیرند و این عکس توسط روابط عمومی شهرداری و برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود.

وی در این خصوص ادامه داد: این رفتار نشان می‌دهد که او دنبال بهانه بود که در یک فرصت مناسب، من را تخریب و شخصیت مرا خرد کند تا دیگر در جلسات حاضر نشوم . چون اگر این ماجرا رسانه‌ای نمی‌شد، من دیگر نمی‌توانستم به کار خود ادامه دهم؛ پس به نظرم این کار خدا بود که نگذاشت حق مظلوم ضایع شود.

اعظمی در توضیح نیت فرماندار گفت: همانطور که در مصاحبه‌ی قبلی گفتم آقای فرماندار نقدپذیر نیست و به دلیل نقدی که به بخشی از عملکرد ایشان در هفته نامه نوشتم، ایشان دو روز پیش در شورای اداری نیمی از زمان اش را در توهین و تحقیر بنده گذراند و گفت :"کسی که فلان مطلب نقد را نوشته مریض است و مریضی‌اش عود کرده"؛ "روزنامه‌ای که رایگان به مردم می دهند زورنامه است نه روزنامه". در همان روز وقتی همسر من این جمله‌ی فرماندار را در جایی خواند، اشکش جاری شد و من به همین دلیل خیلی دلم گرفت و به خدا گفتم، خدایا خودت بزرگی. بعد از این ماجرای اخیر قدرت خدا را دیدم که چطور نگذاشت حق مظلوم پایمال شود.

مدیر مسئول هفته‌نامه‌ی نسل‌نو در خصوص رفتارهای مشابه گفت: من چند وقت پیش یک جایی گفته بودم جلسه‌ی شورای شهر باید مثل بسیاری از شهرهای دیگر کشور علنی باشد تا گزارش کار به مردم داده شود. رئیس شورای شهر یکی از روستاهای گلپایگان در پاسخ به این پیشنهاد من با لحنی توهین‌آمیز گفته بود "تو چه کاره‌ای؟ تو عددی نیستی! تو رشد فکری و عقلی نداری! من فقط به مسئولین پاسخ می‌دهم!"

وی در این رابطه ادامه داد: قداست خبرنگاری و حرمت قلم مهم است. در گلپایگان این قداست نزد مسئولین شکسته شده بود. این روند تا حدی بود که بسیاری از مسئولین با الگوبرداری از هم، به هیچ وجه پاسخگوی مسئولیت خود نبودند. به همین دلیل است که می‌گویم که استانداری و دیگران در استان اصفهان باید از نقد و رسانه‌ها حمایت کنند.

آغاز برنامه‌های دهه مبارک "فجر" در استان کرمانشاه

آغاز برنامه‌های دهه مبارک "فجر" در استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه مراسم آغاز برنامه‌های دهه فجر در استان کرمانشاه امروز (12 بهمن ماه) با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه، استاندار کرمانشاه، مسئولین، نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مردم کرمانشاه در حسینیه شهدای شهر کرمانشاه برگزار شد.

 

 

 
به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در آئین آغاز برنامه های دهه مبارک فجر در حسینیه شهدای باغ فردوس کرمانشاه با سالگرد تبریک پیروزی انقلاب اسلامی افزود: خودباوری موجب شده که ملت ایران هر روز پله های ترقی و پیشرفت را طی کنند و بر همه مشکلات فائق بیایند.
وی با گرمیداشت یاد امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران متعلق به همه مردم است و این مردم در طول 39سال پس از پیروزی این انقلاب در حفظ، پاسداری و تثبیت و تحکیم آن تلاش کرده و می کنند.
استاندار کرمانشاه یکی دیگر از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی را توجه به محرومان دانست و گفت: تشکیل کمیته امداد از سوی حضرت امام (ره) نشان دهنده میزان توجه بنیانگذار جمهوری اسلامی به محرومان بود و از این رو همه مسئولان باید در راستای کمک به محرومان تلاش جدی داشته باشند.
وی به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به محرومان جامعه نیز اشاره کرد و افزود: رهبری در ابلاغ سیاست های کلی نظام همواره بر رفع مشکلات محرومان تاکیدات ویژه دارند. 
وی از احیای فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل شکست ناپذیری ملت ایران و ترس و هراس دشمنان از ملت ما همین فرهنگ ایثار و شهادت است.
او تاکید کرد که این فرهنگ باید در مدارس، مساجد و دانشگاه ها تبیین و تجزیه و تحلیل شود و نسل جوان جامعه را با این فرهنگ بیشتر و بهتر آشنا کرد.
بازوند در ادامه به معظل بیکاری در استان کرمانشاه به عنوان یکی از دغدغه های مردم و مسئولان اشاره کرد و گفت: با خودباوری میان مسئولان می توانیم غول بیکاری را در استان شکست دهیم.
وی یکی از اولویت های اصلی استان را رسیدگی به زلزله زدگان دانست و افزود: زلزله شوک اقتصادی سنگینی به استان وارد کرد که اگر آن را مدیریت نکنیم دچار مشکل می شویم.
او زلزله را فرصتی برای رفع مشکلات استان و بیشتر دیده شدن این استان در مرکز دانست و گفت: حساسیت های لازم در این ارتباط ایجاد شده و تمام مسئولان کشور از رهبر معظم انقلاب و سران قوا تا وزرا و دیگر مسئولان به مناطق زلزله زده آمده اند و از نزدیک مشکلات مردم را دیده اند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید سه هزار و 800میلیارد تومان تسهیلات مربوط به مناطق زلزله زده را جذب کنیم، گفت: از این مبلغ، یک هزار و 552میلیارد تومان را باید تا شهریور 97جذب کنیم.
وی از مدیران خواست برای جذب این تسهیلات تا شهریور تحرک و تلاش بیشتری داشته باشند چرا که در شرایط عادی امکان جذب این تسهیلات وجود ندارد.


وی با بیان اینکه خطر بیکاری بیشتر از زلزله 7.3ریشتری است گفت: ایجاد اشتغال کار سختی نیست و مقدمه آن رونق فضای کسب و کار استان است.
وی ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه را نیازمند همراهی مدیران دستگاه های اجرایی دانست و تاکید کرد که باید بروکراسی اداری را حذف کرد و اشتغال را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهیم.
در این آئین رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه نیز گفت: در ایام الله دهه مبارک فجر امسال 15هزار برنامه در سطح استان برگزار می شود.
عباس سروری به تشکیل 22کمیته تخصصی ستاد دهه فجر استان اشاره کرد و افزود: مهمترین برنامه مانند سال های گذشته حضور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن است. 
پس از این مراسم، گلزار شهدای کرمانشاه توسط نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، استاندار، امام جمعه اهل سنت، فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شورای اداری و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران عطرافشانی و گلباران شد.

يارانه بگيران 97 مشخص شدند

يارانه بگيران 97 مشخص شدند

 عضو «کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷» گفت: طبق تصمیم امروز این کمیسیون مقرر شد کلیه مشمولان «کمیته امداد امام خمینی(ره) و «سازمان بهزیستی»، «همه جمعیت روستایی ایران» و «خانوار‌های شهری کم‌درآمد با تشخیص دولت» در سال ۹۷ یارانه نقدی دریافت کنند.

به گزارش آفتاب کرمانشاه به نقل از میزان ، احمد امیرآبادی‌فراهانی گفت: طبق تصمیم امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷، مقرر شد کلیه مشمولان «کمیته امداد امام خمینی (ره) و «سازمان بهزیستی»، «همه جمعیت روستایی ایران» و «خانوار‌های شهری کم‌درآمد با تشخیص دولت» در سال ۹۷ یارانه نقدی دریافت کنند.

عضو «هیئت رئیسه مجلس» و «کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷» تصریح کرد: این تصمیم در جلسه امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گرفته شده است و باید به تصویب صحن علنی مجلس شورای اسلامی نیز برسد.

 گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده پس از بررسی در ۳۲ جلسه این کمیسیون، روز گذشته در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت و ۲۰ نماینده به عنوان موافق و مخالف کلیات این لایحه صحبت کردند.

سرانجام پس از بررسی در دو نوبت کاری جلسه علنی صبح و عصر روز گذشته مجلس شورای اسلامی و ارائه اظهارات موافقان و مخالفان و سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه و رئیس سازمان برنامه و بودجه، کلیات لایحه به رای گذاشته شد و نمایندگان با ۸۳ رای موافق، ۱۲۰ رای مخالف و ۱۹ رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ رای اخذ شده، به کلیات لایحه بودجه ۹۷ رای ندادند.

طبق آیین نامه داخلی مجلس، کلیات لایحه بودجه ۹۷ برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ارجاع شد و این کمیسیون ۷۲ ساعت فرصت دارد آن را مجدد بررسی و گزارش نهایی خود را به صحن علنی مجلس ارسال کند.بنابراین کمیسیون تلفیق لایحه بودجه امروز جلسه دارد و موضوع هدفمندی یارانه‌ها یکی از نکات محل بحثی است که درباره آن تصمیم گیری کردند.

رفع حصر تا عيد

رفع حصر تا عيد

به گزارش شهروند، حدود دو ماه پیش بود که یکی از اعضای کمیته رفع حصر فراکسیون امید در دیدار و جلسه‌ای که این کمیته با آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه داشتند، خبر از رفع حصر احتمالی محصوران تا عید نوروز امسال را مطرح کرد.

تا این‌که بعد از انتشار خبر دیدار‌های بعضی سیاسیون با حجت‌الاسلام مهدی کروبی و خروج نیرو‌های امنیتی از منزل آنان، یکشنبه‌شب خبری در فضای مجازی دست‌به‌دست شد که حکایت از کاهش محدودیت‎های میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در حصر خانگی داشت.

نرگس موسوی، دختر میرحسین موسوی هم بعد از انتشار این اخبار واکنش نشان داد و گفت که پس از هفت‌سال و طبق اعلام مسئولان، محدودیت زمانی ملاقات دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد برداشته شده است و براساس اعلام ماموران امنیتی، می‌توانند هر زمان که خواستند به دیدار پدر و مادرشان بروند.

بعد از انتشار این اخبار، قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیته رفع حصر فراکسیون امید مجلس هم بر این موضوع صحه گذاشت و در پاسخ به سوالی در مورد برخی شنیده‌ها درخصوص رفع محدودیت‌ها در مسیر ملاقات اعضای خانواده میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با آن‌ها به ایلنا گفت: از حدود یک هفته گذشته تاکنون محدودیت‌های ملاقات برای میرحسین موسوی و خانم زهرا رهنورد رفع شده است.

پیرو رایزنی‌ها و دیدار‌هایی که برخی مسئولان مربوطه با موسوی داشتند، به این جمع‌بندی رسیدند که دختران، نوه‌ها و همسران دو دختر موسوی و خانم رهنورد بتوانند با آن‌ها به‌طور عادی دیدار کنند. احتمالا به‌زودی نسبت به درخواستی که درمورد ملاقات سایر اعضای خانواده و بستگان با آقای موسوی و خانم رهنورد مطرح شده بود، اقدام شود. موسوی اخیرا با ارایه اسامی تعدادی از بستگان خود، خواستار ملاقات با آن‌ها شده بود که هم‌اکنون پیگیری‌هایی در این رابطه انجام می‌شود و امیدواریم این مهم نیز به‌زودی محقق شود.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس همچنین در پاسخ به سوالی در مورد دیدار چهره‌های سیاسی با موسوی گفت: البته در رابطه با ملاقات چهره‌های سیاسی یا مقامات مسئول هنوز بحث خاصی مطرح نشده، اما به نظر می‌رسد رفع محدودیت‌ها برای ملاقات با اعضای خانواده، می‌تواند مقدمه خوبی باشد.

ان‌شاءالله محدودیت محصوران تا عید کمتر می‌شود
علاوه بر میرزایی نیکو، محمد کاظمی و غلامرضا حیدری دو عضو کمیته رفع حصر فراکسیون امید در مجلس هم بر این عقیده‌اند که احتمال رفع حصر همچنان به قوت خود باقی است، با این شرط که همچنان جزییات انتشار آن از دسترس رسانه‌ها دور بماند. غلامرضا حیدری با اشاره به گشایش‌ها در مورد وضع محصوران گفته که ان‌شاءالله محدودیت‌های محصوران تا عید کمتر خواهد شد، به‌طوری که اقوام و دوستان نزدیک محصوران به راحتی بتوانند با آن‌ها ملاقات کنند.

غلامرضا حیدری با اشاره به اخباری که نزدیکان به محصوران مبنی بر کاهش محدودیت‌ها برای دیدار با آن‌ها منتشر کرده‌اند، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما امیدوار بوده و هستیم که رفع حصر به مرور انجام شود. او گفت: ما گشایشی در این وضع می‌بینیم. ما از مدت‌ها پیش که به دیدار روسای قوا و دبیر شورای عالی امنیت ملی رفتیم، امیدوار بودیم که به سمت کاهش محدودیت‌های حصر پیش می‌رویم البته باید حوصله داشته باشیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: مهمترین دلیلش این است که حاکمیت به این نتیجه رسیده که ادامه حصر در راستای منافع ملی کشور و حاکمیت نیست، لذا تدابیری به خرج می‌دهند. اگرچه دیر شده است، اما همین که دیرتر نشده جای تشکر دارد. این عضو فراکسیون امید مجلس در پایان گفت که به رفع حصر کامل محصوران امیدوار است.

امیدواریم گشایش‌های بیشتر اتفاق بیفتد
عضو کمیته رفع حصر با بیان این‌که تأکید می‌کنم که آنچه در مورد رفع محدودیت دیدار‌های محصوران انجام‌شده از طرف شورای عالی امنیت ملی بوده است، عنوان کرد: امیدوار هستم که این شورا در آینده به‌تدریج گشایش‌های بیشتری در بحث ملاقات، رفع محدودیت‌ها و رفت‌وآمد‌ها و... به وجود آورد. محمد کاظمی، عضو کمیته رفع حصر فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «اعتماد آنلاین» درخصوص گشایش‌های بیشتر بیان کرد: امیدواریم که به تدریج با اقداماتی که شورای عالی امنیت ملی انجام می‌دهد گشایش‌های بیشتر اتفاق بیفتد. کاظمی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد در روز‌های آینده این دیدار‌ها بیشتر شود؟ گفت: به نظر می‌آید که ان‌شاءالله روند همین باشد.

احتمال استعفای شهردار کرمانشاه قوت گرفت  

احتمال استعفای شهردار کرمانشاه قوت گرفت

براساس اخباررسیده احتمال استعفای قریب الوقوع مهندس آرش رضایی از سمت شهرداری کرمانشاه قوت گرفته است و در همین خصوص نیز عصر روز دوشنبه نهم بهمن ماه جلسه ای با حضور وی و اعضای شورای شهر در محل سالن جلسات سازمان پارکها برگزار شد.مهندس رضایی همچنین روز یکشنبه در جلسه ای با مدیران مسوول نشریات کرمانشاه گزارش عملکرد خود طی دوسال اخیر را تشریح کرد.

 

 

از جمله دلایل عمده استعفای احتمالی شهردار فعلی کرمانشاه می توان به عدم همکاری تعدادی از اعضای شورای شهر ( حتی یاران قبلی خود در شورا) کمبود درآمدهای شهرداری و.....اشاره کرد .

البته ممکن است با عنایت به درپیش بودن عید و تعطیلات نوروزی مقامات استان و شورای شهر از مهندس رضایی درخواست نمایند تا پایان تعطیلات نوروزی در سمت خود باقی بماند.

به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان /جشنواره بین المللی شعر فجر در کرمانشاه آغاز شد

به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان /جشنواره بین المللی شعر فجر در کرمانشاه آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم افتتاحیه این جشنواره که عصر چهارشنبه چهارم بهمن ماه برگزار شد، پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مهدی قزلی مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی برای حاضران قرائت شد.

 

 

به گفته مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی، مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره برای ادای احترام به مردم زلزله زده کرمانشاه، در این استان برگزار شده است.
قزلی با بیان اینکه جشنواره شعر فجر همزمان در استان های تهران، زاهدان و بوشهر نیز برگزار می شود، افزود: این جشنواره تا اسفند ماه در 2 بخش رقابتی و ترویجی برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: در حوزه رقابتی کتاب‌های سال نوشته شده در حوزه شعر به داوری گذاشته و در مراسم اختتامیه از برگزیدگان در سه بخش شعر بزرگسال، کودک و نوجوان تقدیر می‌شود.
محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: امیدوارم این جشنواره گامی در راستای اعتلای شعر و ادبیات کهن ایران زمین باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم در این مراسم با اشاره به جایگاه رفیع شعر در عرصه هنر گفت: استان کرمانشاه استحقاق زیادی در حوزه های فرهنگی و هنری دارد که نیازمند حمایت های خاص است.
حجت الاسلام رحیم جعفری با بیان اینکه در این جشنواره بیش از 10 نفر از اساتید کشوری و 10 نفر از چهره‌های ادبی و اجرایی بنیاد شعر و ادبیات ایران حضور دارند، افزود: از شاعران ملی برجسته از جمله محمدعلی بهمنی، پرویز بیگی، عبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی، جواد محقق، علیرضا قزوه، محمود اکرامی‌فر، محمد کاظم کاظمی، محمد جواد محبت و بیژن ارژن برای شرکت در جشنواره دعوت شده است.

کدام فرمانداران در اولویت تغییر می باشند؟

کدام فرمانداران در اولویت تغییر می باشند؟

گفته می شود فرمانداران شهرستانهای دالاهو ، قصرشیرین ، گیلانغرب و ثلاث باباجانی در اولویت تغییر می باشند. ظاهرا اخیرا گزینه ای برای تصدی فرمانداری شهرستان دالاهو مطرح شده که با مخالفت دکتر فلاحت پیشه نماینده شهرستانهای اسلام آبادغرب و دالاهو مواجه شده است .

 

 

این درحالی است که گفته می شود مراحل صدور حکم آقای فرزادی پور سرپرست فعلی فرمانداری شهرستان صحنه نیز در حالی طی مراحل قانونی بوده و جمعی از بزرگان و معتمدین شهرستان گیلانغرب نیز با امضای طوماری خواستار انتصاب آقای فرهاد همتی ( سرپرست کنونی فرمانداری این شهرستان) بعنوان فرماندار گیلانغرب شده اند.