ثبت نام متقاضیان همکاری در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان دالاهو

ثبت نام متقاضیان همکاری در طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن 

 شهرستان دالاهو 

 واجدین شرایط همکاری در هشتمین دوره طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن می توانند اقدام نمایند. مسئول اطلاع رسانی سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان دالاهو از آغاز ثبت نام متقاضیان همکاری در طرح مذکور از تاریخ یکم شهریورماه 1395 خبر داد. احمدی مسئول امور اجتماعی وشوراهای فرمانداری دالاهو ضمن بیان این مطلب عنوان نمود واجدین شرایط همکاری در هشتمین دوره طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن می توانند از طریق مراجعه به آدرس https://s95.sci.org.ir ضمن آگاهی از شرایط و ضوابط نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

کشف بیش از 11 کیلوگرم هرویین و حشیش از یک باند خانوادگی در کنگاور

کشف مواد مخدر؛
 
 کنگاور
کرند کرد:فرمانده انتظامی کنگاور از کشف بیش از 11 کیلوگرم هرویین و حشیش از یک باند خانوادگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش کرند کرد،به نقل از بازی دراز:سرهنگ حسین براری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: به دنبال مبارزه بی امان با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و اطلاعات شهرستان با کسب خبری مبنی بر اینکه خانواده ای در امر تهیه و توزیع مواد مخدر هرویین فعالیت دارد، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: با انجام اقدام های اطلاعاتی و رصد لحظه به لحظه فعالیت های این باند خانوادگی کنترل شد.
براری ادامه داد: پس از حصول اطمینان از حضور متهمان در مخفیگاه خود، شب گذشته ماموران مبارزه با مواد مخدر و اطلاعات در یک عملیات مشترک پس از هماهنگی با مقام قضائی در اقدامی غافلگیرانه یکی از متهمان را دستگیر کرده و در بازرسی از این مکان حدود 10 کیلوگرم مواد مخدر هرویین و یک کیلو و 165 گرم حشیش کشف کردند.
وی اضافه کرد: تلاش برای دستگیری دیگر متهمان این باند خانوادگی قاچاق مواد مخدر ادامه دارد.
این مقام انتظامی اظهار داشت: استفاده قاچاقچیان از شیوه و شگردهای پیچیده برای دسترسی به اهداف پلید خود مرسوم بوده که هوشیاری و هوشمندی پلیس در شناسایی و برخورد قاطع با این دسته از افراد قابل تقدیر است.
فرمانده انتظامی کنگاور در پایان با تشکر از هم افزایی خوب شهروندان با نیروی انتظامی از آنها خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قاچاق مراتب را برای پیگیری با تماس با شماره 110 به پلیس اطلاع دهند.
شهرستان کنگاور در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه و ورودی استان واقع شده است

چرا مطالبات بازنشستگان جهاد کشاورزی کرمانشاه پرداخت نمی شود؟!

مادنا: جمعي از كاركنان سازمان جهاد كشاورزي استان کرمانشاه پس از گذشت چندسال از بازنشستگي شان هنوز مطالبات خود را دريافت نكرده اند.

 

به گزارش مادنا به نقل از اریکه، این بازنشستگان که از یک تا سه سال مطالبات خود شامل پاداش و … را دريافت نكرده اند، نا اميد از پيگيري مدير جهاد كشاورزي استان (با بهانه اینکه بودجه نداریم!!!) به مجمع نمایندگان استان پناه می برند.34

ولي متاسفانه نا امیدتر از مدیر جهاد کشاورزی استان از پیش تک تک نمایندگان استان در مجلس بر می گردند، به گونه ای که حتی جواب آنها را هم نمی دهند.

این مطالبه گران حق و حقوقی قانونی بازنشستگی، پس از ناامیدیهای مکرر از مدیران و نمایندگان کرمانشاهی، بار سفر را بسته و عازم بهارستان می شوند که در آنجا هم نمایندگان استان تحویلشان نمی گیرند و به ناچار سراغ دکتر مطهری، نماینده مردم تهران را می گیرند.

جالب است که دکتر مطهری، این بازنشستگان، سنگرساز دوران جنگ تحمیلی را با آغوش باز می پذیرد و به آنها قول مساعد می دهد که حتما پیگیر مطالبه به حق شان باشد.

اما این بازنشستگان سوالاتی از نمايندگان و رياست سازمان جهاد كشاورزي استان دارند؛

۱- آن زمان كه این بازنشستگان به جبهه هاي حق عليه باطل شتافتند و سنگرسازان بي سنگر لقب گرفتند، معبر زدند و ميدان مين باز كردند چگونه بودجه بود و امروز كه موعد پرداخت مطالبات به حق شان است، خبری از بودجه نيست.(آیا این چیزی غیراز ناسپاسی نیست؟!)

٢_ آیا اين عمل خلاف عرف (عدم پيگيري و پرداخت مطالبات اين رزمندگان بازنشسته) باعث نمي شود كه اينان احساس كنند كه زحمتي را كه براي نظام كشيده اند به باد داده شده!!؟؟

٣_ چرا بايد اين بازنشستگان از نمايندگان استان خود در مجلس نا اميد شوند و به علي مطهري پناه ببرند؟؟!!

۵_ آیا غیر از این است که پاداش يك عمر خدمت صادقانه این بازنشستگان رزمنده به  اندازه نصف حقوق یک مدير (نجومی بگیر) نيست؟!

…. به امید پرداخت مطالبات به حق همه کسانی که سالها برای این آب و خاک خون دلها خورده اند.

شناسایی و دستگیری عناصر متواری داعش

توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و قرارگاه نجف سپاه انجام شد
در اقدامی مشترک از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای جان بر کف قرارگاه نجف سپاه، عناصر متواری داعش شناسایی و دستگیر شدند.
 
متن اطلاعیه وزارت اطلاعات در خصوص ضربه به تیم تروریستی داعش به شرح زیر است:   
 
به توفیق الهی و عنایت حضرت بقیه الله العظم (عج)، متعاقب ضربه به تیم تروریستی تکفیری در غرب کشور در تاریخ 25و 95/5/26 ، با پیگیری های اطلاعاتی بعمل آمده، سایر عناصر متواری گروه شناسایی و در تاریخ 28 مرداد دستگیر شدند.
 
همچنین در اقدام مشترک سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای جان بر کف قرارگاه نجف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سایر مخفیگاه ها و دپوی گروه شناسایی و مقادیر قابل توجهی کیت و ریموت های الکترونیکی، سلاح کلاشینکف، سلاح M6  آمریکایی، نارنجک، کمربند و جلیقه انفجاری، چاشنی الکتریکی و لوازم ساخت  بمب و وسایل مرتبط که برای اقدامات تروریستی در داخل کشور مخفی شده  بود کشف و ضبط گردید.

تودیع و معارفه فرماندار سنقروکلیایی

تودیع و معارفه فرماندار سنقروکلیایی

582575

یاور محمدی فرماندار سابق هرسین به عنوان فرماندار جدید شهرستان سنقر و کلیایی معرفی شد.

مراسم معارفه فرماندار سنقر و کلیایی  با حضور جمعی از مسئولان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

آقایان شاه حسینی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه،دکتر شاه آبادی مدیرکل سیاسی وانتخابات استانداری، حسینی کیا نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام برقراری امام جمعه شهرستان از حاضران در این مراسم بودند.

در این مراسم یاور محمدی که پیش از این به عنوان فرماندار هرسین فعالیت داشت به عنوان فرماندار جدید سنقر و کلیایی معرفی شد.

همچنین در این مراسم، از تلاش های ۲ ساله علیرضا ایزدی فرماندار پیشین شهرستان سنقر قدردانی شد.

علیرضا ایزدی طی روزهای آینده به عنوان فرماندار شهرستان کنگاور معرفی می شود و شریف خسروی فرماندار فعلی کنگاور بعنوان فرمانداری هرسین معرفی خواهد شد.

فلاحت پیشه نماینده مجلس در گفتگو با عصرایران:

فلاحت پیشه نماینده مجلس در گفتگو با عصرایران:

 🔹درباره استقرار جنگنده های روسیه در همدان توضیح دهند

🔹آیا ما هم می توانیم از پایگاه های روسیه استفاده کنیم؟

🔹آقای لاريجاني بايد مقداري شفاف تر در اين زمينه توضيح مي دادند چراكه ما سوالات زيادي داريم.

🔹 انتظاري كه ما داريم اين است در مورد این اقدام بي سابقه‌ای که  صورت گرفته است توضيح داده شود.

🔹 بايد توضيح داده شود كه ما در آینده با روسيه كه مواضع اش معمولا پر نوسان است و ايران از جمله كشورهاي بوده است كه محل تباني این کشور بوده می‌خواهیم چگونه برخورد کینم. آیا قرار است اين همكاري را ادامه دهيم و يا اقدامي انجام شده است كه حوزه هاي امنيتي و دفاعي ما دچار مشكل نشود.

🔹 نامه ‎ای را امضا كرده‌ايم كه در جلسه غيرعلني توضيحات لازم براي رفع ابهامات ما در اين زمينه صورت بگیرد.

🔹 اگر تصميمي گرفته شده است در قالب شوراي عالي امنيت ملي گرفته شده و بايد مسئولان در اين زمينه به ما توضيح دهند.

🔹 اينكه ما پايگاه‌هاي را در اختيار روسيه نگذاشته‌ايم درست است ولي استفاده از پايگاه ما توسط روسيه صورت گرفته است و واقعيتي كه وجود دارد اين است كه از زمان تصويب قانون از دهه ٦٠تاكنون خيلي شرايط متفاوت شده و استفاده از پايگاه فقط فيزيكي نيست.

"کیمیا علیزاده" اولین مدال‌آور بانوان ایران شد

تاریخ سازی دختر 18 ساله ایران

فرارو- «کیمیا علیزاده» تکواندوکار وزن منهای 57 کیلوگرم بانوان ایران صبح جمعه در رقابت های تکواندو بازی های المپیک 2016 ریو به عنوان نخستین زن تاریخ ورزش ایران مدال المپیک را تصاحب کرد.

 به گزارش فرارو، کیمیا علیزاده تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم بانوان توانست با غلبه بر نیکیتا گلاسنوویک رقیبی از سوئد و نفر چهار رنکینگ به مدال برنز برسد و اولین مدال بانوان ایران در تاریخ المپیک را رقم بزند. این دیدار با نتیجه پنج بر صفر به نفع نماینده ایران به پایان رسید.

کیمیا علیزاده تکواندو کار وزن منهای 57 کیلوگرم و تنها نماینده ورزشی ایران در سیزدهمین روز بازی های المپیک 2016 روز پنجشنبه ساعت 9:00 به وقت ریودوژانیرو در مرحله مقدماتی در مصاف با «انا زانینویچ» از کرواسی، با نتیجه هفت بر شش برنده شد و گام به مرحله دوم رقابت ها گذاشت. 

دارنده مدال طلایی المپیک نوجوانان و برنز قهرمانی جهان و طلای گرند پری در دومین دیدارخود در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف با «اوا کالوا گومز» از اسپانیا رفت و با نتیجه 8 بر 7 شکست خورد.  

«گومز» البته تا مرحله فینال پیش رفت و در نتیجه «علیزاده» در نخستین ساعات روز جمعه به وقت تهران به جدول شانس مجدد برای کسب نشان برنز بازگشت.

نماینده ایران در جدول شانس مجدد مقابل نماینده تایلند قرار گرفت و در پایان سه راند حساس، با نتیجه 14 بر 10 به پیروزی رسید تا در مرحله رده بندی مقابل «نیکیتا گلاسنوویک» دارنده مدال برنز اروپا از سوئد رفت.

در این دیدار علیزاده با هوگو و کلاه آبی به مصاف رقیب رفت؛ در راند اول هیچ یک از تکواندکاران به امتیاز نرسیدند. در راند دوم علیزاده اولین امتیاز را از آن خود کرد و در ادامه نیز امتیاز دوم را به خود اختصاص داد و راند دوم دو بر صفر به نفع ایران پایان یافت. راند سوم نیز با امتیاز گیری علیزاده ادامه پیدا کرد و نماینده ایران پنج بر صفر پیش افتاد و این راند با همین نتیجه به پایان رسید تا کیمیای 18 ساله به اولین مدال تاریخ زنان ایران در المپیک برسد.

 پیش از این کاروان ورزشی ایران از سوی «کیانوش رستمی» و «سهراب مردای» در وزنه برداری به دو مدال طلا و از سوی «سعید عبدولی» و «قاسم رضایی» در کشتی فرنگی به 2برنز رسیده بود.

کاروان ایران با 64 ورزشکار در 14 رشته ورزشی کشتی (آزاد و فرنگی)، وزنه برداری، جودو، تیراندازی (تفنگ و کمان)، والیبال، تکواندو، بوکس، دوومیدانی، شمشیر بازی، قایقرانی، تنیس روی میز، دوچرخه سواری و شنا در این دوره از رقابت ها حضور دارد.

پنجشنبه چلمین روز شهادت غلامرضا کرمی تسلیت باد

1395/5/28 پنجشنبه 

 چلمین روز شهادت غلامرضا کرمی تسلیت باد 

 وَلاَتَقُولُوا لِمَن یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَ َتُ بَلْ أَحْیَآءٌ وَ لَـَکِن لآتَشْعُرُون

منبع: روابط عمومی

هوالباقی
چهل روز از غروب غم انگیز و نابهنگام ستاره پرفروغ بیت عشق الهی گذشت، خلوتش ناگهانی بود و رفتنش دور از انتظار، وجودش افتخار بود و نبودنش مسلخ تلخ ناباوری، دلش دریای عشق بود و وجودش باران کرامت، ستاره ای بود که خاموش شد و خورشیدی بود که غروب کرد و دیگر صدایش از نهایت تاریکی و خلوت به گوش می رسد. خدایش با اربابمان حسین (ع) محشور نماید. با قلبی آکنده از غم و اندوه چهلمین روز شهادت پدری مهربان و همسری فداکار، زنده یاد غلامرضا کرمی، کارمند فرمانداری شهرستان دالاهو را به سوک می نشینیم به همین مناسبت مراسمی در روز پنج شنبه  مورخ 28 مرداد 1395 از ساعت 16 الی 17 بعد از ظهر در مسجد المهدی(عج) برگزار و پس از پایان مراسم رهسپار آرامگاه ابدیش خواهیم شد.
به گفتة قرآن در دو آیة 154 سورة بقره و 169 سورة آل عمران شهیدان زنده اند.
در سورة بقره میفرماید: وَلاَتَقُولُوا لِمَن یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَ َتُ بَلْ أَحْیَآءٌ وَ لَـَکِن لآتَشْعُرُون و به آنها که در راه خدا کشته می شوند، مرده نگویید! بلکه آنان زندهاند ولی شما نمیفهمید.
در سورة آل عمران میفرماید: وَلاَتَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَ َتَا بَلْ أَحْیَآءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون ای پیامبر! هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زندهاند و نزد پروردگارشان روزی داده میشوند...
 پر واضح است که مراد از حیات شهیدان غیر از حیات برزخی انسانها است زیرا در آن صورت حیات شهیدان امتیازی برای آنان نخواهد بود، در صورتی که در این دو آیه به صورت ویژه حیات پس از شهادت آنان را متذکر شده است و البته چگونگی آن از نظر ما پنهان است چنان که فرموده است: درک و شعور شما انسانها از درک کیفیت حیات آنان قاصر است.
گفتنی است، شهید غلامرضا کرمی از شهدا حادثه ترور ریجاب است .
 

بزرگداشت هفته دولت در شهرستان دالاهو

بزرگداشت هفته دولت در شهرستان دالاهو 

 4 پروژه با اعتبار 64100 میلیون ریال آماده کلنگ زنی و تعداد 16 پروژه با اعتبار 59800 میلیون ریال آماده افتتاح است

منبع: روابط عمومی

ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته دولت در شهرستان دالاهو با ریاست معاون فرماندار و حضور مدیران دستگاههای اجرایی و سایر نهادها در محل سالن جلسات فرمانداری برگزارشد.
پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید
حشمت اله رضایی توصیف کرد :  شهید رجایی و شهید باهنر را دو الگوی بزرگ و شاخص دولت در نظام جمهوری اسلامی بودند  وافزود: هفته دولت بهترین فرصت برای مسئولان اجرایی است که ارتباط خود را با مردم و رسانه های گروهی قوی کنند و صادقانه و شفاف، عملکرد دولت را منعکس نمایند.
ایشان از مسئولان اجرایی این شهرستان خواست با توجه به سخنان مقام معظم رهبر انقلاب در خصوص معرفی کارهای شاخص و مستند سازی خدمات صورت گرفته و ارائه گزارش بین آحاد مردم جوابگوی مردم باشند. تا امید و آرامش را به جامعه و مردم منتقل کنند.
معاون فرماندارگفت: 4 پروژه با اعتبار 64100 میلیون ریال آماده کلنگ زنی و تعداد 16 پروژه با اعتبار 59800 میلیون ریال آماده افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
شایان ذکراست افتتاحیه پروژه های عمرانی،برپایی نمایشگاه عکس ازدستاوردهای دولت ،ملاقات با خانواده های شهدا ،مصاحبه مطبوعاتی با رادیویی وتلویزیونی در خصوص عملکرد دستگاه های اجرایی وسیاست های کلی دولت، ویزیت رایگان بیماران ،حضور سرزده مسئولین در بین مردم ، تجلیل از کارمندان ،تزیین سر درب ساختمان ادارت از جمله برنامه های هفته دولت در شهرستان دالاهو است.

تذكر فلاحت پيشه در خصوص پايگاه نظامي روسيه در همدان و تكذيب لا ريجاني

 تذكر فلاحت پيشه در خصوص پايگاه نظامي روسيه در همدان و تكذيب 

 لاريجاني

حشمت الله فلاحت‌پیشه در نشست علنی امروز (چهارشنبه 27 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، در اخطار قانون اساسی گفت: بر اساس قانون اساسی رئیس مجلس در خصوص مسائل مهم کشور می‌تواند در ابتدای نشست علنی مجلس سخنرانی کند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استقرار هواپیماهای روسی در پایگاه هوایی شهید نوژه همدان مطرح شده است که بر اساس اصل 146 قانون اساسی استقرار هرگونه پایگاه نظامی خارجی در کشور حتی برای استفاده صلح‌آمیز ممنوع است منتهی شاید ناظر به بند یک اصل 176 احتمالا بحث وظایف شورای عالی امنیت ملی در این خصوص مطرح شود که به نظر بنده این وظایف است و جزو اختیارات محسوب نمی‌شود.

فلاحت‌پیشه افزود: سیاست خارجی کشور روسیه بسیار متفاوت و بعضا متلاطم و دارای نوسان است. روسیه در سال 1990 و 1991 میلادی با کشورهای غربی در اقدامات نظامی همکاری کرده وروسیه در سال 1994 میلادی عضو طرح مشارکت برای صلح ناتو می‌شود که زمانی در جناح ورشو و در مقابل ناتو بود و نباید فراموش کرد قدرت‌ها در قالب ملاحظات عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: هرگاه جمهوری اسلامی ایران با بحرانی مواجه شد دو طرف شرق و غرب علیه آن بودند و این در جنگ و تحریم‌ها ملموس است. اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم که چنین امکانی در اختیار یک قدرت خارجی در ایران گذاشته می شود بنابراین طبق ماده 110 آئین‌نامه در این رابطه توضیحی ارائه دهد که اقدامات صیانتی لازم وجود دارد و چه میزان می‌توان در نوسانات سیاست روس‌ها اعتماد کرد و آسمان کشور را در اختیار آنها قرار داد.

دکتر لاریجانی در پاسخ به فلاحت پیشه گفت: استناد شما به بند 146 قانون اساسی است و موضوع بند 110 مربوط به شورای عالی امنیت ملی است.

وی ادامه داد: بر اساس اصل 146 قانون اساسی استقرار هرگونه پایگاه نظامی و خارجی در کشور ممنوع است و باید توجه داشت ایران پایگاهی در اختیار کشوری قرار نداده است و اینکه با روسیه به عنوان متحد در مسائل منطقه مانند سوریه همکاری داریم به این معنا نیست که ما پایگاه به روسیه از نظر نظامی داده‌ایم و اگر در رسانه‌ها کسی این را مطرح کرده است موضوع تکذیب می‌شود.

دکتر لاریجانی افزود: ایران یک همکاری با روسیه دارد و این به دلیل بحران تروریستی که توسط برخی از کشورهای مخرب منطقه و آمریکایی‌ها ایجاد شده است بنابراین ما فکر می‌کنم روسیه تلقی درستی از منطقه پیدا کرده و در این یک سال اخیر همکاری آنها با ایران در زمینه حل بحران تروریستی در منطقه آغاز کرد. در مسئله سوریه همکاری نزدیکی با روس‌ها داریم و فکر می‌کنیم بعد از این مدت روشن شد که نظرات ایران که در مسئله سوریه مراقبت می‌کرد که در کل منطقه آشوب به پا نشود صحیح بوده است.

وی ادامه داد: از اینکه روسیه در مسئله یمن نیز توجه بیشتری پیدا کرده خرسندیم بنابراین آراء ایران با روسیه در حل بحران ترویستی منطقه نزدیک است و همکاری در این خصوص با روس‌ها انجام می‌شود اما به هیچ وجه هیچ پایگاه نظامی به روسیه و نه به هیچ کشور دیگری داده نشده است./

پیغام میرحسین موسوی به علی مطهری

ایلنا نوشت: نایب رییس مجلس با اشاره به پیغام افراد در حصر برای وی گقت : پیغام محصوران حاکی از حمایت ایشان از وحدت ملی و خیرخواهی برای انقلاب اسلامی بود و در آن، هیچ نشانه‌ای از اعتراض یا تفرقه وجود نداشت.

علی مطهری با اشاره به سخنان اخیر محمدرضا باهنر درخصوص ارسال پیغامی برای میرحسین موسوی مبنی بر رفع حصر او و دیگر محصوران درصورت توقف ادامه فعالیت‌های سیاسی آن‌ها، اظهار کرد: به نظر می‌رسد، بهتر بود که ایشان برای حل مشکل پیشنهاد می‌دادند که اتهام‌های همه طرف‌های موثر در حوادث سال ۸۸ مورد رسیدگی قرار بگیرد و به محصوران نیز اجازه دفاع داده شود تا با مشخص شدن سهم هر کدام از طرفین، این پرونده برای همیشه بسته شود.

نمی‌توان همه تقصیرها را به گردن محصوران انداخت
مطهری با اشاره به اظهارنظر نایب‌رییس دوم مجلس نهم مبنی بر این‌که درصورت برگزاری دادگاه، حکم محصوران اعدام خواهد بود، گفت: این‌که گفته‌اند، حکم محصوران اعدام است، حرف درستی نیست؛ چراکه محارب یعنی کسی که به‌صورت مسلحانه با نظام اسلامی مقابله کرده باشد، درحالی که این افراد چنین کاری نکرده‌اند و اگر هم اتفاق‌هایی افتاد که منجر به کشته‌شدن تعدادی از افراد شد، بخشی از آن ناشی از مدیریت نامناسب بحران توسط نهادهای مسوول بود.

نایب رییس مجلس دهم خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم بگوییم همه تقصیرها به گردن محصوران است. همه طرف‌ها باید در این خصوص پاسخگو باشند. به هر حال، مهم این است که حرف‌های آن‌ها را بشنویم و این‌که یک طرف قضیه در حصر باشند و اجازه دفاع نداشته باشند و از این‌سو، مرتباً اتهام‌هایی به آن‌ها وارد کنیم، اقدام منصفانه و جوانمردانه‌ای نیست.

ادامه حوادث سال ۸۸ ممکن نیست
این عضو فراکسیون امید در مجلس در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا اساساً ارسال پیغام ازسوی آقای باهنر صحت داشته یا خیر، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: گاهی ممکن است، عده‌ای از آزادی محصوران نگران باشند که تشنجی در جامعه ایجاد شود و آن حوادث ادامه پیدا کند که مشخص است، چنین مسئله‌ای واقعیت ندارد.

او همچنین گفت: اگر آقای باهنر پیامی هم داده‌اند، باید خوشبین باشیم، چراکه احتمالاً ایشان احساس مسئولیت کرده است.

محصوران درصورت خروج از حصر به اتحاد و آشتی ملی کمک می‌کنند
نماینده مردم تهران در مجلس دهم یادآور شد: حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ مرهون فضای احساسی آن دوران بود و به فرض محال که این افراد چنین قصدی داشته باشند، قطعاً این بازگشت به آن دوران محقق نمی‌شود؛ ضمن آن‌که محصوران هرگز چنین قصدی ندارند و بارها گفته‌اند که از دولت حمایت می‌کنند و درصورتی که از حصر خارج شوند، به اتحاد و آشتی ملی کمک خواهند کرد.

پیغام مهم مطهری برای میرحسین
عضو فراکسیون امید در مجلس همچنین با اشاره به اقدام خود برای حل مشکل حصر، خاطرنشان کرد: حدود دو سال پیش از طریق دختر آقای موسوی پیغامی ارسال کردیم که درصورت آزادی، در ادامه چه برنامه‌ای خواهند داشت که ایشان پاسخ بسیار خوبی دادند.

تاکید محصوران بر وحدت ملی در پاسخ به پیغام مطهری
او با بیان این‌که باتوجه به گذشت زمان نسبتاً طولانی دوساله از ارسال این پیغام برای محصوران، پاسخ دقیق آن‌ها را به خاطر ندارد، گفت: فحوای کلام محصوران این بود که به انقلاب علاقمند هستند و به آن پیغام، پاسخ مثبت و خوبی داده بودند که حاکی از حمایت ایشان از وحدت ملی و خیرخواهی برای انقلاب اسلامی بود و در آن، هیچ نشانه‌ای از اعتراض یا تفرقه وجود نداشت.

مطهری همچنین با اشاره به تصویب کلیات طرح استفساریه برخی مواد قانون انتخابات در نشست علنی امروز مجلس و با تاکید بر این‌که با تصویب کلیات و بند یک، بخش مهم این طرح به نتیجه رسیده، گفت: درصورتی که بند دو بلاتکلیف بماند و به تصویب نرسد، اتفاق مهمی نخواهد افتاد، چرا که بخش حائز اهمیت این طرح استفساریه کلیات و بند یک آن بود.

تصویب استفساریه، گامی مثبت در مسیر دموکراسی و دفاع از مظلوم
نایب رییس تصریح کرد:‌ تصویب این طرح استفساریه گام مثبتی بود که مجلس دهم در دفاع از دموکراسی، مردم‌سالاری دینی و دفاع از مظلوم برداشت، چرا که در آینده، اتفاقی که در حوزه انتخابیه اصفهان افتاد، برای سایر نامزدهای انتخاباتی رخ ندهد.

نشست هیات‌رییسه مجلس با شورای نگهبان درباره ردصلاحیت‌ها
او در پاسخ به این سوال که آیا در نشست روز گذشته هیات رییسه مجلس با شورای‌نگهبان درباره این طرح استفساریه صحبت شده است، گفت: درخصوص این طرح صحبتی در جلسه روز گذشته مطرح نشد اما درباره بحث ردصلاحیت‌ها صحبت‌های بسیار خوبی انجام شد و درمجموع جلسه بسیار خوبی بود.

عضو فراکسیون امید در مجلس خاطرنشان کرد: البته احتمال عدم تایید این طرح استفساریه توسط شورای نگهبان وجود دارد اما آن‌چه مسلم است، این است که مجلس باید بر نظر خود پافشاری کند تا این طرح برای تصمیم‌گیری نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شود.

اکثر اعضای شورای نگهبان بجز آیت‌الله جنتی درباره مینوخالقی با ما هم‌نظر هستند
نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: قطعاً احتمال این‌که شورای نگهبان با این طرح استفساریه موافقت کند، وجود دارد،‌ چراکه تا جایی که بنده اطلاع دارم و در صحبت‌های خصوصی با اعضای شورای نگهبان مطرح شده، بسیاری از اعضای این شورا با نظر ما -درباره نادرستی ردصلاحیت خانم خالقی پس از انتخابات- موافقت دارند و تنها آیت‌الله جنتی بر مخالفت با این نظر تاکید دارند.

نایب رییس مجلس دهم گفت: به هر حال، این استفساریه شامل موضوع خانم مینوخالقی هم می‌شود اما هدف ما از طرح آن، منحصر به ایشان نیست. بلکه برای این‌که در آینده این اتفاق تکرار نشود و به سابقه آن استناد نشود، آن را پیگیری کردیم.

امکان ورود مینو خالقی به مجلس در آینده نزدیک
مطهری در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا درصورت تایید نهایی این طرح استفساریه، امکان بازگشت مینو خالقی به مجلس وجود دارد یا خیر،‌ گفت: در صورت تصویب و تایید نهایی و ابلاغ این طرح، قاعدتاً وزارت کشور اعتبارنامه خانم خالقی را به مجلس خواهد فرستاد و موضوع بازگشت ایشان در مجلس بررسی می‌شود و امکان این‌که خانم خالقی حتی زودتر از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای، وارد مجلس شوند.

برگ زرين ديگري از افتخارات سربازان گمنام آقا امام زمان (عج)

برگ زرين ديگري از افتخارات سربازان گمنام آقا امام زمان (عج) 
وزیر اطلاعات اعلام کرد یکی از هسته های وارداتی گروهک تروریستی داعش به سرکردگی یکی از امرای منطقه ای این گروه در غرب کشور شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت که در این عملیات چهار نفر از اعضای گروهک به هلاکت رسیدند.


سید محمود علوی گفت: با الطاف الهی و عنایات حضرت ولیعصر (عج) و به میمنت دهه مبارک کرامت و به برکت میلاد امام علی بن موسی الرضا (ع)، طی یک عملیات اطلاعاتی پیچیده، یکی از هسته های وارداتی گروهک تروریستی داعش به سرکردگی یکی از امرای منطقه ای این گروه در غرب کشور شناسایی و قبل از هر گونه اقدامی با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و هماهنگی نیروهای انتظامی و امنیتی متلاشی گردید.
وی افزود: انجام عملیات های تروریستی در مراکز جمعیتی و مذهبی شهرهای عمقی کشور از اهداف تروریستی این گروه بوده است. این تیم مسلح تروریستی در یک برنامه ریزی گسترده در صدد انجام چندین عملیات در نقاط حساس کشور به صورت همزمان و ترکیبی بوده است.
در این عملیات چهار تن از عناصر تروریست به هلاکت رسیدند و تعدادی از آن ها نیز دستگیر و مقادیری قابل توجهی مواد انفجاری، تجهیزات و کمربند انتحاری برای عملیات و نیز تعدادی سلاح و نارنجک به همراه امکانات ارتباطی کشف و ضبط گردید.
دکتر علوی گفت: هوشمندی و همراهی مردم شهید پرور منطقه غرب کشور در ضربه به تیم مذکور نقش موثری داشت.
وزیر اطلاعات در پایان اشاره کرد: همدلی و هماهنگی بین دستگاه های امنیتی، نظامی و انتظامی بار دیگر موجب خنثی سازی اهداف شوم دشمنان قسم خورده نظام اسلامی گردید.

در ۲ درگیری مسلحانه با تروریست‌های تکفیری در شمال‌غرب استان کرمانشاه و شهر کرمانشاه ۲ تیم تروریستی منهدم و ۳ تروریست دستگیر شدند.

در پی کسب خبر ورود 3 عنصر تکفیری به شهر کرمانشاه از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج)، موضوع با جدیت در دستور کار نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی این استان قرار گرفت.

مخفیگاه تروریست‌ها در شهر کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در اعلام جزئیات این خبر، اظهار داشت: صبح امروز تیم ویژه عملیات انتظامی استان و نیروی ویژه نوپوی یگان ویژه با همکاری و هماهنگی سربازان گمنام امام زمان(عج) وارد عمل شدند و در یکی از محلات شهر با این تیم تکفیری درگیر شدند و همه آنها را به هلاکت رساندند.

سردار منوچهر امان‌اللهی با اشاره به اینکه این عوامل با هدف عملیات خرابکارانه وارد کشور شده بودند، تصریح کرد: از عناصر تکفیری یک قبضه سلاح کلاشینکف، دو تیغه خشاب و یک جلیقه انفجاری کشف شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های انتظامی و امنیتی با اقدامات اطلاعاتی شبانه‌روزی، فضای امنی را در استان کرمانشاه ایجاد کرده‌اند، به مخلّان نظم و امنیت هشدار داد: جان کمترین بهایی است که برای برقراری ثبات و آرامش می‌پردازیم.

* درگیری مسلحانه با تروریست‌ها در شمال‌غرب استان کرمانشاه 

همچنین در درگیری دیگری در شمال‌غرب استان کرمانشاه 4 داعشی به هلاکت رسیدند. 

استاندار کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با تسنیم در تشریح جزئیات درگیری نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان کرمانشاه با عناصر داعشی اظهار داشت: در این درگیری 4 نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیدند و 3 نفر نیز دستگیر شدند.

اسدالله رازانی افزود: در این درگیری‌ها در شمال‌غرب استان کرمانشاه روی داد آن عناصری که پیش از این در کشور حضور داشتند و عناصری که به آنها ملحق شدند کشته و یا دستگیر شدند.

* جزئیات انهدام 2 تیم تروریستی وابسته به گروهک تکفیری در استان کرمانشاه

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه در تشریح جزئیات انهدام 2 تیم تروریستی وابسته به تکفیری‌ها در این استان گفت: با شناسایی یک خانه تیمی از تروریست‌های وابسته به گروهک‌های تکفیری توسط سربازان گمنام امام زمان(عج)، صبح امروز در یک عملیات منسجم، درگیری مسلحانه در مرکز کرماشاه انجام شد و سه نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز دستگیر شدند.

محمدرضا عدالت‌خواه  افزود: خوشبختانه هیچ یک از مأموران و سربازان وابسته به نیروهای انتظامی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در این عملیات آسیبی ندیدند. این افراد از سوی گروهک‌های تکفیری حمایت می‌شدند و به آن‌ها وابسته و دارای جلیقه‌های انفجاری بودند.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: البته در راستای این عملیات‌ها، شب گذشته نیز یک تیم تروریستی دیگر در «جوانرود» کرمانشاه متلاشی شد که در این عملیات نیز تعدادی دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: این دو تیم تروریستی با تلاش شبانه‌روزی سربازان امام زمان(ع) شناسایی و با کمک سایر نیروهای نظامی و انتظامی متلاشی شدند.

 توسعه دالاهو : عزت وافتخار وسربلندي سربازان گمنام آقا امام زمان 

(عج) را از درگاه خداوند منان مسئلت دارد

استاندار کرمانشاه: برای تمام شهرستانهای استان برنامه‌ای ۳ ساله تدوین می‌کنیم

استاندار کرمانشاه: برای تمام شهرستانهای استان برنامه‌ای ۳ ساله تدوین می‌کنیم

41646

 برای تمامی شهرستانهای استان برنامه‌ای سه ساله تدوین می‌کنیم که در این سند پروژه‌ها و طرح‌ها و همچنین فرصت‌ها و چالش‌های آنها به دقت مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد

 

ایران۱۹: اسدالله رازانی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور فرمانداران و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و به منظورا بررسی تدوین سند توسعه شهرستان گیلانغرب برگزار شد، افزود: برای تمامی شهرستانهای استان برنامه‌ای سه ساله تدوین می‌کنیم که در این سند پروژه‌ها و طرح‌ها و همچنین فرصت‌ها و چالش‌های آنها به دقت مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.
وی گفت: با تعیین فرصت و چالش قصد داریم که از یکسو شهرستان ها با شناسایی فرصت های خود به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنند و از سوی دیگر به حل مشکلات و چالش آنها نیز کمک کنیم.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: ظرف سه سالی که برای توسعه شهرستان ها در نظر گرفته می‌شود، پروژه ها و طرح هایی که می‌تواند به توسعه این شهرستانها کمک کند، حتماً اجرایی و عملیاتی خواهند شد.
وی هدف از تدوین سند توسعه برای تمامی شهرستانها علاوه بر کمک به پیشرفت و شکوفایی آنها،  التزام و توجه به یک محور و مسیر مشخص در راستای تقویت مزیت ها و حل مشکلات شهرستان ها عنوان کرد و گفت: در تدوین سند توسعه شهرستانها قصد داریم تا مدیران شهرستانی بیش از پیش با فرصت های پیش روی خود آشنا شوند.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان در ادامه با بیان اینکه مهمترین مشکل استان بیکاری است، خاطرنشان ساخت: رئیس جمهور  در سفر به استان کرمانشاه تدوین طرحی را برای حل این معضل مورد تاکید قرار دادند، لذا در تدوین سند برای شهرستانها به حل معضل بیکاری استان نیز توجه و برای آن راهکارها و برنامه هایی تاثیرگذار تدوین خواهیم کرد.
استاندار کرمانشاه یکی از وظایف اصلی فرمانداران را توجه به حل مشکل بیکاری در شهرستانها بیان کرد و گفت: در بحث تعامل با فرمانداران حتماً به این موضوع توجه خواهیم کرد و فرمانداری موفق خواهد بود که اقدام بهتری برای افزایش اشتغال در برنامه های خود داشته باشد.
وی تاکید کرد: تلاش برای کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال در تمامی شهرستانها باید هدف تمامی فرمانداران باشد، بنابراین سند توسعه شهرستانها در این راستا تدوین خواهد شد.
رازانی با بیان اینکه سند توسعه شهرستانها منجر به انسجام بخشی و هدفمندی برنامه ها خواهد شد، گفت: تاکنون سند توسعه چندین شهرستان تدوین شده و سند توسعه مابقی شهرستانها نیز در هفته آینده تدوین خواهد شد و به عنوان ملاکی برای  توسعه و پیشرفت شهرستانها قرار خواهد گرفت.


در این جلسه سند توسعه شهرستان گیلانغرب در بخش های مختلف از جمله مزیت ها، فرصت ها،پتانسیل ها و چالش ها مورد بررسی و تصویب این شورا قرار گرفت

علی گروسی بعنوان مدیر کل دفتر روستایی استانداری کرمانشاه منصوب شد

علی گروسی بعنوان مدیر کل دفتر روستایی استانداری کرمانشاه منصوب شد

IMG_20160212_081318

 

مدیر کل دفتر روستایی استانداری کرمانشاه منصوب شد

 

ایران۱۹:طی حکمی از سوی دکتر اسد اله رازانی استاندار کرمانشاه؛ علی گروسی به عنوان مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه منصوب شد.

 

متن این حکم به شرح ذیل است:

 

جناب آقای علی گروسی

سلام علیکم

 

به موجب این ابلاغ، با توجه به تدین، تعهد و سوابق اداری و اجرایی ارزنده ای که دارید و بنا به پیشنهاد معاون هماهنگی امور عمرانی به سمت مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها منصوب می شوید.

امید است با عنایات خاص خداوندمتعال و در راستای تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی، رهنمودهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و سیاست های دولت محترم تدبیر و امید موفق باشید.

 

اسداله رازانی- استاندار کرمانشاه

یکی از افراد رده بالای تکفیری در کرمانشاه کشته شد

معاون وزیر کشور یکی از عناصر به هلاکت رسیده در درگیری صبح امروز در کرمانشاه را از افراد رده بالای جریان تکفیری در کشور عراق معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی و کنترل‌های چند لایه‌ی اطلاعاتی، انتظامی و امنیتی در کشور موجب شد تا تلاش‌های گروه‌های تکفیری برای ایجاد ناامنی ناکام بماند افزود: برای نمونه می‌توان به خنثی سازی عملیات تیم خرابکاری که اخیراً تصمیم داشتند در یکی از استان‌های غربی و مناطق مرکزی اقدامات ضد امنیتی داشته باشند اشاره کرد.

وی اضافه کرد: نیروی اطلاعاتی، انتظامی و نظامی از غروب روز گذشته تا صبح امروز در 2 نقطه از استان کرمانشاه با این گروه تروریستی و تکفیری درگیر شدند و 4 نفر از آنها را به هلاکت رساندند و 6 نفر دیگر نیز دستگیر شدند.

ذوالفقاری یکی از عناصر به هلاکت رسیده در درگیری صبح امروز را از افراد از قبل شناسایی شده و رده بالای جریان تکفیری در کشور عراق عنوان کرد.

انهدام تیم انتحاری وابسته به داعش در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: یک تیم انتحاری وابسته به گروهک تکفیری داعش که برای انجام عملیات در نقاط مختلف و شهرهای مرکزی کشور وارد مرزها شده بود، طی دیروز و امروز(دوشنبه و سه شنبه) در یکی از محلات شهر کرمانشاه و یک شهر دیگر استان منهدم شد.


اسدالله رازانی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در این درگیری سه نفر از اعضای این تیم تروریستی که یک خانه تیمی در شهر کرمانشاه را در اختیار گرفته بودند، صبح امروز (سه شنبه) طی یک عملیات کشته شدند.
وی اظهار کرد: از این خانه تیمی انواع سلاح های نظامی و انفجاری مانند جلیقه و کمربندهای انتحاری، نارنجک و انواع سلاح خودکار و کمری کشف شده است.
وی گفت: صدای شلیک تیر که شب گذشته در یکی از محلات شهر کرمانشاه شنیده شد، در نتیجه این عملیات ضدتروریستی بوده است.

** هلاکت عنصر موثر گروه تکفیری داعش
به گفته رازانی در درگیری دیگری که دوشنبه شب در یکی از شهرهای غربی استان بین نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان با بخش دوم همین تیم ترویستی رخ داد، یکی از عناصر موثر گروه تکفیری داعش به هلاکت رسید و تعدادی هم دستگیر شدند.
وی عنوان کرد: موفقیت بزرگ نیروهای اطلاعاتی، انتظامی و بسیج و همکاری موثر قضات دستگاه قضایی باعث شد تا این گروه در رسیدن به اهداف شوم خود که قتل و کشتار مردم بیگناه بود، ناکام شود.
استاندار کرمانشاه به دلیل این عملیات موفقیت آمیز که ظرف 48 ساعت گذشته در استان کرمانشاه انجام شد، از نیروهای انتظامی، سربازان گمنام امام زمان (عج)، بسیج و دستگاه قضایی استان تقدیر و تشکر کرد.

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دالاهو برگزاری شد.

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دالاهو برگزاری شد

 جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان به ریاست مهندس رضایی، معاون فرماندار و با حضور اعضای این شورا در محل سالن جلسات فرمانداری دالاهو برگزار شد.

معاون فرماندار شهرستان دالاهو در این جسله با اشاره به اینکه دانش آموزان آینده سازان کشور هستند، اظهار کرد: آموزش و پرورش در این مهم نقش بسزایی دارد و از حوزه های مهم اجتماعی و فرهنگی کشور محسوب می شود.
حشمت اله رضایی افزود: توجه ویژه به مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش، یکی از مهمترین وظایف همه مسئولین است، متاسفم برای مسئولانی که به جلسات آموزش و پرورش اهمیت نمیدهند، مگر از آینده فرزندانمان چیز مهم تری هم هست ، آینده اینها در گرو پویای همین جلسات شورای آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به
قرآن کریم گفت: در آیه 11 سوره مجادله این آیه شریفه بر اهمیت علم، برتری علما و رفعت مقام آنان تصریح نموده و فرموده است: یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ‏؛ خداوند کسانى را که ایمان آورده‏اند و کسانى را که علم به آنان داده شده درجات عظیمى مى‏بخشد.
ایشان از اختصاص 79 میلیون تومان در کمیته برنامه ریزی به منظور تعمیر و تجهیزات مدارس در سطح شهرستان خبر داد. وی در ادامه با اشاره به محدودیت اعتبارات شهرستان و با توجه به تعداد مدارس نیاز به تعمیراظهار امیدواری کرد که بتوان در آینده اعتبار بیشتری برای امور مربوط به آموزش پرورش تخصیص پیدا کند.
ایشان افزود از کل مدارس حوزه شهرستان 90 درصد مشکل گرمایش و سرمایش ندارند و خاستار حذف سیستم گرمایش سنتی هستیم؛ همچنین در ادامه با اشاره به بحث هوشمند سازی 15 کلاس در 10 مدرسه ی سطح شهرستان ابراز خرسندی کرد.
دبیر جلسه؛علی محمد بیگی؛ با سپاس گزاری از مسئولانی که به جلسات آموزش پرورش اهمیت میدهند به سخنان مقام معظم رهبری تاکید کردند و افزودند هدف از تشکیل این جلساتاین است که با استفاده از خرد جمعی وبهره‌گیری از نظرات مشورتی و کارشناسی دستگاههای اجرایی باید در درارائه راهکارها جهت رفع موانع و مشکلات پیش روی  آموزش و پرورش تلاش نمائیم .
گفتنی است در این جلسه مصوباتی  از جمله آسفالت جاده منتهی به آموزش و پرورش، تعمیر کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی و هماهنگی با بخشداران دهیاران و شوراهای روستا جهت شناسایی افراد بیسواد  به تصویب اعضاء شورا رسید
.

جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی برگزار شد

جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی برگزار شد. 

 جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان دالاهو با ریاست معاونت فرمانداری در سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

جلسه هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان دالاهو به ریاست معاون فرماندارو با حضور مسئول سیاسی انتظامی فرمانداری و نماینده بخشدارمرکزی به همراه اعضای آن در محل فرمانداری دالاهو برگزارگردید.
پس از پخش آیاتی از کلام الله مجید ؛ حشمت رضایی ضمن خیر مقدم به حضار، اهمیت ثبت وقایع حیاتی مخصوصا ولادت در جهت افزایش جمعیت و تخصیص بوجه پرداخت و متذکر شد با فرهنگسازی بیشتر در این زمینه  باید سعی شود ولادت ها در حوزه شهرستان ثبت گردد.
ایشان در ادامه از تخصیص 15 میلیون تومان جهت تهیه تجهیزات و تعمیر و نگه داری ثبت احوال شهرستان در کمیته برنامه ریزی خبر داد.
در ادامه  خبیری  مدیر ثبت احوال شهرستان دالاهو به اعلام آمارولادت و وفات در6 ماهه گذشته و مقایسه آن با سال گذشته  پرداخت  و نسبت به روند ثبت به موقع این وقایع در این مدت اعلام امیدواری نمود .
با توجه به اهمیت گردآوری اطلاعات آماری روی‌داد‌های حیاتی (به ویژه ولادت ، وفات ، ازدواج و طلاق) برای هر یک از افراد جامع در سال وقوع و در زمان تعیین شده توسط قانون ( 10 روز برای مرگ ، 15 روز برای ولادت ، ازدواج و طلاق) سازمان ثبت احوال کشور ، بنا به ضرورت‌های ملی و  توصیه‌های بین‌المللی (از جمله صندوق جمعیت ملل متحد) ، اقدام به طراحی و اجرای برنامه‌ای نمود که هدف اصلی آن ارتقاء سطح پوشش و کیفیت ثبت روی‌داد‌ها در کشور بوده‌است.
پدیده‌های دیرثبتی و کم‌ثبتی (و در شکل اساسی : ثبت غیر همزمان) را باید بزرگ‌ترین چالش‌های پیش‌روی سیستم ثبت احوال دانست.
برنامه پوشش کامل ثبت روی‌داد‌های حیاتی ، راهکار‌هایی برای کم‌کردن این پدیده‌ها و رساندن آن به حدی است که از دیدگاه جمعیت‌شناسی قابل پذیرش باشد.
عناصری که به عنوان چارچوب اساسی کسب آمار وقایع حیاتی لحاظ می‌شوند ، عبارتند از :
بیمارستان‌ها و زایشگاه‌ها (اطلاعات تولد ، مرگ ، مرگ جنینی)
مراکز درمانی (اطلاعات تولد و مرگ)
خانه‌های بهداشت (اطلاعات تولد ، مرگ و ازدواج‌های شرعی غیرثبتی)
شورا‌های اسلامی و دهیاران (اطلاعات تولد ، مرگ ، فقدان شناسنامه ، ازدواج‌های شرعی غیرثبتی)
گورستان‌ها (اطلاعات مرگ)
ماما‌های رسمی (اطلاعات تولد ، مرگ جنینی)
دفترخانه‌های ازدواج و طلاق (اطلاعات ازدواج‌های دائم و منقطع و طلاق)
برنامه پوشش ثبت روی‌داد‌های حیاتی بر بسیج امکانات  شهرستان در جهت جمع‌آروی اطلاعات از چارچوب و انتقال آن به سیستم ثبت احوال در مهلت تعیین شده. 
یکی از برنامه‌های مهم ثبت احوال ، برای ساماندهی اعلام کنندگان وقایع حیاتی در قالب شبکه اعلام و تعیین افرادی به عنوان ثبت یار و یاوران ثبت در نقاط روستایی است.
برای ارزیابی وضعیت پوشش کامل ثبت روی‌داد‌های حیاتی ، مهم‌ترین شاخص‌هایی که قابل تعریف است ، عبارتند از :
3) نسبت ولادت‌های ثبت شده در مهلت قانونی(15روز پس از وقوع)به ولادت‌های ثبت شده تایکسال پس ازوقوع
4) نسبت مرگ‌‌های ثبت شده در مهلت قانونی(10روز پس از وقوع)به ولادت‌های ثبت شده تایکسال پس از وقوع
مسئول سیاسی انتظامی فرمانداری با توجه به اهمیت ثبت وقایع حیاتی در اداره جامعه گفت با پیشرفت تکنولوژی ولادت در همه جا ثبت می شود و بیشتر مشکل با ثبت وفات است.
 امیر روندی اظهار داشت: باید برای ثبت به موقع وقایع حیاتی در جامعه فرهنگ‌سازی شود زیرا این امر بستر مناسب برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی را برای مسئولان فراهم می‌کند.ایشان با بیان اینکه  عملکرد دستگاه‌های مرتبط با ثبت وقایع در شهرستان دالاهو مطلوب است، گفت: کارکنان ثبت احوال باید تلاش کنند تمام نقاط سوءاستفاده  بسته شود.
الماسی نماینده بخشدار مرکزی؛ نیز در خصوص همکاری دهیاران برای حصول این اهداف اعلام آمادگی کرد.
درادامه با پیگیری مصوبات جلسات گذشته و بررسی موانع پیش روی ثبت به موقع وقایع حیاتی ،راه کارهایی جهت بهبود و رفع موانع توسط اعضا اعلام و بررسی گردید.
در پایان ریاست جلسه متذکر شد چینش اعضای جلسه باید براساس نیاز دستگاه صورت بگیرد انشالله در جلسات بعدی با چینش جدید اعضا بتوانیم مشکلات مربوط به ثبت وقایع حیاتی را حل کنیم.

یکی از مردان نقابدار عامل شهادت مامور نیروی انتظامی در کرمانشاه زن است

یکی از مردان نقابدار عامل شهادت مامور نیروی انتظامی در کرمانشاه زن است

پس از دستگیری مردان سارق نقاب دار در شهرستان سرپل ذهاب جزئیاتی از مشخصات آنها جلب توجه می کند.

بر اساس این خبر یکی از عوامل این حادثه یک زن به نام  ف.ن بوده است.

دونفر از 4 سارق دستگیر شده که در حین فرار مامور نیروی انتظامی را به گلوله بستند غیر بومی و از استانهای همجوار و دو تن دیگر از اهالی منطقه هستند./مرصاد 

انتخابات اتاق اصناف دالاهو دو روز دیگر برگزار می‌شود


انتخابات اتاق اصناف دالاهو دو روز دیگر برگزار می‌شود

کرندکرد: انتخابات اتاق اصناف دالاهو به منظور تعیین رئیس و اعضای هیئت مدیره روز چهارشنبه همین هفته برگزار می شود

به گزارش کرند کرد،حسین اسدی گفت: اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان دالاهو وفق مقررات  سازمان  برای تشکیل هیئت مدیره وانتخاب رئیس اتاق اصناف دالاهو از بین روسای اتحادیه های صنفی این شهرستان با ثبت نام هشت رئیس اتحادیه به منظور تشکیل هیئت مدیره اقدام به برگزاری انتخابات ورای گیری خواهد کرد.(تاریخ برگزاری انتخابات روز چهارشنبه مورخه 95/05/27 راس ساعت 12 ظهر درمحل اتاق اصناف میباشد.)

رئیس اداره صنعت ،معدن وتجارت دالاهو افزود:اسامی داوطلبین عضویت در هیات مدیره  اتاق اصناف شهرستان دالاهوبه ترتیب حروف الفبا به شرح ذیل میباشد.

1- مهران ابراهیمی                                 رئیس اتحادیه صنف لوازم التحریر و پوشاک فروشان

2- سعید اسماعیلی                                  رئیس اتحادیه صنف تعمیرکاران مشاغل فنی 

3- ارسلان بختیاری                                 رئیس اتحادیه صنف طلافروشان ولوازم خانگی

4- اصغر پیرکرمی                                  رئیس اتحادیه صنف خبازان و قنادان

5- احمد کاکاویسی                                  رئیس اتحادیه صنف قصابان

6- همایون طهماسبی                               رئیس اتحادیه صنف مصالح فروشان

7- سید یحیی طیاری                                رئیس اتحادیه صنف خواروبارفروشان

8- حسن نظری                                     رئیس اتحادیه صنف آرایشگران

شهرام جزایری آزاد شد

شامگاه یکشنبه شهرام جزایری از زندان مشهد آزاد شد.
 
به گزارش روزنامه «خراسان»، وی که چند روز قبل برای شرکت در همایشی با عنوان «بررسی چالش های پیش روی شرکت پدیده در ورود به فرابورس و تأمین نقدینگی» به مشهد سفر کرده بود، همزمان با آغاز همایش و به اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی با صدور دستور قضایی بازداشت شد.
 
این گزارش حاکی است وی شامگاه یکشنبه با تبدیل قرار وثیقه به کفالت از زندان مشهد آزاد شده است.
 
قبل از آنکه مدیرعامل سابق پدیده با عناوین اتهامی مطرح‌شده دستگیر شود، شایعاتی در فضا ی مجازی مطرح شد که نشان می داد قرار است شهرام جزایری مجموعه پدیده را راه اندازی کند.

پس از آنکه مدیرعامل سابق پدیده با تفهیم اتهام کلاهبرداری از طریق فروش غیرقانونی اوراق موسوم به سهام از سوی قاضی حیدری بازداشت و روانه زندان شد، برنامه تبلیغی به راه افتاد که قرار است شهرام جزایری در همایشی در مشهد سخنرانی کند که همزمان با آغاز این همایش، به اتهام تبانی برای اقدام علیه امنیت عمومی از طریق اخلال در نظم و سلب آسایش عمومی و با صدور دستور قضایی، بازداشت شد.

جزئیات تلخ خودکشی دو دختر نوجوان در جنت‌آباد

گوشه زمین خاکی‌ای که دورتادورش را ساختمان‌هایی با پنجره‌های کوچک و بزرگ فراگرفته دو جنازه افتاده. پاهای کوچک جنازه‌ها که از زیر بالاپوش سفیدرنگ بیرون آمده می‌گوید که هر دو دختر و نوجوان هستند؛ دخترانی ١٣، ١٤ ساله، یکی سیما نام دارد و دیگری آیدا.

«اعتماد» در ادامه نوشت: مادر آیدا با صدای جیغ و فریاد همسایه‌ها از ماجرا باخبر شده و حالا روبه‌روی زمینی که جنازه‌ها روی آن افتاده، نشسته. فریاد می‌زند و دخترش را صدا می‌کند: «آیدا مامان پاشو! چشماتو بازکن!» اما مادر سیما هنوز خبر ندارد. ناگهان زنی با کیسه‌های پر از گوجه و خیار و کرفس از پیچ کوچه وارد می‌شود. یکی از مردهای همسایه زن را با دست نشان می‌دهد و می‌گوید: «مادر اون یکیه.» زن کیسه‌ها را در دست گرفته و عرق‌ریزان پیش می‌آید. از دیدن چشم‌های متعجب اطرافیان می‌هراسد. صدای فریادهای مادر آیدا را می‌شنود و چشمش به دو تا جنازه‌ای می‌افتد که پای ساختمان افتاده‌اند. کیسه‌ها را رها می‌کند و به سمت مادر آیدا می‌دود.

یکی از میان جمع می‌گوید: «سیما و آیدا دست همدیگه رو گرفتن و خودشونو از بالای ساختمون انداختن پایین.» زن رنگش مثل گچ سفید می‌شود و به سمت جنازه‌ها می‌دود. ماموران پلیس جلویش را می‌گیرند اما به شرط یک دیدار کوتاه به زن اجازه می‌دهند تا جنازه دخترش را ببیند. مادر جلوی دخترش می‌افتد و مبهوت فقط تماشا می‌کند. زن‌های همسایه به کمک هم او را از روی جنازه بلند می‌کنند و به محوطه بیرون از زمین خاکی می‌برند. زن رو به جمعیت می‌گوید: «بچم دست و پاش خونی شده.» حالا یک ساعت از آغاز ماجرا گذشته و صدای فریادهای مادر سیما از داخل آپارتمان‌شان می‌آید.

سلفی قبل از خودکشی
ساعت ٤:٤٥ روز شنبه سیما و آیدا دو دختر نوجوان یکی ١٣ و دیگری ١٤ ساله در حالی که دست‌های همدیگر را گرفته بودند خودشان را از طبقه ششم ساختمان به پایین پرتاب کردند و همانجا جان سپردند. بازپرس می‌گوید که آنها قبل از مرگ با دوربین گوشی‌های‌شان دوتایی سلفی گرفته‌اند.

تیم بازپرسی و پزشکی قانونی بالای سر جسدها مشغول انجام کارهای‌شان هستند. دست‌های دو جنازه روی هم افتاده و صورت‌های‌شان رو به همدیگر است. انگار با چشم‌های بسته همدیگر را تماشا می‌کنند. آیدا جوراب سفیدرنگ به پا دارد و معلوم است که در خانه سیما مهمان بوده. سیما بلوز سورمه‌ای رنگ با گل‌های ریز قرمز به تن دارد و آیدا یک بلوز سفید پوشیده. سیما شلوار راحتی به پا دارد و شلوار آیدا جین آبی کمرنگ است. روی زمین خون زیادی نریخته و تنها دست و پای دو جنازه کمی خونی است. پزشکان زنی که از پزشکی قانونی آمده‌اند یکی‌یکی در حال بررسی جنازه‌ها هستند و بازپرس پرونده در حال جمع‌آوری اطلاعات است.

آیدا مامان پاشو بریم خونه بخواب!
اما طرف دیگر حفاظ فلزی ماجرا جور دیگری است. پدر و برادرهای سیما و آیدا را با تلفن خبر کرده‌اند و یکی یکی از راه می‌رسند. پلیس برای ادامه تحقیقات به هیچ کسی اجازه نزدیک شدن و دست‌زدن به جنازه‌ها را نمی‌دهد. پدر سیما هق‌هق می‌زند و سرش را به تنه درخت کاج روبه‌روی خانه‌شان می‌کوبد. مادر آیدا روی خاک‌های کنار محوطه باز نشسته و مات و مبهوت جنازه دخترش را از دور تماشا می‌کند. گاهی ناگهان دست‌هایش را بالای سرش می‌برد و فریاد می‌زند: آیدا، آیدا مامان کجا رفتی خوابیدی؟ بیا بریم خونه ... .

مادر و پدر آیدا چشم‌های‌شان اشک ندارد و فقط با دست بر سرشان می‌کوبند و فریاد می‌زنند. هنوز در نخستین لحظه‌های شوک ماجرا هستند. مادر آیدا فریاد می‌زند: «پاشو بیا بریم دیگه!» زنی از اقوام آیدا ماموران را کنار می‌زند و خودش را تا نزدیکی جنازه‌ها می‌رساند. چشم‌هایش از حدقه بیرون می‌زند، دست روی دهانش می‌گذارد و بلند و پشت سر هم جیغ می‌زند. لرزش دست‌ها و شانه‌هایش از فاصله دور دیده می‌شود. می‌گوید: «آیدا! چیکار کردی؟»

نامه‌ای قبل از خودکشی
یک ساعت از زمان خودکشی گذشته و هرلحظه به انبوه جمعیت داخل کوچه اضافه می‌شود. همسایه‌های روبه‌رو یکی در میان بالای بالکن‌های‌شان ایستاده‌اند یا سرهای‌شان را از پنجره بیرون آورده‌اند و با موبایل عکس می‌گیرند و فیلمبرداری می‌کنند. یکی از زن‌های همسایه آپارتمان‌های روبه‌رو صحنه خودکشی را دیده و می‌گوید: «رو بالکن ایستاده بودم. خیال کردم بند رخت افتاده پایین. اما وقتی صدای فریاد شنیدم اومدم دیدم خودکشیه.» بازپرس پرونده برای معلوم شدن علت خودکشی دستور داده تا موبایل‌ها، کامپیوترها و دفترچه خاطرات دخترها را به اداره پلیس ببرند. به گفته بازپرس یک نامه با دستخط یکی از دخترها پیدا شده که در آن علت خودکشی را مشکلات شخصی‌اش عنوان کرده است.

زن‌های همسایه دور هم جمع شده‌اند و هر کدام تحلیل خودشان را از علت حادثه می‌گویند. چشم‌های‌شان از شدت گریه قرمز شده. یکی‌شان دختر ١٤ ساله کنارش را نشان می‌دهد و می‌گوید: «من به دخترم می‌گم، هیچ دوستی واسه آدم بهتر از مادر نیست، این دخترا هم باید مشکلشونو به مادرشون می‌گفتن.»

دختر چشم‌های مادرش را نگاه می‌کند و سکوت می‌کند. پلیس مدام به مردم اخطار می‌دهد که با موبایل‌های‌شان از صحنه فیلم یا عکس نگیرند. اما هنوز عده‌ای با دوربین‌های‌شان مشغول شکار عکس از جسدها هستند.

موقع انتقال جسدها به آمبولانس پزشکی قانونی، یکی از عابران پیاده گوشی موبایلش را از داخل جیبش بیرون می‌آورد و شروع به فیلمبرداری می‌کند. پلیس دستنبد به دستش می‌زند و او را داخل ماشین منتقل می‌کند.

دو جنازه در دو آمبولانس
نزدیک غروب است و هوا رو به تاریکی است. آمبولانس‌های پزشکی قانونی از راه می‌رسند تا جنازه‌ها را برای کالبدشکافی ببرند. برادر بزرگ‌تر آیدا فریاد می‌زند: «یعنی رفتی؟ یعنی دیگه تموم شد؟ یعنی دیگه نمی‌بینیمت؟» ماموران پزشکی قانونی کاورهای مشکی حمل جسد را باز می‌کنند تا جنازه‌ها را داخلش بگذراند. پدر آیدا بالای جسد دخترش می‌رود و بهت‌زده او را تماشا می‌کند. روی زمین می‌افتد. هرکدام از جنازه‌ها وارد یکی از آمبولانس‌ها شده و میان شلوغی جمعیت گم می‌شود.

سارقین مسلح طلافروشی سرپل ذهاب و قاتل شهید احمد محمدی شناسایی و دستگیر شدند.

سارقین مسلح طلافروشی سرپل ذهاب و قاتل شهید احمد محمدی شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری

به گزارش تیتر نیوز ، با تلاش دستگاه‌های امنیتی سارقان مسلح طلافروشی سرپل ذهاب دستگیر شدند.

روز پنجشنبه مورخ ۲۱ مرداد سارقین مسلح در حالی که نقاب به چهره داشتند به یک طلافروشی در شهرستان سرپل ذهاب حمله کردند.

سارقین هنگام فرار به یک مامور نیروی انتظامی تیراندازی کرده و احمد محمدی مامور وظیفه شناس نیروی انتظامی را به شهادت رساندند.

هم اکنون قاتل شهید محمدی و دیگر سارقین با تلاش نهادهای امنیتی شناسایی و طی  یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

بر اساس اطلاعات بدست آمده در جریان این عملیات ۳ نفر دستگیر شدند که دو نفر از آنان غیر بومی هستند. 

توسعه دالاهو: اين موفقيت بزرگ را تبريك گفته و از درگاه خداوند متعال 

  براي نيروهاي پرتلاش امنيتي آرزوي عزت وسربلندي را دارد.   

اعضای ناظر مجلس در شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایت استان‌ها انتخاب شدند

اعضای ناظر مجلس در شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایت استان‌ها انتخاب شدند

4818137_799

ایران۱۹:نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه، اعضای شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات در ۳۱ استان را انتخاب کردند که اسامی این افراد از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی قرائت شد.
اسامی انتخاب شدگان به شرح زیر است:
احمدعلی رضا بیگی ۱۷۴ رای و ضیاء الله اعزازی ۱۷۷ از آذربایجان شرقی
شهروز برزگر ۱۳۴ رای ، روح الله حضرت پور ۱۳۴ رای از آذربایجان غربی
رضا کریمی ۱۷۸ رای و سید عنایت الله میرزاده ۱۷۷ رای از اردبیل ابوالفضل ابوترابی ۱۳۷ رای، حیدر علی عابدی ۱۴۰ رای از اصفهان
محمد جواد کولیوند ۱۶۳ رای ، عزیز اکبریان ۱۴۸ رای از البرز
شادمهر کاظم زاده ۱۶۲ رای ، سلام امینی ۱۶۵ رای از ایلام
عبدالحمید خدری ۱۷۶ رای ، محمد باقر سعادت ۱۷۸ رای از بوشهر
حسن نوروزی ۱۵۷ رای ، محمد جواد فتحی ۱۸۰ رای
از تهران
اردشیر نوریان ۱۷۳ رای، محمد خالدی ۱۷۲ رای از چهارمحال بختیاری
محمدرضا امیرحسن خانی ۱۳۸ رای ، سید محمد باقر عبادی ۱۴۱ رای از خراسان جنوبی
رضا شیران خراسانی ۱۶۹ رای ، محمد دهقانی ۱۶۴ رای از خراسان رضوی
علی اکبری ۱۵۵ رای ، هادی شوشتری ۱۶۰ رای از خراسان شمالی
همایون یوسفی ۱۶۱ رای ، حبیب الله کشت زر ۱۷۶ رای از خوزستان
احمد بیگدلی ۱۳۳ رای، سید مرتضی خاتمی ۱۳۶ رای از زنجان
احمد همتی ۱۶۲رای ، غلامرضا کاتب ۱۵۶ رای از سمنان
علیم یارمحمدی ۱۳۹ رای ، حسینعلی شهریاری ۱۳۵ رای از سیستان و بلوچستان
مسعود رضایی ۱۷۹ رای ، سید حسین افضلی ۱۷۹ رای از فارس
بهمن طاهرخانی ۱۳۲ رای ، سید حمیده زرآبادی ۱۳۵ رای از قزوین
مجتبی ذوالنوری ۱۳۹ رای ، احمد امیرآبادی ۱۴۶ رای از قم
علی محمد مرادی ۱۲۸ رای، منصور مرادی ۱۲۸ رای از کردستان یحیی کمالی پور ۱۹۰ رای ، شهباز حسنپور بیگلری ۱۹۱ رای از کرمان
ف
رهاد تجری ۱۸۱ رای ، شهاب نادری ۱۸۳ رای از کرمانشاه
غلام محمد زارعی ۱۳۵ رای، عدل هاشمی پور ۱۳۴ رای از کهکیلویه و بویراحمد
شهرام کوسه غراوی ۱۵۷ رای، نورمحمد تربتی نژاد ۱۳۷ رای از گلستان
حسن خسته بند ۱۴۷ رای ، ولی داداشی ۱۵۱ رای از گیلان
الله یار ملک شاهی ۱۵۰ رای، عباس گودرزی ۱۵۵ رای از کردستان
علی اصغر یوسف نژاد ۱۵۹ رای ، قاسم احمدی لاشکی ۱۷۳ رای از مازندران
محمدرضا منصوری ۱۴۹ رای، علی ابراهیمی ۱۴۴ رای از استان مرکزی
احمد مرادی ۱۶۵ رای، سید مصطفی ذوالنور ۱۶۷ رای از هرمزگان
محمد کاظمی ۱۳۰ رای، محمد علی پورمختار ۱۲۸ رای از همدان
کمال دهقانی فیروزآبادی ۱۷۲ رای ، سید ابوالفضل موسوی ۱۴۶ رای از یزد
نامبردگان به عنوان اعضای شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات در استان های خود انتخاب شدند.

جابحايي در فرمانداري هاي ثلاث باباحاني . دالاهو و قصرشيرين

جابحايي در فرمانداري هاي ثلاث باباحاني . دالاهو و قصرشيرين

شنیده ها حاکی از آن است که با آغاز تغییر فرمانداران شهرستانهای استان که بیشتر جابجایی فرمانداران است تا تغییر فرمانداران دو فرماندار دیگر استان در غرب استان (دالاهو و قصرشیرین) با حکم وزیر کشور منصوب خواهند شد.

علی گروسی فرماندار فعلی ثلاث باباجانی به زودی به عنوان فرماندار شهرستان دالاهو جانشین فرامرز اکبری خواهد گردید.

همچنین فرامرز اکبری فرماندار فعلی دالاهو که بعد از عملیات تروریستی دالاهو در منزل بستری است به عنوان فرماندار مرزی شهرستان قصرشیرین منصوب خواهد گردید تا مراد تاتار با حکم سرپرست فرمانداری بازنشسته شود.

درخواست 20 نماینده برای برخورد با عوامل "دورهمی

بیست نفر از نمایندگان فراکسیون اهل سنت مجلس در تذکر کتبی خواستار برخورد جدی با عوامل تولید و مجری برنامه دورهمی بدلیل آنچه اهانت به بزرگان اهل سنت می‌خواندند،‌شدند.

به گزارش ایسنا، نگهبان سلامی نماینده خاف و رشتخوار و هم‌چنین نوزده نفر از نمایندگان فراکسیون اهل سنت از جمله بیگلری، حسین زاده، رحیمی جهان آبادی، محمود زاده ، عثمانی، خضری، شهاب نادری، قرجه طیار، مرادی، یارمحمدی، علی کرد، محمد باسط درازهی، علی محمد مرادی، شهرام کوسه قراوی، رامین نورقلی پور، فرشادان، سید احسن علوی، نعیم امینی فرد و عبدالغفور ایران نژاد در تذکر کتبی امروز خود به وزیر فرهنگ ابراز کردند که به منظور پیشگیری از اهانت به بزرگان اهل سنت با عوامل تولید و مجری برنامه دورهمی که اخیرا در برنامه خود به اهل سنت اهانت کرده‌اند برخورد شود.

منظور نمایندگان امضاءکننده این نامه به بخشی از برنامه دو شب پیش مهران مدیری برمی‌گردد که با موضوع «تظاهر و ریا » پخش شد.

در این بخش، مجری، داستان فرد ریاکار و نان‌ به نرخ روز خوری را روایت می‌کند که برای استخدام مراجعه کرده و بر اساس جو  موجود و تنها از روی ریاکاری و نان به نرخ روز خوری، بدون هیچ ارتباطی با موضوع استخدام، به دو تن (طلحه و زبیر) لعنت می‌فرستد.

هنوز عوامل برنامه دورهمی نسبت به اعتراضات انجام شده واکنشی نشان نداده‌اند.

فرامرز اکبری پس از حادثه ترور به محل کاربازگشت.

فرامرز اکبری پس از حادثه ترور به محل کاربازگشت.

ترور نافرجام فرامرز اکبری ، واقعه‌ای بود که 20 تیر 1395روی داد که پس از برگزاری نشست شورای اداری شهرستان دالاهو، همراه با فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو، حجت اله نیک عزم از مسئولان شبکه دامپزشکی و مسئول دفتر فرماندار ،غلامرضا کرمی، برای بررسی مشکلات بخش ریجاب  عازم آنجا بودند که در کمین تروریستی گرفتار شدند. فرامرز اکبری در داخل اتومبیل  مورد اصابت گلوله قرار گرفت. حال عمومی ایشان خوب است و امروز مصادف با میلاد امام رضا(ع) به محل خدمت بازگشت.
فرماندار دالاهو در بدو ورود با دلی مالامال اندوه از دست دادن شهید کرمی در مقابل تصویر ایشان فاتحه قرائت کردند و سپس جهت عرض تسلیت به همراه معاون فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان به منزل شهید کرمی رفتند.

جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان دالاهو برگزار شد







جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان دالاهو برگزارشد  

جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان دالاهو با ریاست فرامرز اکبری، فرماندار دالاهو، و اعضای کمیته برنامه ریزی شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد .

جلسه با قرائت آیاتی از قران کریم  مزین شد و در ادامه فرماندار دالاهو گفت: از اینکه یک بار دیگر توفیق شد تا بتوانم خدمت به مردم را در دستور کار قرار دهم خدا را شاکرم.
فرامرز اکبری با اشاره به حادثه ترور عنوان کرد کسی از عجل خود خبر ندارد و ماهم مستثنا نبودیم، آن روز در فکر خدمت به مردم و غافل از عجل بودیم که ناگهان آن اتفاق افتاد. خدای منان را سوگند میدهم که مرگ مرا شهادت در خودش قبول کند.
سپس در ادامه پس از خواندن آیاتی از سوره تین گفتند: انسان می تواند به بالاترین حد از کمال برسد و هم می تواند از حیوان درنده تر باشد اما پست ترین انسانها کسانی هستند که پول میگیرند تا آدم کشی کنند. انشالا که شعله های شرارت انسانهای شرور دامن خودشان را بگیرد. ما برای دفاع از نظام هیچ خوفی نداریم. بالا ترین درجه ترفیع که خدا به انسان داده خدمت به مردم است.
ایشان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدائ انقلاب ، دفاع مقدس و شهدائ ترور ؛ سالروز بازگشت آزادگان  به میهن را تبریک گفت.
رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان خطاب به رؤسای ادارات گفت: مسئولین در اجرای پروژه های خود جدیت را سر لوحه کارهای خود قرار داده و از پیمانکار منصف و مشخص و توانمند فنی و مالی استفاده نماید.
در این جلسه مجموع اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای سه میلیارد و دویست و سی و یک میلیون و پانصد هزار تومان اعلام شد که  با رشد  2/2 درصدی  نسبت به سال گذشته تعیین گردیده. این اعتبارات در قالب 17 فصل و 71 پروژه تعریف گردید.

فرماندار دالاهو درپایان از مدیران ادارات و نهادها خواست با تدبیر و برنامه ریزی مناسب ضمن جذب به موقوع اعتبارات اولویت کاری خود را در اتمام پروژه های نیمه تمام قراردهند و سپس با اولویت بندی و نیاز سنجی پروژه هایی که جنبه عمومی و نیاز منطقه هستند درشهرستان عملیاتی کنند.
حشمت اله رضایی نیز با تأکید بر برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت افزود: ادارات و نهادها باید برای دستگاه خود درجهت توسعه و رشد شهرستان برنامه ریزی نمایند و این برنامه ها را درجلسات کمیته برنامه ریزی مطرح نمایند تا در صورت تصویب به اجرا گذشته شود.
معاون فرماندار باذکر صلوات برای تعجیل آقا امام زمان و آرزوی شفای عاجل برای تمام بیماران از حضور دوباره فرماندار ابراز خوشحالی کرد.

درادامه هریک از مسئولین ادارات شهرستان در راستای آخرین اقدامات و پروژه های دردست اقدام گزارشی را ارائه نمودند.

خودکشی همزمان دو دختر نوجوان در جنت آباد

پیش از ظهر امروز دو دوختر نوجوان به دلیل نامعلومی خود را از پشت بام یک ساختمان به پایین پرتاب کردند.

وقوع این حادثه از سوی ماموران کلانتری جنت آباد به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام شد.

با دستور بازپرس مرادی اکیپی از ماموران کلانتری و اکیپ بررسی صحنه جرم در محل حادثه واقع در خیابان پیامیر شرقی حاضر شدند.

بر اساس این گزارش متاسفانه هر دو دختر نوجوان جان خود را از دست داده اند.

در حال حاضر بازپرس مرادی بازپرس کشیک قتل پایتخت در محل حادثه حاضرشده و تحقیقات پلیسی درباره این حادثه در دستور کار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.

هنوز اطلاعاتی درباره علت این تصمیم مرگبار از سوی دختران اعلام نشده است.