دکترفلاحت پيشه: روحاني سخنان خود را به گوش ترامپ رساند.

دکترفلاحت پيشه: روحاني سخنان خود را به گوش ترامپ رساند.

"#ايلنا/ نماينده دهمين مجلس شوراي اسلامي گفت: روحاني روز گذشته به طور تلويحي پاسخ ترامپ را داد و سخان خود را با گوش او رساند و به نظر مي رسد منتظر پاسخ مقامات آمريکا است."
"#دکترحشمت_الله_فلاحت_پیشه" در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي ايلنا درباره سخنان ديروز رئيس جمهور در جمع اصحاب رسانه گفت: آقاي روحاني سعي کرد يک رويه مثبت را در بيان خود در زمينه‌هاي داخلي و خارجي داشته باشد که مي‌توان به دو بخش تقسيم کرد.
او ادامه داد: موضوع نخست رکود و اشتغال در کشور است؛ رئيس جمهوري با ارائه آمار و ارقام روند رشد آنان را رو به جلو نشان داد و رشد کشور اقتصادي را در منطقه مطرح کرد که اين رشد قابل اعتنا است.
اين نماينده مجلس دهم خاطر نشان کرد: نکته مهم در رشد اقتصادي ايجاد اشتغال است که هنوز دولت نتوانسته به طور کامل اين معضل را در جامعه برطرف کند و بايد تلاش بسياري در اين زمينه انجام دهد.
فلاحت پيشه به قسمتي ديگر از سخنان رئيس جمهوري درباره سياست خارجي و اظهار نظرهاي ترامپ اشاره کرد و گفت: روز گذشته مشاهده کرديم که روحاني به طور تلويحي پاسخ ترامپ که از روز جمعه رئيس جمهور آمريکا مي شود را داد و برجام را يک توافق بين المللي عنوان کرد.
او افزود: روحاني در سخنان خود به گوش ترامپ رساند که ايران به يک تعامل و همکاري با جامعه جهاني دست يافته و ترامپ هم بهتر است خودش را با آن‌ها همراه کند. به نظر مي رسد روحاني منتظر پاسخ مقامات آمريکا بعداز سخنان خود است.
نماينده مردم اسلام آباد غرب در پاسخ به اين سوال که دستاوردهاي اقتصادي دولت را بعد از برجام که رئيس جمهوري در سخنان روز گذشته مطرح کرد، گفت: آمارها نشان مي دهد که يک‌سري توافق نامه و موافقت هاي نامه شکل گرفته در حوزه اقتصاد که هنوز آثار مثبت آن را به طور کامل در زندگي جاري مردم مشاهده نکرده ايم که اميدوارم به زودي شاهدش باشم.

علت مرگ ناگهانی آیت‌الله هاشمی

وزیر بهداشت با اشاره به موضوع پیشگیری از مرگ های ناگهانی به فوت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: ایشان ۱۶ سال قبل آنژیو کرده بودند و ۲۰ سال دیابت داشتند.

به گزارش مهر، سید حسن هاشمی عصر چهارشنبه در اولین همایش «نان سالم» که در فرهنگسرای بهمن برگزار شد گفت: ۵۰ درصد کالری مورد نیاز بدن از نان تامین می شود که این میزان در افراد کم درآمد ۶۰ درصد است.

وی با اعلام اینکه قوت قالب مردم ما را نان تشکیل می دهد، افزود: دولت و مجلس برای داشتن گندم با کیفیت می بایست تلاش کنند و نانوایی ها می توانند در پخت نان سالم و با کیفیت کمک کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به یارانه ای که دولت برای خودکفایی دولت می دهد، گفت: بهتر است بخشی از این یارانه برای ارتقای کیفیت نان هزینه می شد تا از این طریق از هزاران میلیارد تومان پولی که برای بیماری ها هزینه می کنیم جلوگیری شود.

وی با اشاره به موضوع مصرف نمک به عنوان یکی از علت های مهم در بروز بیماری های غیرواگیر ادامه داد: متاسفانه ایرانی ها بی دلیل از بین می روند در حالی که می توانیم از مرگ های ناگهانی پیشگیری کنیم.

هاشمی با اعلام اینکه ۷ تا ۱۰ درصد مرگ هایی که در کشور رخ می دهد ناگهانی است، افزود: علت اغلب این قبیل مرگ ها بیماری های قلبی و فشار خون است که البته هر دو قابل پیشگیری است.

وی با اشاره به موضوع مرگ های ناگهانی به فوت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: ایشان ۱۶ سال قبل آنژیو کرده بودند و ۳ تا پلاک در رگ های ایشان ایجاد شده بود. همچنین آیت الله هاشمی ۲۰ سال دیابت داشتند و اخیرا از انسولین استفاده می کردند که اگر قبل از این پیشگیری می شد مرگ ناگهانی اتفاق نمی افتاد.

وزیر بهداشت همچنین با اعلام اینکه ۵ درصد نمک مصرفی مردم از طریق نان جذب بدن می شود، گفت: اگر بتوانیم میزان نمک مصرفی در نانها را به یک سوم کاهش دهیم می توانیم جلو بسیاری را مرگ ها را بگیریم.

به گفته وزیر بهداشت در صورت کاهش مصرف نمک در غذای روزانه مردم می توان در درازمدت از ۲۵ هزار مرگ و میر جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: نان در سفره مردم به ویژه نیازمندان نقش بسیار مهمی دارد و از همین رو می بایست برای نان سالم و با کیفیت همه با هم تلاش کنیم.

با حکم استاندار کرمانشاه دکتر علی پروین به عنوان بخشدار گهواره منصوب شد

با حکم استاندار کرمانشاه دکتر علی پروین به

عنوان بخشدار گهواره منصوب شد

با حکم استاندار کرمانشاه دکتر علی پروین به عنوان بخشدار گهواره منصوب شد

با حکم استاندار کرمانشاه دکتر علی پروین به عنوان بخشدار گهواره منصوب شد

 علی پروین

 

 توسعه دالاهو به نقل از كرمانشاه ديلي

کرمانشاه دیلی:  دکتر علی پروین از کارمندان مجرب ، توانمند و بادانش فرمانداری اسلام آبادغرب به حکم استاندار کرمانشاه به عنوان بخشدار گهواره منصوب شد.

دکتر پروین از نیروهای خوشفکر و از حامیان دولت تدبیر و امید در شهرستان اسلام آبادغرب می باشد.

انتصاب ایشان هم به جهت اینکه بومی منطقه بوده و هم اینکه از نیروهای همراه دولت می باشد و نیز از سوابق و تجارب فراوان در حوزه های مختلف فرمانداری و بخشداری برخوردار هستند ، انتصابی شایسته می باشد.

دکتر علی پروین دارای هیجده سال سابقه خدمت در وزارت کشور با عناوینی همچون کارشناس سیاسی و انتظامی بخشداری مرکزی و فرمانداری ، حسابرس اداره کل امور روستایی استانداری ، کارشناس امور اداری و مالی استانداری ، دبیر دو دوره ستاد انتخابات مجلس شورای اسلامی ، دبیر شوراهای مواد مخدر ، قاچاق کالا ، پدافند غیرعامل ، کمیسیون تطبیق ، شبکه های اجتماعی و معتمدین معین فرمانداری اسلام ابادغرب می باشد.

ایشان دارای سوابق تحصیل در رشته حسابداری ، کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و پذیرفته دکترای مدیریت گردشگری هستند.

کرمانشاه دیلی صمیمانه این انتصاب شایسته را خدمت جناب آقای دکتر علی پروین تبریک عرض نموده و برای ایشان آرزوی توفیق روزافزون را دارد.

 

فلاحت پیشه :تنها پالایشگاه کرمانشاه را  متری ۵۰ هزار تومان فروختند!

فلاحت پیشه :تنها پالایشگاه کرمانشاه را

متری ۵۰ هزار تومان فروختند!

فلاحت پیشه بیان کرد: مساحت زمین این پالایشگاه مطابق اسناد ثبتی بیش از ۹۰ هکتار در بهترین نقفطه کرمانشاه است و در کارشناسی بعمل آمده از قرار هر متر ۵۰ هزار تومان برای این زمین در نظر گرفته شده در حالیکه بر اساس عرف محل حداقل میانگین چند میلیون تومان ارزش متری زمین است.

 

 

حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفتگو با بخش ویژه خبری شبکه محلی کرمانشاه در خصوص تذکر سه تن از نمایندگان استان به وزیر اقتصاد اظهار داشت: اساس تذکر بنده و آقای صفری، آقای حسینی کیا به نمایندگی از دیگر نمایندگان استان که این دغدغه را دارند به وزیر اقتصاد مبنی بر واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی است.
فلاحت پیشه بیان کرد: پالایشگاه کرمانشاه مربوط به سال ۱۳۱۳ و یکی از اولین پالایشگاه های کشور است  و  ما همواره از قطب های پالایشگاهی کشور بوده و هستیم و با تصمیم گیری که گرفته شده قرار شد این پالایشگاه واگذار شود.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: اخباری که به ما رسید که ۱۲ میلیارد تومان بخش خصوصی که پالایشگاه به آن واگذار شده پرداخت کند و  سرجمع قرارداد حدود ۱۸۰ میلیارد تومان است.
وی افزود: زمانیکه این آمار را با بندهای موجود مقایسه می کنیم جای تعجب دارد به همین دلیل ما به عنوان مجمع نمایندگان خواهان روشنگری جدی در این زمینه هستیم و سازمان خصوصی سازی، وزارت اقتصاد و حتی شخص رئیس جمهور جلوی این کار را بگیرند.
فلاحت پیشه در ادامه گفت: ما یک تذکر به رئیس جمهور دادیم و بلافاصله یک سوال از وزیر اقتصاد  مطرح کردیم که بعد از برنامه قطعا در کمیسیون مطرح می شود.
وی با ادامه توضیحات افزود: میزان دارایی های شرکت پالایشگاه کرمانشاه را  به طور خیلی مشکوکی در صورت های مالی بسیار ناچیز دیدند به عنوان مثال انبار کالای پالایشگاه دارای بیش از ۱۳ هزار قلم کالا به ارزش تقریبی ۶۰ میلیارد تومان است که به ما گزارش شده است.
فلاحت پیشه بیان کرد: مساحت زمین این پالایشگاه مطابق اسناد ثبتی بیش از ۹۰ هکتار در بهترین نقفطه کرمانشاه است و در کارشناسی بعمل آمده از قرار هر متر ۵۰ هزار تومان برای این زمین در نظر گرفته شده در حالیکه بر اساس عرف محل حداقل میانگین چند میلیون تومان ارزش متری زمین است.
وی اظهار کرد: پالایشگاه کرمانشاه ۴۴مخزن نفتی به ظرفیت ۱۵۵ میلیون لیتر به ارزش تقریبی بیش از ۲۰۰ میلیار د تومان دارد در زمینه های مختلف مانند صد تن کاتالیست، ۲۵۰ کیلوگرم طلای سفید، ۴۴۰ کیلوگرم رنیوم و... از انواعی است که گویا اصلا محاسبه نشده و موضوع دیگر این است که اخیرا دستگاه مولد کمپرسور توربینی به ارزش  بیش از ۷۰ میلیارد تومان خریداری  شده و هنوز در محل پالایشگاه نصب نشده و از طرفی این پالایشگاه دارای ماشین آلات بی نظیری به ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد تومان گزارش شده و بیش از ۲۰۰ میلیارد هم تجهیزات صنعتی در مدار تولید قرار داده و...
فلاحت پیشه اظهار کرد: ریز آمار را وقتی می بینیم اصلا با آن ۱۸۰ میلیارد تومان  که گزارش شده نمی خواند و این پالایشگاه یکی از سرمایه ملی کشور و استان است. در شرایطی که دولت زیر بار انجام پالایشگاه آناهیتا نرفته دارند تنها پالایشگاه استان را واگذار می کنند.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: در خصوصی سازی های گذشته می بینیم واگذاری هایی که صورت گرفته در مسیر  کشور است کارگران بیکار شدند استان از حالت تولید کننده خارج شده و موارد دیگر..
وی افزود: به همین  دلیل این تذکر داده شده و انتظار این است این روشنگری خیلی سریع صورت گیرد و اگر نقطه ابهامی وجود دارد موضوع به حالت توقف در بیاید تا بعد بررسی های کارشناسی در این رابطه صورت بگیرد.
نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: در هرگونه واگذاری احتمالی باید اولا قطبیت پالایشگاهی استان  کرمانشاه حفظ شود کاربری تغییر نکند و مورد اساسی دیگر کارگران و  تکنیسین های که آنجا زحمت کشیدند بکار خود ادامه دهند.

جلسه شورای برنامه ریزی ایام مبارکه دهه فجر در بخشداری گهواره برگزار گردید

  جلسه شورای برنامه ریزی ایام مبارکه دهه فجر در بخشداری گهواره برگزار گردید

. سرپرست بخشداری گهواره گفت: تمام امکانات لازم جهت هر چه باشکوهتر برگزار نمودن برنامهای ایام دهه فجر در بخش گهواره فراهم گردیده  واز تمام ارگانهای  سطح بخش خواست که کمیته های برنامه ریزی این ایام را فعال وبرنامه های خودرا تا پنجم بهمن ماه  به کمیته برنامه ریزی دهه فجر تحویل نمایند 
حشمت رضایی ترویج آرمان های انقلاب اسلامی و عملکرد دولت تدبیر و امید را خواستار وگفت: برنامه های دهه فجر بخش گهواره و شهرستان دالاهو با محوریت  امید آفرینی و وحدت همبستگی بین مردم وتبیین اهداف امام (ره) و تحقق اندیشه های مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.
حشمت رضایی با تاکید انعکاس صادقانه عملکرد دولت تدبیر و امید در این ایام تصریح کرد: اطلاع صحیح مردم از خدمات دولت موجب تحکیم روزافزون پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد و در این زمینه هیچ قصوری پذیرفته نیست.

دکتر کریم :300 بیمار روانی در نوبت بستری که اکثرا جوانان هستند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در بخش‌های ‌روانی بیمارستان‌های استان کرمانشاه با کمبود نیرو مواجه هستیم.

به گزارش تیتر نیوز ؛دکتر حسین کریم در مراسم افتتاح تخت‌های روانپزشکی بیمارستان فارابی کرمانشاه که همزمان با سراسر کشور صورت گرفت، اظهار داشت: امروز در سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس ۱۰۰۰ تخت روانپزشکی افتتاح شد که سهم کرمانشاه از این تعداد ۱۱۰ تخت است.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۱۰ تخت روانپزشکی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم ۸۵ تخت در بیمارستان فارابی، ۱۵ تخت در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی، شش تخت در جوانرود و چهار تخت در کنگاور افتتاح شد.

دکتر کریم با بیان اینکه روانپزشکان بیشتری برای ارائه خدمت در بیمارستان‌ها مستقر خواهند شد، افزود: سال آینده نیز تعداد تخت‌های روانپزشکی در استان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به بار سنگین بیماران روانی در استان کرمانشاه گفت: علاوه بر افزایش تخت‌های روانپزشکی تعداد روانپزشکان و  و کیفیت ارائه خدمات در بیمارستان‌های روانی را ارتقا خواهیم داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از وجود ۳۰۰ بیمار روانی در نوبت بستری در استان خبر داد و گفت: متاسفانه بیشتر تخت های روانپزشکی را جوانان اشغال کردند و آمار بیماریان روانی نیر در استان ما بالاست.

کریم نسبت به خطر افزایش بیماری های روانی هشدار داد و گفت: این مشکل ناشی از استرس بالای جامعه و گرایش مردم به رفع امور خود با دعوا است.

وی همچنین ب به خطر توزیع مواد مخدر در برخی اماکن ورزشی استان کرمانشاه هشدار داد و اظهار کرد: بیماری های روحی روانی و عدم توجه به سلامت اجتماعی بسیار مخرب تر از سرطان و بیماری های قلبی است و همه باید به این امر واقف باشند.

کریم گفت: جامعه افسرده با مشکلات روحی و روانی  یک جامعه ناتوان است و هیچ موفقیتی بدست نخواهد آورد.

دکتر کریم با اشاره به کمبود نیرو در بیمارستان‌های روانی گفت: اخیراً معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هدف راستای پیشگیری از بیماری‌های روانی و آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های متعدد پزشکی در دست اقدام در استان گفت: تعداد تخت‌های روانی در بیمارستان‌های استان رشد صددرصدی داشته و در طرح تحول نظام سلامت تعداد تخت‌ها از ۱۳۷تخت به ۲۵۳ تخت افزایش یافت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از طریق ویدئو کنفرانس از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه زیرساخت‌های سلامت استان کرمانشاه قدر دانی کرد.

هاشمی با اشاره به توزیع مناسب تخت های بیمارستانی در استان بیان کرد: امیدواریم طی سال‌های آینده پروژه‌های بیشتری در استان کرمانشاه افتتاح شود/مهر

بسیجیان با 6ماه سابقه جبهه در برنامه ششم توسعه حقوق می گیرند

 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از پرداخت حقوق به جانبازان کمتر از ۲۵ درصد، رزمندگان و بسیجیان با ۶ ماه سابقه در طول دفاع مقدس و طی برنامه ششم توسعه خبر داد.

به گزارش تیتر نیوز به نقل از مهر ، قاسم جاسمی  امروز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه، با انتقاد از اینکه حجم بودجه های عمرانی در استان کم است گفت: در سال گذشته ۸۴ درصد بودجه های تخصیص یافته به استان جاری و مابقی عمرانی بوده این در حالی است که امسال ۹۰ درصد اعتبارات جاری و مابقی عمرانی است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به زودی نمایندگان مشغول بررسی و ارزیابی بودجه سال۹۶ می شوند خواستار مشارکت مدیران ادارات در انعکاس مشکلات استان شد.

جاسمی گفت: برخی از مدیران ادارات استان در تصویب برنامه ششم توسعه ما را یاری کردند و مطالباتی داشتند که با بیان آن در مجلس توانستیم به دستاوردهای خوبی نائل شویم.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه مصوب شده ۱۰درصد اعتبارات عمومی کشور به استان ما تخصیص یابد که این امر گامی ارزشمند تلقی می شود.

تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان کرمانشاه علاوه بر اعتبارات سالیانه

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرستان کرمانشاه علاوه بر اعتبارات سالیانه تخصیص یافته است.

جاسمی از پرداخت حقوق به جانبازان کمتر از ۲۵ درصد، رزمندگان و بسیجیان با شش ماه سابقه در طول دفاع مقدس و طی اجرای برنامه ششم توسعه خبر داد.

وی با اشاره به اینکه دنبال حل مشکلات ریزگردها در استان هستیم افزود: اعتیاد، طلاق و بزهکاری از جمله مشکلات استان ما است که رفع آن همتی جمعی را می طلبد.

انتقاد به مدیریت های غیر بومی در استان کرمانشاه

جاسمی خواستار تشکیل اتاق فکر برای رفع مشکلات استان نظیر اتاق فکر زمان جنگ تحمیلی شد و گفت: در حال حاضر  ۳۸ نفر از مدیران ما غیر بومی است که مورد انتقاد جدی است.

وی خواستار مشارکت بیشتر مدیران و کارکنان برای انعکاس مشکلات شد و افزود: در حال حاضر مجلس در سه شیفت کاری فعالیت دارد.

جلسه تعیین تکلیف پروژه مسکن مهر 480 واحدی شهر کرند غرب

جلسه تعیین تکلیف پروژه مسکن مهر 480 واحدی شهر کرند غرب با حضور فرماندار، مدیر کل بنیاد مسکن، مدیر عامل بانک مسکن، مدیر عامل تعاونی مسکن مهر فرهنگیان کرند غرب، نماینده تام الاختیار دفتر فنی استانداری و سایر مسئولان ذیرربط در محل سالن جلسات فرمانداری برگذار شد.

به گزارش کرند کرد، پروژه مسکن مهر کرند غرب که مدت زیادی است بدون پیمانکار رها شده وهیچ کار عمرانی در آن انجام نمی شود و چند صباحی است کارهای جزیی نظیر نصب داربست و... از دور به چشم می خورد که روزنه امیدی است هرچند چشم ها دیگر آب نمی خورد.

قبلامسئولین مربوطه نیز حاضر به پاسخگویی در این رابطه نمی شدند وتوپ را به زمین یکدیگر پاس میدادند انگار قرار است مهر تعطیل از مهر کرند باز شود .از جمله دلایل نیمه کار ماندن ورها شدن مسکن مهر کرند غرب بنا به شنیده ها از برخی مسئولین که ترجیح دادند نام آن ها برده نشود وجود اختلاف نظر میان اعضای هیات مدیره تعاونی فرهنگیان دالاهو به عنوان تعاونی سازنده ،عدم تمدید پروانه ساختمانی توسط شهرداری کرند غرب ونیز عدم حمایت تمام قد بنیاد مسکن استان می باشد.

اما خارج از بحث های کارشناسی معتقدیم از سوی تمام ارگان های دولتی شهرستانی واستانی وبه تبع آن تعاونی فرهنگیان دالاهو ،کوتاهی صورت گرفته که وضعیت مسکن مهر این شهرستان که قرار است جمعی از طبقه اقشار کم در آمد شهرستان در آن ماوا گزینند به این جا رسیده است.

 پس از مدت ها مجددا دیروز جلسه تعیین تکلیف پروژه مسکن مهر 480 واحدی شهر کرند غرب با حضور فرماندار، مدیر کل بنیاد مسکن، مدیر عامل بانک مسکن، مدیر عامل تعاونی مسکن مهر فرهنگیان کرند غرب، نماینده تام الاختیار دفتر فنی استانداری و سایر مسئولان ذیرربط در محل سالن جلسات فرمانداری برگذار شد.

با این وجود ضمن ابراز تشکر از زحمات صورت گرفته تا این لحظه ،گلایه های مردمی را نزد مسئولین ارشد استانی میبریم تا با گسترش چتر حمایتی در غالب تسهیل بروکراسی اداری وقانونمند هر آنچه در توان دارند به این پروژه سرعت ببخشند تا استارت کار تکمیل آن زده شود که قطعا در راستای خدمت به محرومین ومستضعفین خواهد بود این اقدام، که آرمان نظام وانقلابمان است.

پایگاه خبری تحلیلی کرند کرد علاوه بر پیگیری موضوع از مراجع ذیصلاح آماده انعکاس نظرات مسئولین مربوطه در این خصوص می باشد.

واکنش دکتر فلاحت پیشه به ادعاهای اخیر در مورد سد آزادی

واکنش دکتر فلاحت پیشه به ادعاهای اخیر در مورد سد آزادی

🔴مردم گهواره نگران نباشند، تا زمانیکه حق آبه آنها تضمین نشود اجازه خروج قطره ای از آبِ آزادی را نمی دهم.🔴

🖋در پی ادعاهای اخیر در مورد انتقال آب سد آزادی به خارج از حوزه اسلام آباد و دالاهو ،نماینده این حوزه انتخابیه گفت: مردم گهواره نگران نباشند.تا زمانی که حق آبه آنها از سد آزادی تضمین نشود،اجازه خروج قطره ای از آب سد به خارج از حوزه انتخابیه ام را نمی دهم.

🔺وی گفت :هشدار دو هفته پیش بنده در خصوص استیضاح وزیر نیرو باعث شد که ایشان تمام معاونان خود را در جلسه ای ویژه جمع کند تا دغدغه های حال و آینده مردم،کشاورزان و باغداران اسلام آبادغرب و دالاهو را رفع نماید.

⭕️در آنجا به صراحت گفتم ،اگر در مورد آب دغدغه های مردم را نادیده بگیرید،در استیضاح وزیر درنگ نخواهم کرد. و تجربه دوره های 7 و 8 مجلس بنده نشان میدهد در این رابطه با کسی شوخی ندارم.⭕️
_______________________
🔶خبر تکمیلی دیدار دکتر فلاحت پیشه با وزیر نیرو🔶

🔺در این دیدار توافقات ذیل در قالب صورت جلسه پایانی گنجانده شد:

1⃣_ تامین آب شرب و صنعتی شهرستان های اسلام آباد غرب و دالاهو در بلند مدت، به صورت سالم و پایدار در قالب حق آبِ دائم.

2⃣_ تثبیت حق آبه کشاورزان و باغداران گهواره وکرندغرب  از محل سدهای آزادی و زمکان و حمیل از محل سد چناره.

3⃣_ تامین آبِ مورد نیاز طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب از محل آب های گرمسیری

شهرستان دالاهو با بیش از یک متر(110 سانتیمتر)  سرانه فضای ورزشی در وضعیت مطلوبی قرار دارد

   

شهرستان دالاهو با بیش از یک متر(110 سانتیمتر)

سرانه فضای ورزشی در وضعیت مطلوبی قرار دارد

. فرماندار شهرستان دالاهو، در بازدید سرزده از برخی مکانهای ورزشی شهر کرند ضمن ابراز خرسندی از تلاش مجموعه ورزش و جوانان، دستورات لازم جهت بهبود و ارتقاء سطح کیفی سالن های ورزشی را صادر کرد.

فرماندار دالاهو بصورت سرزده از فضاهای ورزشی شهرستان بازدید کرد.
فرماندار شهرستان دالاهو، در بازدید سرزده از برخی مکانهای ورزشی شهر کرند ضمن ابراز خرسندی از تلاش مجموعه ورزش و جوانان، دستورات لازم جهت بهبود و ارتقاء سطح کیفی سالن های ورزشی را صادر کرد.
تاتار در بازدید از سالنهای ورزشی کرندغرب گفت: یکی از اهداف و برنامه‌های مهم اداره ورزش و جوانان باید بهسازی مجموعه های ورزشی باشد و با جذب کمک مالی ، شرایط استفاده از تمام فضاهای موجود که در این مجموعه ها فراهم شده ، در اختیار ورزشکاران قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در شهرستان با تاکید بر توجه به مسایل پیرامون جوانان و توسعه ورزش بیان کرد : دولت برنامه های متنوعی برای ساماندهی جوانان دارد و باید با برنامه ریزی و ساماندهی در بخش های مختلف گام مثبتی برداشته شود.
ایشان در ادامه افزود خوشبختانه در شهرستان دالاهو کمبود فضای ورزشی نداریم و از وجود 7 سالن ورزشی و 3 باشگاه خصوصی ورزشی و یک زمین چمن و یک زمین خاکی روستایی در سطح شهرستان خبر داد و افزود: درمجموع ۳۰درصد از فضای ورزشی برای بانوان است و نسبت به جمعیت کمبود فضای ورزشی وجود ندارد و با این وجود خوشبختانه از فضای های ورزشی استقبال خوبی می کنند. با توجه به سرانه فضای ورزشی کشور، شهرستان دالاهو با بیش از یک متر(110 سانتیمتر) سرانه فضای ورزشی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
وی تاکید کرد: هزینه در حوزه ورزش جوانان سرمایه گذاری برای آینده است و حضور جوانان در حوزه ورزش از معضلات اجتماعی جلوگیری می‌کند
 
 
در مصاحبه ای رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دالاهو گفت: در حال حاضر 3000 نفر ورزشکار داریم که 1500 نفر آنان سازمان یافته و بیمه شده هستند که از این تعداد حدودا یک سوم ورزشکاران را بانوان تشکیل می دهند.
ایوب غلامی افزود: از 20 هیئت ورزشی که داریم ؛ 17 هیئت فعالند. و پتانسیل شهرستان دالاهو را در رشته های کوهنوردی، تیر اندازی، ورزش های هوایی، وزنه برداری، فوتبال و والیبال عنوان داشت و از برگزاری مسابقات پراگلایدر کشوری در گذشته به میزبانی دالاهو یاد کرد.
غلامی در پاسخ به علت تعطیلی استخر کرند غرب گفت: مالکیت و مدیریت استخر با شهرداری است و ظاهرا به هر علت که از آن استقبال نشده، به دلیل بدهی در هزینه های جاری، ترجیح داده اند تعطیل شود و قرار است با اجاره آن به بخش خصوصی شروع به کار کند.
ایشان در ادامه به نیمه کاره ماندن استخر آموزش پرورش اشاره کرد و گفت: در حال پیگیری موضوع هستیم و انشالله بتوانیم با تمام توان برای این شهرستان امکانات فراهم کنیم.
غلامی با اشاره به برگزاری مسابقات پاراگلایدر کشوری در سنوات گذشته افزود: برای برگزاری این مسابقات نیازمند احداث و تجهیز سرای ورزشکاران و همچنین تجهیز هیئات فعال ورزشی داریم.

تحکیم باور های دینی و پیروی از ولایت فقیه تنها رمز پیروزی و نجات است

امام جمعه دالاهو : امروز قوه قضائیه که شدیدا مورد حمله است به پرونده‌های فساد با سرعت و دقت بیشتری بپردازد و آنها را رسیدگی و قاطعانه حکم صادر کند.

به گزارش کرند کرد، نماز عبادی سیاسی جمعه ۱۷ دی ماه  با حضور اقشار مختلف مردم و به امامت حجت الاسلام نوروزی ،امام جمعه شهرستان دالاهو در مسجد المهدی(عج) برگزار شد.

امام جمعه شهرستان در خطبه اول ضمن بیان حدیثی از پیامبر اکرم ( ص) درباره تقوا و حسابرسی أعمال ، همه را به رعایت تقوای الهی سفارش کردند .

 نوروزی افزود:نقل تاریخ برای این است که به مردم به ویژه جوانانی و مدیران، گروه های سیاسی احزاب و تشکل های سیاسی که در آن سال ها نبودند یادآوری شود و بدانند که کی هستیم و کجا بودیم و چه کسانی به کشور حکومت می‌کردند و چه‌ کسانی بر ملت مسلط بودند و امروز به برکت خون شهدا از یک نظام و حکومت اسلامی برخوردار هستیم.

امام جمعه دالاهو تصریح کرد: امروز قوه قضائیه که شدیدا مورد حمله است به پرونده‌های فساد با سرعت و دقت بیشتری بپردازد و آنها را رسیدگی و قاطعانه حکم صادر کند.

نوروزی در پایان با تبریک سالروز تولد امام حسن عسگری(ع)، گفت: شیعه، گریه و شادیش به موقع و به جاست. امشب و فردا هر جا هستیم شادی خود را ابراز کنیم البته شادی به معنای گناه کردن و عبور از خطوط قرمز خدا نیست. کیست که شادی مردم ولایت‌مدار را نخواهد؟ آنچه می‌خواهیم این است که شادی و عزای ما رنگ دین داشته باشد.

حجت الاسلام نوروزی  وحدت را لازمه تداوم انقلاب دانست و افزود: وحدت با پنج چیز حاصل می‌شود. وحدت در هدف، محوریت ولی فقیه، ادبیات تکریم، تحمل و پرهیز از تهمت و دروغ.

امام جمعه محترم پاوه: در محضر خدا از بی توجهی مدیران استان گله مندم

امام جمعه محترم پاوه: در محضر خدا از بی توجهی مدیران استان گله مندم

حاج ماموستا ملاقادر قادری: : اگر دولت محترم بودجه ندارد یک بحث است و اگر مدیران استان نسبت به بودجه بی توجه اند، بحثی دیگر است که از نظر ما مشکل بی توجهی مسئولین استان است که در محضر خدا از مدیران استان گله مندیم.

 

 

امام جمعه پاوه در جلسه شورای اداری پاوه  که شامگاه روز  (پنجشنبه) در  سالن جلسات فرمانداری و با حضور برخی از مدیران ارشد وزارت نیرو و تنی چند از مدیران استانی با محوریت بررسی وضعیت اب شرب شهرستان پاوه برگزار شد، اظهار

داشت: ذات سفر و حضور مسئولان در مناطق مرزی و محروم جای تقدیر دارد.

ماموستا ملا قادر قادری افزود: تجربه نشان داده سفر مسئولان، چند ماه مانده به انتخابات بیشتر تبلیغاتی است، اما امیدواریم  سفر این مسئولان با هر انگیزه ای انجام گرفته، منشاء خیر برای منطقه باشد.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان پاوه تصریح کرد: مشکل اصلی پاوه بی آبی است، برای رفع این مشکل 6 سال پیش توسط استاندار وقت جناب مهندس غفوری کلنگ انتقال آب هانی کوان به پاوه زده شد اما بعد از آن این پروژه به سرانجام نرسیده است.

ایشان تصریح کردند: اگر دولت محترم بودجه ندارد یک بحث است و اگر مدیران استان نسبت به بودجه بی توجه اند، بحثی دیگر است که از نظر ما مشکل بی توجهی مسئولین استان است که در محضر خدا از مدیران استان گله مندیم. 

وی افزودند: ما اقرار و اعتراف داریم دولتها در جمهوری اسلامی خدمات زیادی مانند آب و برق و گاز و جاده و... را برای منطقه انجام داده اند و برای بهداشت و رفاه مردم زحمت کشیده  و این رابطه خدمت متقابل است. مردم پاوه نیز برای انقلاب و نظام خدمات ‌بی نظیری داشتند.

ماموستا قادری در پایان خطاب به حاضرین در نشست گفت: امیدواریم آثار زحمات وحضورتان را در آینده شاهد باشیم، لیکن به دلیل عملکرد برخی از آقایان یک مقدار کم باوریم، زیرا قبل از شماها بزرگانی چون ریاست محترم جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان و پاوه آمده اند، یا من خبر ندارم یا آثاری از سفر و حضور این آقایان را در منطقه ندیدیم و لمس نکردیم.

عبور زوار از مرز خسروی در دستور کار دولت قرار گرفت


استاندار کرمانشاه از تصمیم دولت تدبیر و امید در زمینه عبور زوار اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین سال آینده از طریق مرز خسروی خبر داد.

اسدالله رازانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سفر دو روزه ای که دیروز دوشنبه و امروز به تهران داشتیم برنامه های متعددی از سوی مدیریت ارشد استان مورد پیگیری قرار گرفت و خوشبختانه دستآوردهای خوبی نیز در پی داشت.
استاندار کرمانشاه افزود: در اولین روز از این سفر سمینار سراسری استانداران کشور برگزار شد که در این همایش موضوعات مختلفی همچون آیین اربعین حسینی، انتخابات آتی ریاست جمهوری و شوراها و همچنین مسایل مهم دیگری در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و امنیتی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
این مقام عالی استان موضوع اربعین را یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست معرفی کرد و گفت: ابعاد مختلف آیین باشکوه اربعین حسینی از جمله تعداد زوار و اقدام های انجام شده مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار گرفت.
وی ادامه داد: در ادامه این نشست وزیر کشور اعلام کرد برنامه و تصمیم دولت این است که در اربعین سال آینده مرز خسروی برای عبور زوار اباعبدالله الحسین (ع) باز شود.
رازانی اظهار داشت: در این زمینه مقرر شد تمامی اقدام های لازم از جمله مسایل مربوط به برقراری امنیت مسیر در داخل عراق پیگیری شود و سایر تمهیدات لازم در داخل کشور و به ویژه در کرمانشاه، صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در این سمینار تاکید شد موضوع عبور زوار از مرز خسروی به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و در صورت لزوم مدیران مربوطه مسافرت هایی به کشور عراق انجام دهند و همچنین به منظور برنامه ریزی بهتر، مقامات کشور عراق نیز به ایران سفر کنند.

سیلوی فلزی 20هزار تنی دالاهو کلنگ زنی شد

سیلوی فلزی 20هزار تنی دالاهو کلنگ زنی شد

کرندکرد:این پروژه با اعتباری بالغ بر 37میلیارد ریال در زمینه احداث سیلو کلنگ زنی شده و قرار است قبل از فصل برداشت به بهره برداری برسد.

به گزارش کرند کرد، سیلوی ۲۰ هزار تنی ذخیره‌سازی گندم در شهرستان دالاهو احداث می‌شود و ظرفیت ذخیره‌سازی در این شهرستان ایجاد می شود.

درمراسم  کانگ زنی این پروژه مسئولین ارشد شهرستان از امام جمعه و فرمانده سپاه وفرماندار و مسئولین استانی من جمله مدیر کل محترم غله استان و....به همراه آقای سیاوش یاری سرمایه گذار بسیجی این طرح حضور داشتند.

مسئولین ذی ربط تصریح کردند:این طرح کمک شایانی به انبار محصول گندم و کاهش هزینه های انتقال و کاهش تلفات این محصول می کند.

سیاوش یاری سرمایه گذار این طرح افزود: حدود 37میلیارد ریال برآورد هزینه این طرح می باشد که با توجه به فرصت نسبتا مناسب تا فصل برداشت امیدواریم قبل از برداشت محصول گندم در شهرستان این پروژه به بهره برداری برسد.

یاری در ادامه خود را یک بسیجی پیرو ولایت معرفی کردو بسیجی بودن وداشتن روحیه بسیجی را افتخاری بزرگ برای خود ابراز نمود.

ایشان از بسیجیان شناخته شده و ولایت مدار و اهل شهرستان سرپل ذهاب هستند.

محرومیت 38 ساله شهرستان دالاهو پس از انقلاب از عدم استقرار یک سیلوی فلزی به منظور ذخیره ونگهداری گندم تا زمان مصرف چند سالی است که کاملا ملموس به نظر می رسد.

بنا بر شنیده ها مسئولین شهرستان دالاهو و فرماندار بسیجی این شهرستان وامام جمعه محترم و فرمادهی سپاه دالاهو از مشوق های این سرمایه گذار و ترغیب کننده ایشان به سرمایه گذاری در دالاهو ذکر شدند.

فرمانده سپاه دالاهو در حاشیه این مراسم تصریح کرد: امروز همه ما وظیفه داریم برای بهتر شدن فعالیت های اقتصادی در هر جایگاهی که هستیم تلاش کنیم، ، در گرو وحدت و همدلی می‌توانیم به شکوفایی اقتصادی دست یابیم.

لازم بذکر است این پروژه پتانسیل اشتغال زایی 10نفر  بصورت مستقیم و30نفر را به صورت غیر مستقیم دارد.

قابل توجه جناب استاندار /چرا نام استان کرمانشاه در این جدول وجود ندارد؟

قابل توجه جناب استاندار /چرا نام استان

کرمانشاه در این جدول وجود ندارد؟

بتازگی آمار مربوط به سرمایه گذاری خارجی به تفکیک استانهای کشور منتشر شده که مربوط به دوران پس از برجام (1394/10/1) الی (1395/10/1) می باشد که با کمال تاسف نام استان کرمانشاه در این جدول وجود ندارد زیرا مسوولان استان تاکنون حتی نتوانسته اند یک ریال سرمایه خارجی برای استان کرمانشاه جذب نمایند!

 

 

این درحالی است که نام تعدادی از استانهای همجوار کرمانشاه نظیر لرستان، همدان و کردستان در این لیست وجود دارد .

 

عملكردمطلوب مخابرات دالاهو رضاىتمندي مردم را فراهم نموده است

مخابرات شهرستان دالاهو؛
عملكردمطلوب مخابرات دالاهو رضاىتمندي مردم را فراهم نموده است
 توسعه دالاهو بقل ار : کرندکرد  عملکرد مطلوب اداره مخابرات دالاهو در چند وقت اخیر چه در زمینه فنی وزیر ساختی و چه در تکریم ارباب رجوع موجبات رضایت آحاد مردم را مهیا کرده است.

به گزارش کرند کرد، تلفن و اینترنت از نیازهای اساسی زندگی مردم است و می‌توان گفت در حال حاضر بسیاری از خدمات اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و غیره از طریق شبکه مخابراتی و زیرساخت‌های مربوط به آن فراهم می‌شود.

قرن جدید، قرن ارتباطات و تکنولوژی است و اینترنت نقش تاثیرگذاری در زندگی مردم ایفا می‌کند، گرایش مردم به استفاده از اینترنت و احساس نیاز به این فناوری رو به افزایش است.

در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در سطح کشور در زمینه توسعه شبکه‌های مخابراتی صورت گرفته است و چندین اپراتور بزرگ تلفن همراه نیز در کشور مشغول به فعالیت هستند که دامنه گسترش آنها از کلان‌شهرها تا روستاهای دورافتاده کشیده شده است.

رقابت اپراتورهای فعال در این زمینه باعث شده است تا شاهد ارائه امکاناتی بسیار خوبی و آنتن دهی مطلوب در اکثر نقاط کشور باشیم ولی هنوز هم نقاطی هستند که در این زمینه مشکلاتی دارند.

در قرن جدید که قرن تکنولوژی و ارتباطات است مشکل آنتن دهی موبایل و عدم دسترسی به اینترنت یک مشکل اساسی است.

اما خوشبختانه در چند ماهه اخیر و به لطف تعهد وتخصص ریاست پرتوان اداره مخابرات دالاهو زمینه رقابت شرکت های مختلف اینترنتی در شهرستان فراهم شده است که تا چند وقت پیش از محرومیت های شهرستان بشمار می رفت واین امر با تلاش و پیگیریمجموعه فرمانداری و سپاه و ادارات ذیربط و خاصه آن مخابرات دالاهو و پس از تشکیل جلسات مختلف محقق شده است.

جمعی از مردم شهرستان با مراجعه به این سایت خبری  خواستار درج پیام تشکری وقدردانی از ریاست مخابرات دالاهو وسایر مسئولین خدمتگزار نمودند .

بدین وسیله پیام تشکر مردم از مسئولی محترم وذیربط در این خصوص منتشر می شود:

بي شك خدمت صادقانه در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران وتوفيق الهي است كه مي بايست همواره در تداوم آن همت گمارد.

ضمن تقدير و تشكر از جناب عالي و همكارانتان در تحقق اهداف مورد نظر در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات,عزت و سربلندي آن جناب را تحت توجهات حضرت ولي عصر و زعامت ولي امر مسلمين حضرت آيت الله خامنه اي را از  درگاه احديت مسئلت مي نمايم

توسعه دالاهو : براي براي رياست و تمام كار كنان  تلاشكر أن اداره محترم أرزوي توفيق  روز

افزون  را دارد .

بیانیه حزب جاداک در اعتراض شدید به وضعیت مدیریت ارشد استان

بیانیه حزب جاداک در اعتراض شدید به وضعیت مدیریت ارشد استان

در بیانیه جامعه دانشجویان و دانش آموختگان کرمانشاهی آمده است :بی نظمی و رهاشدگی مدیریت در استان سبب شده است که حتی حرکت های بطئی و سطحی گذشته نیز تعطیل شوند و مشکلات مردم و رشد شاخص های منفی تداوم یابند. تداوم چنین وضعیتی زیان هایی را به بار خواهد آورد که جبران آنها در آینده به سختی ممکن خواهد شد.

 

 

بیانیه جامعه دانشجویان و دانش اموختگان کرمانشاهی در خصوص مسائل اخیر استان و نامه دبیر کل این تشکل به ریاست محترم جمهوری

 

به نام خداوند بخشاینده مهربان

شرایط بسیار آشفته حاکم بر استان موضوعی نیست که غالب مردم و نخبگان از آن بی اطلاع باشند، متاسفانه شدت بی تدبیری و رفتارهای دوگانه موجود در حوزه  مدیریت استان، طی هفته های گذشته،بیش از پیش، آشفتگی و بی تدبیری خود را نشان داده و موجبات دلزدگی و انشقاق در صفوف اصلاح طلبان و گروه های مرجع را فراهم آورده است. به علاوه ضعف مفرط، آشفتگی و بی نظمی در اداره امور ، مسیر توسعه استان را نه تنها با انسداد مواجهه ساخته چه بسا پسرفت در بسیاری از حوزه ها را نیز سبب شده است. در این میان  سعی در ایجاد جو خفقان و هزینه دار نمودن نقادی را نیز باید به این دردها افزود. 

انتشار نامه دبیر کل این تشکل به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، یکبار دیگر فضا را برای ایجاد انسجام ، حساسیت و پیگیری معضلات و بی تدبیری ها، در بین نخبگان این دیار مهیا نمود و پرده از برخی واقعیت ها برداشت و انگیزه انتقاد را  بارور ساخت و به همین دلیل مورد استقبال و حمایت بسیاری از چهره های دلسوز و شخصیت های برجسته استان  قرار گرفت.

 جامعه دانشجویان و دانش آموختگان کرمانشاهی(جاداک) ضمن تایید محتوای نامه و تاکید بر پیگیری مفاد آن، همچنان که در نامه دبیر کل آمده، مادر و سرچشمه بسیاری از معضلات و مشکلات و عقب ماندگی های استان را در ساختار مدیریت آزمون پس داده، انحصاری و فرسوده و عدم توجه به کادر سازی و بی اعتمادی به جوانان و شایستگان این استان و به کار نگرفتن آنان  قلمداد می نماید.  لذا با نفی و رد روش های حاکم بر چرخه مدیریتی استان، و اعتراض شدید به  بی توجهی به کادر سازی مدیریتی و عدم اعتماد به نیروهای شایسته بومی، خواهان تغییر وضع موجود و توجه جدی و صادقانه به این امور مهم است. بدیهی است تا زمانی که این ساختار اصلاح نگردد و مدیرانی توانا، کارآمد و مدبر بر مسند امور قرار نگیرند ، حل مشکلات و معضلات بی شمار و سر و سامان بخشی به حال و روز مردم صبور و شریف و البته مظلوم این دیار ممکن نخواهد شد. بی نظمی و رهاشدگی مدیریت در استان سبب شده است که حتی حرکت های بطئی و سطحی گذشته نیز تعطیل شوند و مشکلات مردم و رشد شاخص های منفی تداوم  یابند.  تداوم چنین وضعیتی زیان هایی را به بار خواهد آورد  که جبران آنها در آینده به سختی ممکن خواهد شد. 

 این تشکل،  ضمن حمایت قاطع از برنامه ها، شعارها و دیدگاه های دولت، نگاه، روش و عملکرد مدیریت کلان استان را ناسازگار و ناهمخوان با سیاست ها و شعارهای دولت تدبیر و امید ارزیابی می کند.  از این رو  تلاش برای اصلاح امور و خروج از وضعیت مبتلابه را در راستای حمایت از دولت و کاستن از میزان نارضایتی و رویگردانی مردم این سامان که همواره حامی و پشتیبان سیاست های مدبرانه، روشن بینانه و دلسوزانه دولت بوده اند دانسته و ضمن پیگیری امور از طرق قانونی و مدنی از همه دلسوزان و دغدغه داران متعهد این دیار می خواهد تا  با همراهی، دور اندیشی و لحاظ کردن مصالح مردم، به دور از منیت ها و تک روی ها و صرفا برای برون رفت از وضعیت ناگوار کنونی و توسعه استان با صبر و بردباری  تمامی مساعی خویش را جهت اصلاح این وضع  به کار گیرند .در پایان ضمن تشکر از حمایت و اتخاذ موضع شخصیت های مرجع استان و دبیران و اعضای گروه ها و احزاب ، از تایید محتوای نامه  دبیر کل این تشکل اصلاح طلب،  همانند گذشته برای هرگونه حرکت جمعی با هدف اصلاح وضع حاکم  آمادگی  خود را اعلام می دارد. 

 

جامعه دانشجویان و دانش آموختگان کرمانشاهی(جاداک)

گودرزی و سنجابی گزینه های فرمانداری گیلانغرب و سرپل ذهاب

گودرزی و سنجابی گزینه های فرمانداری گیلانغرب و سرپل ذهاب

     
آفتاب کرمانشاه: براساس اخبار رسیده به این سامانه خبری طی روزهای آینده فرمانداران شهرستان های گیلانغرب و سرپل ذهاب منصوب خواهند شد.

این گزارش حاکی است که آقای علیرضا گودرزی معاون فعلی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری به عنوان فرماندار گیلانغرب و آقای اکبر سنجابی مشاورفعلی معاونت سیاسی استاندار به عنوان فرماندار سرپل ذهاب منصوب خواهند شد.

دادگاه گهواره افتتاح می شود

دادگاه گهواره افتتاح می شود

تشکر ویژه دکتر فلاحت پیشه از جناب آقای عدالتخواه مدیر کل محترم دادگستری استان کرمانشاه

بالاخره شعبه دادگاه گهواره در شهرستان دالاهو افتتاح می شود.
دکتر فلاحت پیشه با اعلام این خبر مراتب قدردانی ویژه خود را از جناب عدالتخواه مدیر کل محترم دادگستری استان کرمانشاه اعلام کرده است.
وی گفت: از زمان مجلس هشتم پیگیرِ موضوع استقلالِ دادگاهی بخش گهواره بوده ام، به هر حال این کار با سختی هایی مواجه شد. تا اینکه با عنایت حاج آقای عدالتخواه و حمایتِ مسئولین محترم قوه قضاییه این کار صورت گرفت.
مردم شریف گهواره از این به بعد برای مسائل دعاوی ، مسائل حقوقی و قضایی خود مجبور نیستند تا شهر کرند غرب سفر نمایند، بلکه در خودِ گهواره ساختمان و جایگاه مناسب وبا چارت قوی قضایی که در آنجا مستقر خواهد شد مشکلات مردم و دعاوی مردم مورد پیگیری قرار بگیر

نامه روحانی به آملی‌لاریجانی درباره پرونده زنجانی

 
 خانه ملت نوشت:عضو کمیسیون برنامه مجلس جزییات دیدار کمیسیون متبوع خود با رییس جمهوری را روایت کرد.
 
به گزارش خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در تشریح محورها و جزییات دیدار امروز کمیسیون متبوع خود با حسن روحانی ، رییس جمهوری گفت: صحبت های امروز در سه محور مباحث برنامه و بودجه، پرونده بابک زنجانی و ورود حوزه های امنیتی به مباحث اقتصادی مطرح شد.
 
نماینده مردم رشت در ادامه این مطلب افزود: در این نشست رییس جمهور تاکید کردند که نمایندگان مجلس نماینده مردم هستند و تمام سعی دولت و رییس آن بر این است که مصوبات مجلس را اجرا کنند و با مجلس هماهنگ باشند.
 
وی همچنین ادامه داد: همچنین روحانی تاکید کرد در حوزه برنامه ششم توسعه هر آنچه مجلس تصویب کند، دولت انجام می دهد.
 
جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به اظهارات روحانی گفت: روحانی در این جلسه تاکید در دعواهایی که فتیله دعوا خیلی بالا برود من ورود نمی کنم چرا باید ارامش جامعه حوزه رفاه وبهداشت و آموزش و هر حوزه دیگری درگیر تنش شود.
 
تاکید رییس جمهور بر افزایش قابل توجه درآمد تاتر و سینما
 
جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه این مطلب همچنین گفت: درامدهای تاتر و سینما در این ایام بی نظیر بوده و سینماها تا 6 صبح برنامه پخشمی کردند ایشان تاکید کردند که تصور دارند نشاط در حال بازگشت به جامعه است.
 
وی ادامه داد : روحانی همچنین خاطر نشان کرد که از لحاظ اقتصادی آرامش داریم و وضعیت ارز گذرا است.
 
پاسخ روحانی ابهامی درباره دور زدن دولت توسط برخی از وزرا
 
جعفرزاده ایمن آبادی همچنین تاکید کرد: در این جلسه گله مندی مطرح شد که برخی از وزرا شما را دور می زنند ، ایشان پاسخ داد وقتی در دولت تصمیمی گرفته می شود ادامه نظرات شخصی خلاف قانون اساسی است و مجلس نباید به پیگیری دولتی ها اعتنا کند.
 
تاکید روحانی بر اهمیت مراسم 16 آذر در نگاه دولت یازدهم
 
بنده از ابتدای دولت گفتم تمام سالگردهای 16 آذر باید مراسم در دانشگاه برگزار شود و سنوات قبل می ترسیدند برنامه برگزار شود، ایشان مطرح کردند که 644 نفر در حدود 400 جلسه در دانشگاه ها سخنرانی کردند و این افتخار کشور ما است.
 
نامه روحانی به آملی لاریجانی برای پیگیری پرونده بابک زنجانی توسط وزرات اطلاعات
 
جعفرزاده ایمن آبادی همچنین تصریح کرد: در این جلسه در خصوص پرونده بابک زنجانی نیز روحانی روایت کرد که در ابتدای دستگیری بابک زنجانی نامه ای به آملی لاریجانی با این مضمون که این پرونده زنجانی را به وزرات اطلاعات بدهید، نوشته است و استدلال های خود درباره این درخواست را نیز بیان کرد.
 
وی ادامه داد: روحانی مطرح کرد که بعد از نامه در دیداری حضور با رییس قوه قضاییه نیز این درخواست را داده است.
 
نگرانی روحانی از ابهام در سرنوشت 3 و نیم میلیارد تومان پول در صورت اعدام زنجانی
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس همچنین تاکید کرد: روحانی علاوه بر این مطرح کرد که در پرونده زنجانی هنوز سرنوشت 3 و نیم میلیارد پول مشخص نیست و اگر اعدام صورت بگیرد، بسیاری از سوالات بی جواب بماند.
 
روحانی: برای مبارزه با فساد همه چراغ ها باید روشن شود
 
وی افزود: روحانی تاکید کرد که دولت حاضر است سامانه تشکیل داده و تمام دخل و خرج و حساب های دولت در آن روشن شود و در مقابل نیز انتظار است قوه قضاییه نیز همه حساب های خود را روشن کند.
 
نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کرد: روحانی تصریح کرد که در کل به دنبال شفافیت هستم و اختلافی بین روسای قوا نباید باشد و با هر دو رییس قوه ارتباط خوبی دارم.
 
مجلس کلیات را رد می کرد آمادگی ارائه برنامه جدید را داشتیم
 
جعفرزاده ایمن آبادی درباره نظرات روحانی درباره برنامه ششم توسعه گفت: روحانی تاکید داشت که دوران پیش از انقلاب برنامه عمرانی تصویب می شد و روایت می کرد که حتی رییس مجلس نیز یک بار تاکید کرد که هر اندازه خلاصه نیز دولت به مجلس برنامه ارائه دهند.
 
وی ادامه داد: روحانی روایت کرد که آقای لاریجانی نامه ای به رهبری نوشتند و من هم پاسخ آن را به رهبری نوشتم اما پخش نشد .
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: ایشان به نقل از هاشمی رفسنجانی گفت که بعد رهبری بین نامه شما و نامه لاریجانی نظر شما را تایید کرد و من خدمت آقا رفتم و گفتم آماده هستم احکامی که داده ام پس بگیرم و ظرف دو ماه هم برنامه کامل بدهم، آقا گفتند نظری ندارم، خودتان حل کنید.
 
انتقاد روحانی از بر هم خوردن شاکله برنامه ششم ؛ بار مالی زیادی به دولت تحمیل شد
 
جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه در نقل صحبت های روحانی گفت: روحانی انتقاد می کرد که شاکله برنامه به هم ریخته و بار مالی زیادی دارد، شورای نگهبان نیز مقرر شد مواردی که شاکله به هم ریخته و بار مالی دارد حذف کند
 
وی تصریح کرد : روحانی مطرح کرد که دولت ما آمادگی داشت اگر کلیات را مجلس رد می کرد برنامه کامل می داد، اما با این درآمد فعلی کشور فقط می توانیم بودجه کشور را تامین کنیم و تحقق موارد برنامه ششم نمی رسیم.
 
با حضور حوزه های امنیتی در اقتصاد بخش خصوصی رقابت ازاد ندارد
 
جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به این نگاه حسن روحانی مبنی بر اینکه تا زمانی که اقتصاد از امنیت جدا نشود درست نمی شود، گفت: روحانی در این جلسه تاکید داشت که حوزه های امنیتی تنها باید نظارت کنند اما دخالت نکنند، اگر حوزه های امنیتی دخالت در اقتصاد داشته باشد بخش خصوصی نمی تواند فعالیت و رقابت کرده ان زمان رقابت نیز رقابت آزادی نیست .
 
نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس خاطر نشان کرد: روحانی تاکید داشت که بخش های نظامی و انتظامی هرچقدر اعتبار بخواهند می دهم اما اجازه ورود آن ها به اقتصاد را نمی دهم.
 
روایت روحانی از گلایه رهبری درباره تاسیس بانک یکی از نهادهای نظامی
 
وی با بیان این که روحانی تاکید داشت که اقتصاد کشور را باید احیا کنیم ، تصریح کرد: نیروهای مسلح نباید بانک داشته باشند و هیچ کدام هم با مجوز رهبری نیست .
 
جعفرزاده ایمن آبادی همچنین تاکید کرد: روحانی در این جلسه روایت کرد که در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی مقام رهبری وی را به عنوان دبیر شورای امنیت فراخواندند و تاکید داشتند که برو با آقای هاشمی صحبت کن و بگو چرا یکی از نیروهای نظامی در حال زدن بانک است .
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در این خصوص نیز گفت: ایشان روایت کرد که در این خصوص با آقای هاشمی صحبت کرده و مطرح شده که موضوع مورد بحث نیروی نظامی نیستند اما در کل تاکید داشتند آقا به شدت از اینکه دستگاه امنیتی ورود به حوزه اقتصاد داشته باشد گلایه داشتند

روحانی: قوه‌قضاییه همه حساب‌هایش را روشن نماید

 
 مهر نوشت: رئیس جمهور اعلام کرد: دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای، تمام دخل و خرج و حساب‌هایش را روشن کند.
 
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در حساب توئیتری خود در فضای مجازی نوشته است: «دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای، تمام دخل و خرج و حساب‌هایش را روشن کند و در مقابل انتظارست قوه قضاییه نیز همه حساب‌های خود را روشن نماید».
 
روحانی: قوه‌قضاییه همه حساب‌هایش را روشن نماید

آفتاب کرمانشاه خبر داد: امروز آخرین روز مدیریت جوهری در اداره ورزش و جوانان استان است

آفتاب کرمانشاه خبر داد: امروز آخرین روز مدیریت جوهری در اداره ورزش و جوانان استان است

سایت آفتاب کرمانشاه خبر داد:پس از حدود ۳ سال مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از مسئولیت خود کنار خواهد رفت.مجتبی جوهری مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه به احتمال فراوان فردا آخرین روز مدیرکلی خود را سپری خواهد کرد و برای تصدی مسئولیت جدید خود راهی پایتخت می شود.

 

 

آفتاب کرمانشاه: به نقل از ورزش 19؛ پس از حدود ۳ سال مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از مسئولیت خود کنار خواهد رفت.
مجتبی جوهری مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه به احتمال فراوان فردا آخرین روز مدیرکلی خود را سپری خواهد کرد و برای تصدی  مسئولیت جدید خود راهی پایتخت می شود.
با توجه به کاندیداتوری آقای مجتبی جوهری برای تصدی سمت ریاست فدراسیون ورزش های زورخانه ای و برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون در روز سه شنبه (فردا) و رایزنی های صورت گرفته به احتمال فراوان مدیرکل ورزش کرمانشاه در انتخابات مذکور صاحب حداکثر آراء خواهد شد و به عنوان ریاست این فدراسیون انتخاب می شود. به همین دلیل فردا آخرین روز مدیریت جوهری بر حوزه ورزش و جوانان استان کرمانشاه خواهد بود.

طومار نویسان دیروز در مورد استاندار چه می می گفتند و امروز چه می گویند؟

طومار نویسان دیروز در مورد استاندار چه می می گفتند و امروز چه می گویند؟

اواخر شهریورماه گذشته برخی پدرخوانده ها در حمایت از استاندار کرمانشاه جمعی را به دلجویی دکتر رازانی برده و ضمن حمایت از وی با عنوان (( استاندار با تجربه و اصلاح طلبی که در راستای تحقق برنامه های دولت تلاش مجدانه دارد)) وی را تحریک به شکایت از مهدوی چشمه گچی کردند و امروز همانها بتازگی نوشته اند:موضعگیری های ناحق و عجولانه نماینده سیاسی دولت موجب یاس و ناامیدی و........!!!

 

 

 متن حمایت برخی دوستان اصلاح طلب در طومار معروف تاریخ 27 مهرماه 

((جناب آقای دکتر رازانی استاندار محترم کرمانشاه ازجمله استانداران باتجربه و اصلاح طلبی است که در راستای تحقق برنامه های دولت تلاشی مجدانه از بدو ورودش به استان داشته و دارد. ....در شرایطی که مخالفین دولت کمر به سیاه نمایی کارنامه دولت در اذهان عمومی بسته اند و با تمامی اهرم هایی که در اختیار دارند برای نیل به این هدف تلاش می نمایند، در لباس حامی دولت بودن و ادعای اصلاح طلبی داشتن؛ اما با جناح رقیب هم‌صدا شدن تضاد در عقیده و عمل است. ما امضاء کنندگان این بیانیه حمایت خود از دولت دکتر روحانی و به تبع آن استاندار محترم اعلام و تنفر و انزجار خویش را نسبت به درج مطلبی موهون دریکی از نشریات محلی ابراز داشته...))
 
متن نامه اعتراضی برخی طومار نویسان در تاریخ 12 دیماه :

(( مگر مشاهده نمی فرمایید که موضعگیری به ناحق و اقدام های عجولانه نماینده سیاسی دولت در دو سه هفته اخیر موجب یأس و نا امیدی و تفرقه و تشتت در بین جوانان، انسداد فضای دانشگاه و استعفای چند استاد متدین و متعهد در اعتراض به این شیوه و خارج شدن نیرو های متعهد از عرصه خدمت به مردم شده است . آفت این تصمیم های عجولانه و به ناحق در انتخابات پیش روی نمایان خواهد شد آن وقت دیگر برای آفت زدایی دیر شده است .))!!!

 

ساحت کرمانشاه : اینک دیگر بر افکار عمومی روشن شد که موضع گیری های آن روزهای دبیرکل حزب توسعه کرمانشاه علیه استاندار کرمانشاه (که شماها را وادار کرد شبانه به دلجویی از دکتر رازانی رفته و آن طومار کذایی را علیه هفته نامه غرب و مهدوی چشمه گچی تهیه کنید ) به صداقت و درستی نزدیک بوده یا موضع گیری های امروز شماها که 180 درجه با موضع گیری های چندماه پیش تان متفاوت است !! فاعتبرو یا اولولابصار

از طرف فرماندار شهرستان دالاهو، عوامل اجرایی انتخابات آتی معرفی شدند

از طرف فرماندار شهرستان دالاهو، عوامل اجرایی انتخابات آتی معرفی شدند

طی حکمی ازطرف فرماندار شهرستان دالاهو عوامل اجرایی انتخابات آتی معرفی شدند

مقام فرماندار شهرستان دالاهو، جناب آقای مرادعلی تاتار، در این احکام آقایان امیر روندی به عنوان دبیر انتخابات شهرستان، آرمان احمدی و علی الماسی به عنوان کارشناس انتخابات در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر معرفی نمودند.

مقام فرماندار شهرستان دالاهو، جناب آقای مرادعلی تاتار، در این احکام آقایان "امیر روندی با پست سازمانی کارشناس مسئول سیاسی انتظامی، به عنوان دبیر انتخابات شهرستان"، "آرمان احمدی، مسئول امور اجتماعی شوراها، به عنوان کارشناس انتخابات"و "علی الماسی با پست سازمانی کارشناس امور شهری و روستایی را به عنوان کارشناس انتخابات " در " دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر" معرفی نمودند.
در این حکم آمده است نامبردگان با بهره گیری از همه توان، استعداد، امکانات و ظرفیت های موجود شهرستان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و رعایت دقیق قوانین مقررات جاری انتخابات در جهت هرچه باشکوه و دقیق برگزار نمودن انتخابات تلاش نمایند.

تغییرات قریب الوقوع در سطح فرمانداریها و بخشداریهای استان کرمانشاه  

تغییرات قریب الوقوع در سطح فرمانداریها و بخشداریهای استان کرمانشاه

گفته میشود احتمالا بزودی آقای اکبر سنجابی بعنوان فرماندار جدید شهرستان سرپل ذهاب منصوب میشود. همچنین جهانبخش حیدری (فرماندار فعلی سرپل ذهاب) یا بعنوان فرماندار گیلانغرب و یا بعنوان فرماندار جدید روانسر منصوب خواهد شد.

 

 

همچنین آقای رضایی معاون فرمانداری دالاهو بزودی بعنوان معاون برنامه ریزی فرمانداری قصرشیرین منصوب می شود و خانم آذر ولی زاده نیز بعنوان مشاور استاندار در امور جوانان به استانداری پیشنهاد داده شده است .

اصوالگریان به میدان نیامده اند شاید باور کرده اند که پیروز نمی شوند

اصوالگریان به میدان نیامده اند شاید باور کرده اند که پیروز نمی شوند
 
نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو گفت: کاندیداهایی که تاکنون اصولگرایان معرفی کرده‌اند، نشان می‌دهد که آنها برای پیروزی به میدان نیامده‌اند، شاید باور کرده‌اند که پیروز نمی‌شوند.

 
 

حشمت الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرآنلاین با اشاره به اینکه باید کاندیداهایی که به صحنه می آیند شرایط رییس جمهور شدن را داشته باشند،گفت: شرایط انتخابات ریاست جمهوری در ایران با انتخابات حزبی در دنیا متفاوت است. کاندیدا باید توان طرح برنامه های خود، نقد سازنده و ایجاد موج و جریان را داشته باشد.

وی ادامه داد: استفاده از نام‌هایی که حتی در حد وزارت نیز موفق نبوده‌اند یا نام‌هایی که در انتخابات مختلف به هر دلیلی نتوانستند موج انتخاباتی ایجاد کنند، نمی‌تواند مشکل اصولگرایان را حل کند.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه مشکل نخبگان اصولگرا این است که شعاع دید آنها محدود به حوزه محفلی است، خاطرنشان کرد: به عبارتی اصولگرایان حزبی حرف می‌زنند اما محفلی عمل می‌کنند و تا زمانی که اینگونه عمل کنند در انتخابات ریاست جمهوری موفق نخواهند شد.

نماینده سه دوره مجلس شورای اسلامی درباره اینکه چقدر احتمال دارد اسامی مطرح شده، آدرس اشتباه باشد تا کاندیدای اصلی جریان اصولگرا نسوزد نیز گفت: من چنین دید استراتژیکی بین آنها نمی بینم. چنین سابقه ای هم نزد این آقایان سراغ ندارم. برخی اصولگرایان استاد سوزاندن مهره های سیاسی هستند و اگر کسی در حوزه‌ای موفق شود، او را برای تمامی حوزه ها مطرحش می‌کنند و خیلی زود او را می‌سوزانند.

او تاکید کرد: البته این وضعیت به معنای پیروزی روحانی نیست. اعتقاد دارم رقیب آقای روحانی، مدیران او هستند یعنی بدنه دولت روحانی با سیاست های او همراه نیستند. اگر روحانی بخواهد آسیب شناسی کند ابتدا باید به سراغ کابینه و مدیران خودش برود. انتخابات آینده بر بنیاد کارآمدی شکل می گیرد و متاسفانه هنوز در بسیاری از شاخص های کارآمدی خوب عمل نشده است.

فلاحت‌پیشه گفت: ما در آستانه انتخابات، شرایطی را داریم که دولت مستقر هنوز نتوانسته رای لازم را برای انتخابات آینده ایجاد کند و رقیب اصولگرا هم هنوز کاندیدایی ندارد. اگر شرایط اینگونه پیش برود در انتخابات آینده با کاهش جدی سطح مشارکت مواجه می شویم اما اگر دولت کارآمد عمل کند، شرایط به نفع آن می چرخد.

وی اظهار کرد: این شرایط پیشاانتخاباتی است و در آینده شرایط فرق می کند اما در شرایط کنونی هیچ کدام از دو جریان نمی توانند 50درصد موردنیاز را کسب کنند.

آفتاب کرمانشاه

اعطای وام ۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی خانه‌ها در بافت‌های فرسوده


معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی خانه‌ها در بافت‌های فرسوده کرمانشاه به شهروندان اعطا می‌شود.

مجتبی نیک کردار در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پنجم دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی است و در این روز برنامه هایی در راستای ارتقا سطح آمادگی شهروندان اجرا می شود.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه هر لحظه در ایران امکان وقوع زلزله وجود دارد، افزود: ایران روی کمربند زلزله قرار دارد و گسل سنندج ، سیرجان نیز از شمال استان کرمانشاه می گذرد.

وی با تاکید بر ضرورت کسب آگاهی شهروندان در زمینه بلایای طبیعی گفت: باید فرهنگ ایمنی در میان مردم ترویج شود و به همین دلیل هر ساله آموزش ها و مانورهایی برای آشنایی مردم با کاهش خطرات بلایای طبیعی، پیشگیری و امداد و نجات اجرا می شود تا اگر خدای ناکرده زلزله ای رخ داد با کمترین زیان و تلفات، بحران را  پشت سر بگذاریم.

نیک کردار سایت مدیریت بحران کشور را جهت اطلاع بیشتر شهروندان از بلایای طبیعی، بحث پیشگیری و... عنوان کرد و گفت: قانون ساماندهی بافت های فرسوده نیز تصویب مجدد و اصلاح شد و به ما نیز ابلاغ شده است که یکی از بهترین راه ها برای ایمنی، نوسازی خانه ها در بافت های فرسوده است.

وی با بیان اینکه وام های خوبی برای بحث نوسازی بافت های فرسوده در نظر گرفته شده، افزود: وام ۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی خانه ها در بافت های فرسوده به شهروندان داده می شود همچنین تلاش می کنیم که شهرداری پروانه های رایگان را برای مردم در امر نوسازی صادر کند.

نیک کردار با اشاره به وجود ۴۴ نوع بلایای طبیعی در جهان گفت: در ایران۳۳ نوع از بلایای طبیعی و در استان کرمانشاه ۱۱ نوع از بلایای طبیعی قابل رخ دادن است.

وی خشکسالی، زلزله، ریزگردها، سیل، صاعقه، آتش سوزی، بیماری های دامی و آبزیان را از جمله بلایای طبیعی قابل رخ دادن در استان نام برد و افزود: در استان ۱۴ کارگروه بلایای طبیعی برای بحث پیش بینی، پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازتوانی داریم.

بانک مرکزی: مسکن گران‌تر شد

بانک مرکزی باز هم از گران‌تر شدن قیمت مسکن خبر داد و اعلام کرد که با توجه به شرایط موجود، زمان برای خرید خانه به ویژه از سوی زوجین مناسب است.


به گزارش ایسنا، تازه‌ترین گزارشی که بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در تهران منتشر کرده، نشان دهنده ثبت قیمت ۴.۴ میلیون تومانی هر متر زیربنای واحد مسکونی برای خرید و فروش بوده که بیانگر رشد نیم درصدی نسبت به آبان ماه و ۷.۷ درصدی در قیاس با آذر ماه سال گذشته است.

بانک مرکزی در آبان ماه نیز اعلام کرده بود که قیمت هر متر خانه در مقایسه با ماه قبل حدود ۰.۱ درصد و نسبت به آبان ماه سال گذشته تا ۷.۳ درصد گران شده است. در مجموع آمارها از این حکایت دارد که روند رشد قیمت مسکن نسبت به ماه قبل افزایشی شده است.

در آذر ماه امسال بیشترین رشد متوسط قیمت نسبت به آذر ماه سال گذشته به منطقه ۱۶ با حدود ۱۵.۹ درصد و کمترین رشد به منطقه ۱۰ با حدود ۴.۳ درصد تعلق دارد. همچنین از بین مناطق ۲۲ گانه تهران بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده حدود ۱۰ میلیون تومان در منطقه یک و کمترین آن نزدیک به ۲.۲ میلیون تومان و در منطقه ۱۷ ثبت شده است.

بنابر این گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آذر ماه به حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ واحد رسیده که نسبت به ماه قبل ۵.۱ درصد و در مقایسه با ماه مشابه سال قبل تا ۵.۹ درصد کاهش دارد.

توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده نیز نشان می‌دهد که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۵۲.۵ درصد بیشترین سهم از واحدهای معامله شده را به خود اختصاص دادند. همچنین از میان مناطق ۲۲ گانه تهران، منطقه پنج با ۱۶.۷ درصد بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه‌نامه را از کل معاملات به خود اختصاص داده و مناطق چهار و دو در رده بعدی قرار دارند.

در رابطه با تغییرات اجاره نیز آمار نشان می‌دهد که شاخص کرایه مسکن اجاره‌ای در شهر تهران ۱۱.۲ درصد و در کل مناطق شهری ۹.۶ درصد نسبت به آذر ماه سال گذشته افزایش دارد.

 در مجموع تحولات  ثبت شده در بازار مسکن در آذر ماه امسال بانک مرکزی معتقد است با توجه به رشد ملایم قیمت در سطحی کمتر از نرخ تورم ۹ ماهه منتهی به آذر ماه امسال و همچنین گشایش‌های مالی که در نظام بانکی برای بخش مسکن صورت گرفته به ویژه تک رقمی شدن نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم، شرایط مناسبی جهت خانه‌دار شدن زوجین جوان و خانه اولی‌ها فراهم شده است.

دی نمادی از بصیرت و دشمن شناسی مردم ایران است

فرمانده سپاه دالاهو:9 دی نمادی از بصیرت و دشمن شناسی مردم ایران و برگ زرینی در تاریخ این ملت است.

به گزارش کرند کرد، سرهنگ پاسدار نجفعلی کرمی در خصوص حماسه 9دی  افزود: این روز همانند عاشورا، حادثه ای تاریخی بوده و در تاریخ این مرز و بوم ماندگار شد.

فرمانده سپاه ناحیه دالاهو با بیان اینکه بی بصیرت ها در کشور ما همواره یک گام عقب هستند، ادامه داد: ملت ایران با بصیرت خاص خود در این راهپیمایی و راهپیمایی های دیگر، مشت محکمی بر دهان استکبار می زنند.

سرهنگ کرمی در پاسخ به سوال راه جلوگیری از تحریف حماسه 9 دی  اظهار کرد: این ایام فرصتی است برای روشنگری و بررسی مسائل سیاسی روز و جلوگیری از تحریف واقعه 9 دی توسط عده ای که با اسلام و انقلاب دشمنی دارند.

وی با اشاره به اینکه در 9 دی مردم ایران اسلامی نشان دادند که همچنان از نظام خود دفاع می کنند، اظهار کرد: زنده نگه داشتن این روز، امری ضروری است تا دشمنان نظام هیچگاه واقعه 9 دی را فراموش نکنند.

کرمی در جواب ویژگی های مهم 9 دی خاطر نشان کرد: بصیرت و هوشیاری دو ویژگی و شاخص مهم ملت ایران اسلامی در نهم دی ماه 88 بوده که در راستای حفاظت و حراست از آرمان های دینی و انقلابی به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هفته بصیرت بهترین فرصت برای روشنگری و افشای چهره دشمن واقعی است، ادامه داد: در شرایط کنونی و با وجود این همه هجمه های مختلف و جنگ نرم دشمنان، این هوشیاری و بصیرت ملت ایران است که با رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی)، هر توطئه و نقشه ای را خنثی می کند.

کرمی در پاسخ به میزان بصیرت نسل امروزی افزود: جوانان بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی در سال های اخیر نشان دادند که از نسل دفاع مقدس بوده و در راه صیانت از ارزش های اسلامی و انقلابی در صحنه حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: جوانان این مرز و بوم در حماسه 9 دی با حمایت از رهبری و ولایت فقیه دسیسه های دشمنان و فریب خوردگان داخلی آنان را نقش بر آب کردند.
وی اضافه کرد: نظام سلطه با طراحی ها و نقشه های چندین ساله خود، مزدوران فریب خورده و ساده لوح داخلی را پس از انتخابات 88 برای ضربه زدن به نظام اسلامی و تضعیف ولایت بسیج کرده بود زیرا که از اقتدار و نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه هراس داشت.
وی با اشاره به وقایع تلخ سال 88 و زمینه های شکل گیری حماسه 9 دی گفت: هزینه هایی که بر اثر فریب خوردن عده ای در داخل با هدایت جریان های معاند خارجی و با طراحی استکبار و استعمار پیر بر نظام اسلامی وارد آمد، هزینه ای گزاف برای جامعه اسلامی بود.

وی همچنین خواستار حضور گسترده و پرشور آحاد مردم در سالروز گرامیداشت حماسه 9 دی در این شهرستان شد.
شهرستان دالاهو با حدود 41 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری کرمانشاه واقع است

جلسه هم اندیشی اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرند غرب

فرماندار دالاهو:بدلیل عدم مدیریت شهری صحیح در گذشته و مشکلات فراوان، مردم فاقد بهره مندی از امکانات شهروندی هستند، در راه خدمت به مردم و احقاق حقوق آنها با کسی تعارف نداریم و اجازه متضرر شدن مردم را نخواهیم داد.

به گزارش کرند کرد، فرماندار شهرستان دالاهو در این جلسه ضمن بیان اهمیت جایگاه و نقش مطلوب شوراها در پیگیری مطالبات مردم و تحقق برنامه های توسعه ای دولت و تاکید بر تامین زیر ساختهای مناسب شهری و هماهنگی با شرکتهای عمرانی خواستار ارائه برنامه های مدون و نهادینه نمودن خرد و تصمیم گیری جمعی جهت تسریع در جهت رفع مسائل شهر شد.

وی از اعضای شورا خواستار پرهیز از هر نوع کشمکش شد و این امر را مانعی برای خدمت صادقانه به مردم دانست و اظهار داشت: وحدت و اتفاق نظر در فرصت کم باقیمانده تا انتخابات بهترین راه برای خدمت به مردم است.

تاتار عنوان داشت که من به عنوان نماینده دولت اعتقادم در رابطه با رسیدگی به مشکلات مردم این است که باید سیاست غیر شفاف را کنار گذاشت،

 مردم، شورای شهر را به عنوان معتمد و بزرگ شهر خود میدانند و با این تفکر به آنان رای داده اند پس آنان انسانهای بزرگ و مورد اعتمادی هستند.
حاصل اختلافات از دست دادن وقت برای حل مسائل است، اما در صفا و صمیمیت و یکرنگی میتوان مسائل را در کمترین زمان و با حد اقل هزینه حل کرد.

ایشان در ادامه افزود: امید است در مدت باقیمانده شورای شهر گزارش مناسبی از عملکردشان بدهند و بتواند به نحو مطلوبی کار خود را ادامه دهد.

تاتار در این جلسه با اشاره به اینکه به دلیل عدم مدیریت شهری صحیح در گذشته و مشکلات فراوان، مردم فاقد بهره مندی از امکانات شهروندی هستند گفت: در راه خدمت به مردم و احقاق حقوق آنها با کسی تعارف نداریم و اجازه متضرر شدن مردم را نخواهیم داد.
تاتار با اشاره به وضعیت درامد شهرداری شهر کرندغرب گفت: اگر بهترین شهردار دنیارا هم به اینجا بیاورند با دست خالی کاری نمیتواند از پیش ببرد و با توجه به اظهارات شهردار که شهرداری را با 3 میلیارد بدهی تحویل گرفته است ضمن تقدیر از عملکرد شهردار گفت: خوشبختانه ایشان نه تنها مقداری از بدهی ها را پرداخت کرده بلکه کارهای بسیاری نیز توانسته انجام بدهد. مطمعن هستم که اگر شرایط محیا باشد شهرداری برای شهر وندان کم و کسر نخواهد گذاشت.
تاتار در ادامه متذکر شد که خدمت کردن توفیق الهی است و در دوران مسئولیت خود باید به گونه ای فعالیت کنید تا خدمات ماندگار و ارزنده ای از شما به یادگار بماند.
پرداخت نشدن حقوق کارگران شهرداری کرندغرب فشار زیادی به زندگی آنان وارد کرده است ولی کارگران همچنان وظایف محوله را به نحو احسن انجام میدهند. باید با پرداخت هرچه سریعتر حقوق معوقه کارگران شهرداری از گسترش نارضایتی آنها جلوگیری کرد.
وی با اشاره به تعدای از طرح های رها شده از جمله پایانه مسافربری، ضمن تاکید بر اجرای صحیح پروژه ها و در نظر گرفتن جوانب کاری، توجه به تراکم جمعیت و آینده نگری در اجرای طرح ها بایستی مدنظر قرار گیرد