قتل يك جوان  28 ساله  بدست همسايه خود در يكي از روستاهاي بخش گهواره شهرستان دالاهو

قتل يك جوان 28 ساله بدست همسا يه خود در يكي از روستاهاي بخش گهواره   

غروب روز پنجنشنبه دريكي از روستاهاي بخش گهواره مردم شاهد قتل يكي از  

جوانان روستا  بنام " ف . ب  "كه با شليك گلوله بدست يكي ازهمسايگان خود به قتل رسيد  

بودند .قاتل كه ظاهرا" انگيزه قبلي براي انجام اينكار نداشته ونزاع بايك درگيري  

لفظي شروع شده كه درنهايت باشليك گلوله مقتول از پاي درآمده و قاتل موفق  

به فرار گرديده .هرچندنيروهاي انتظامي بموقع درمحل حضور پيدا كردند ولي قاتل 

بااستفاده از تاريكي شب موفق به فرار گرديد . تلاش براي دستگيري قاتل توسط  

نيروي انتظامي شهرگهواره ادامه دارد.

آتش سوزي در باغات شهر گهواره

 آتش سوزي درباغات شهر گهواره  

آتش سوزي  روزپنجشنبه 29 مرداد ماه خسارات جبران ناپذيري به قسمتي ازباغات شهرگهواره وارد نمود  

بنا به گفته شاهدان عيني اين آتش سوزي ازساعت 10 صبح بعلت  بي احتياطي  يك يا چند نفر ازاهالي  

شروع وتا ساعت ها ادامه داشت  . خشكسالي هاي چندسال گذشته  خصوصا" سال جاري  وكمبود  

شديد آب  باعث گرديده بيش ار هفتاد درصد ازباغات گهواره كاملا" نابود گردد . درآتش سوزي روز پنجشنبه  

صدها اصله درخت مثمر درآتش سوخت ودر نهايت  باكمك نيروهاي امدادي و مردم محلي آتش سوري مهار  

گرديد .

تجليل از خبرنگاران توسط پاسخگو ترين مدير دولت روحاني  دراستان كرمانشاه

وقتی مدیرکل بازرسی استانداری به عملکرد خود نمره 14 می‌دهد / تجلیل از خبرنگاران توسط پاسخگو ترین مدیر دولت روحانی در استان
 آبادگران جوان کرمانشاه  
مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری کرمانشاه در نشستی خبری با تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه‌های استان گفت: به عملکرد خود نمره 14 می‌دهم. به گزارش (ایسنا) کرمانشاه، حجت‌الاسلام عبدالله عزیزی اظهارکرد: تک تک خبرنگاران و اهالی رسانه های استان بازرس افتخاری استانداری کرمانشاه هستند و ما همیشه نیازمند همراهی و معاضدت آنها بوده و هستیم. وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه های اجرایی هرگز نباید از رسانه ها فراری باشند، ادامه داد: تمام توفیقاتی که بازرسی استانداری کرمانشاه بدست آورده را مرهون همکاری خبرنگاران و اهالی رسانه های استان می دانم. مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری کرمانشاه گفت: بازرسی و نظارت بر عملکرد مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی اصلی ترین وظیفه ذاتی این دفتر است که از ابتدای کارم تاکنون تمامی سازمان‌ها، ادارات، فرمانداریها، بخشداریها، شهرداریها و ... سطح استان هرکدام پنج مرتبه به صورت کامل بازرسی شده اند.

نامه دبير كل حزب توسعه كرمانشاه به امام چمعه محترم شهرستان اسلاآباد

 

 

نامه دبير كل حزب توسعه كرمانشاه به امام جمعه محترم شهرستان اسلام آباد

چگونه جنابعالی مثل آب خوردن اصلاح طلبان را منافق لقب می دهید ! آیا از خدا نمی ترسید؟ شما از کجا به این نتیجه رسیده اید که حجت الاسلام دکتر رهامی به اسلام آباد آمده بود که بین اصولگرایان و اصلاح طلبان دعوا راه بیندازد ؟! آیا شما علم لدنی دارید؟ پس تکلیف آیه و لاتقف بی ما لیس لک چه می شود ؟ مگر شما در خطبه های نماز جمعه اول خودتان و سپس دیگران را به رعایت تقوی سفارش نمی فرمائید ؟

 
بنام خدا
محضر شریف جناب حجت الاسلام حاج آقای محمدی پور امام جمعه محترم اسلام آبادغرب
با سلام و تحیات و آرزوی طول عمر برای تمامی علمای اسلام و روحانیت عزیز و سادات مکرم بخصوص شما برادر گرامی که چند صباحی را برای امامت جمعه دومین شهرستان استان کرمانشاه میهمان ارجمند مردم شرافتمند اسلام آبادغرب بوده و انشاالله مردم آن سامان که علاقمند به روحانیت خاصه سادات عظیم الشان هستند وجود حضرتعالی را نیز همچون ائمه جمعه پیشین مغتنم دانسته واز فیض وجودتان بهره مند خواهند شد.
این نامه را فردی خدمتتان می نویسد که از عنفوان نوجوانی علاقمند به روحانیت معظم بوده و همچنان ارادتش به این سلسله جلیله مستدام است . بنده اوایل انقلاب در حزب جمهوری اسلامی شاخه کرمانشاه شاگرد اولین امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب مرحوم حجت الاسلام موحدی قمی رحمت الله علیه بوده ام و با امام جمعه بعدی آنجا جناب حجت الاسلام حاج شیخ رضا سجادی نیز دوست بوده و هستم و نه فقط در اسلام آبادغرب بلکه در زنبیل آباد قم نیز شبی را میهمان آن مرد بزرگ بوده و پس از عزیمت وی به مینودشت در استان گلستان چندین بار نیز از حقیر دعوت فرمودند که توفیق اجابت دعوت وی را نداشتم . مضافا اینکه در همین حزب جمهوری اسلامی چند صباحی را از خرمن دانش مرحوم آیت الله نجومی بهره مند شدم و توفیق دوستی در محضر بزرگانی مانند مرحوم آیت الله زرندی . مرحوم آیت الله حاج شیخ مجتبی حاج آخوند و مرحوم آیت الله حاج شیخ محمدرضا کاظمی را داشته ام و هنگامی که محضر مرحوم آیت الله کاظمی آن عالم اخلاقی می رسیدم با چهره ای گشاده و به مزاح می فرمودند: من و این آقای مهدوی وقتی کنار هم می نشینیم می شویم لک لک ! ( از باب اینکه ایشان خودشان را لک زبان می دانستند و بنده هم لک زبان بوده و هستم )
جناب محمدی پور
 این مطالب خاطره وار را از این باب نگاشتم که حضرتعالی بدانید این نامه از سوی کسی به محضرتان ارسال شده که از دیرباز در محضر روحانیت بزرگوار تلمذ کرده و همچنان به علمای روشن بین . خداترس . پاکدست و مردمی عشق می ورزد و قلبا معتقد است وجود علمای روشنفکر چراغ راه مردم ایران برای رسیدن به ساحل نجات در همه ازمنه تاریخ بوده است همچنانکه مرحوم دکتر شریعتی بخوبی گفته اند: امضای یک روحانی را پای حتی یک قرارداد استعماری نمی بینید. بنده اگر از سابقه ارادتم به روحانیت چیزی نقل نمی کردم امکان داشت جنابعالی به عادت مالوف همیشگی تان بنده را هم که  سالیان سال است در صف اصلاح طلبان هستم فتنه گر و معاند و طرفدار جورج سوروس و از این قبیل تهمت ها قرار دهید که امروزه متاسفانه چوب حراج زدن به آبروی دیگران علی الخصوص افرادی که مانند امثال جنابعالی نمی اندیشند آنچنان رایج شده انگار نه قیامتی در کار است و نه آخرتی و نه شب اول قبری و نه نکیر و منکری و اگر هم معادی و بازخواستی در کار باشدظاهرا برای خلق الله و عوام الناس است و بعضی ها مانند جنابعالی احتمالا از آن معافید که این چنین و بی محابا هرکسی را که در اردوگاه اصلاح طلبان باشد معاند و فتنه گر می خوانید !
حضرت حاج آقا
حضرتعالی در مراسم یادواره شهدای شهرستان اسلام آبادغرب فرموده اید :روز جمعه یکی از عناصر فتنه به اسلام آبادغرب آمده بود و در رستوران سیب جلسه گذاشته بود، تا در این شهر بین اصلاح طلب و اصولگرا دعوا راه بیندازد، من در خطبه دوم نمازجمعه اعلام کردم بیخود آمده ای برگرد. میرحسین موسوی و رفیقش فتنه ای درست کردند که کشور را به لبه پرتگاه سقوط کشانید، اکنون رفقای منافق آنها می آیند و به اسم اصلاح طلبان جلسه می گیرند که این دو نفر باید از حصر آزاد شوند.
اگر شما حداقل یکبار با دقت رفتار و کردار امام راحل (ره) آن ابرمرد تاریخ را مطالعه فرموده باشید که در صحیفه نور و چهار جلد کتاب پابپای آفتاب و کتابهای دیگر مضبوط است حتما می دانید امام عزیز در اوج سالیان خفقان نظام ستمشاهی نیز نه تنها حاضر به صدور فتوی قتل محمدرضا پهلوی بدست فدائیان اسلام به رهبری نواب صفوی نشد بلکه هنگامی که در محضر مبارکش فردی به شاه با آنهمه جنابت لقب زنازاده داد امام سخت برافروخته شد و فرمودند: چرا تهمت می زنید ؟ رضاشاه ازدواجش شرعی بوده است . یا سلوک  معظم له هنگامی که اسم رئیس جمهوری آمریکا را به زبان می آوردند و می فرمودند: آقای کارتر ! که نشان می دهد امام عزیز در مواجهه با دشمنان نیز جانب ادب و اخلاق را نگاه می داشتند . حال چگونه جنابعالی مثل آب خوردن اصلاح طلبان را منافق لقب می دهید ! آیا از خدا نمی ترسید؟ شما از کجا به این نتیجه رسیده اید که حجت الاسلام دکتر رهامی به اسلام آباد آمده بود که بین اصولگرایان و اصلاح طلبان دعوا راه بیندازد ؟! آیا شما علم لدنی دارید؟ پس تکلیف آیه و لاتقف بی ما لیس لک چه می شود ؟ مگر شما در خطبه های نماز جمعه اول خودتان و سپس دیگران را به رعایت تقوی سفارش نمی فرمائید ؟ تا جایئکه بنده در نمازجمعه بزرگانی مانند شهید اشرفی اصفهانی و آیت الله موحدی کرمانی و مرحوم آیت الله زرندی در کرمانشاه یا نماز جمعه مرحوم آیت الله طاهری در اصفهان و ایضا نمازجمعه های دیگر شرکت کرده ام آن بزرگان در خطبه اول نماز ابتداء خودشان و بعد دیگران را به رعایت تقوی و پرهیزگاری دعوت می فرمودند! در ثانی مگر مردم ایران برای مسافرت از شهری به شهر دیگر احتیاج به گرفتن گذرنامه یا حداقل اخذ جواز ورود از امام جمعه آن شهر را دارند که حضرتعالی دستور فرموده اید که سخنران اصلاح طلبان ( دکتر رهامی ) از اسلام آباد برگردد!!
 
امام جمعه محترم
بد نیست بدانید مرحوم شهید مطهری که امام بزرگوار آثار و تالیفات وی را بلااستثناء خوب دانستند در کتاب پیرامون انقلاب اسلامی نگاشته اند:  ما خیلی دل‌مان می‌خواهد که در دانشکده الهیات بهترین و متخصص‌ترین استاد مارکسیسم بیاید و در دانشکده الهیات تدریس کند و اصلا ما، کرسی در اختیار او قرار می‌دهیم.
آری جناب محمدی پور ، آزادی اندیشه در دیدگاه بزرگان نظام ما این بود که حتی مارکسیستها هم اجازه سخن گفتن داشته باشند اما چه شده است که بعد از گذشته سه دهه از پیروزی انقلاب بجایی رسیده ایم که حتی روحانیون ما ( امثال سیدهادی خامنه ای  و محسن رهامی ) که نه مارکسیست هستند و نه سابقه دشمنی با نظام و انقلاب را داشته  بلکه خود برای پیروزی این نهضت تلاش کرده اند نباید اجازه حرف زدن در شهرستانی کوچک را داشته باشند؟ براستی  این نحو دیدگاه تنگ نظرانه که امثال حضرتعالی بدان معتقدید چقدر با آرمانهای اصلی نهضت  و انقلاب شکوهمند اسلامی که حاصل خون هزاران شهید عزیز است همخوانی دارد؟
 
سید عزیز و بزرگوار
اگر اصلاح طلبان یا کسانی که در انتخابات سال 88 به معجزه هزاره سوم  رای نداده اند منافق هستند باید گفت آن 20 میلیون نفری که به رقیب آقای احمدی نژاد رای دادند حتما منافق هستند ؟ یعنی ما 20 میلیون منافق در سطح کشور داریم که عجیب است دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی کشور کاری به این 20 میلیون منافق ندارند و راست راست در کشور راه می روند و زندگی می کنند؟ و عاقبت 8 سال دوران دولت آن معجزه هزاره سوم که پیر شما آیت الله مصباح یزدی دشمنی با وی را دشمنی با امام زمان (عج) می دانست ! و آن همه اختلاس ها . دزدی ها . رواج نفاق و دورویی و رمالی و فالگیری و..نشان داد که کسانی که به وی در انتخابات سال 88 رای ندادند بصیرت داشتند یا حامیان او که تا حد یک قدیس او را می پرستیدند و برخی ها همچنان می پرستند؟ براستی بعد از پیروزی انقلاب معاون اول کدام رئیس دولت پاکدستان به جرم اختلاس و ارتشاء در زندان است ؟ در دولت چه کسی حتی دکل نفتی را لولو می خورد ؟
 
امام جمعه محترم
حقیر نیز عمیقا باور دارم که اصلاح طلبان باید مرز خود را با ساختارشکنان و آنانی را که نظام و انقلاب و رهبری را قبول ندارند مشخص کنند . من ساختارشکنانی را که معتقدند دموکراسی از کوله پشتی سربازان آمریکایی به ارمغان آورده می شود اصلاح طلب نمی دانم . بنده آنانی را که در خارج یا داخل کشور  از پولهای سازمان سیاه و موساد ارتزاق می کنند تا به این نظام و کشور ضربه زنند را در دایره اصلاح طلبی تعریف نمی کنم . من کسانی را که روزگاری در صف اصلاح طلبان بوده و انحطاط فکری آنان بجایی رسید که اینک در رادیوها و رسانه های بیگانه آشکارا از هم جنس بازی حمایت می کنند را در صف اصلاح طلبان نمی دانم . بیشترین وقت بنده نیز بعنوان یک اصلاح طلب طی چندین سال گذشته به شهادت نخبگان اسلام آبادغرب اعم از اصلاح طلب و اصولگرا صرف مقابله با زیاده خواهی همین افراد ساختارشکن و رانت خواری شده که کوچکترین علقه ای به نظام . رهبری . انقلاب و شهداء عزیز ندارند و الحمدالله جوانان عزیز اصلاح طلب اسلام آبادغرب در شورای هماهنگی جبهه اصلاح طلبان آن شهرستان ماههاست که در مقابل چنین افرادی ایستاده اند و حتی اجازه ذکر  نام آنان از تریبون مراسم اخیر در تالار سیب را به این قبیل علافان و مرده های سیاسی را ندادند زیرا سخت معتقدیم اصلاح طلب واقعی کسی است که در وهله اول اصول نظام را قبول داشته باشد و اصلاح طلبی با عافیت طلبی . دین گریزی . رانت خواری . زمین خواری . ثروت اندوزی های غیرمشروع . موج سواری و.....منافات دارد . اما سخت معتقدم جوانان عزیزی که در قالب گروههای اصلاح طلب در شهرستان اسلام آبادغرب مشغول فعالیت هستند همگی دلبسته نظام و انقلاب و رهبری و پایبند به قانون اساسی بوده و جوانان پاک سیرتی هستند که معتقدند راه نجات کشور از مسیر اصلاح طلبی می گذرد همچنانکه جمع دیگری از عزیزان جوان در آن شهر اعتقاد دارند اصولگرایی راه رسیدن به فلاح و رستگاری است اما خوشحالیم که هر دو گروه دلبسته نظام و قانون اساسی و رهبر فرزانه انقلاب هستند.
 
جناب حجت الاسلام
انتظار حقیر بعنوان برادر کوچک حضرتعالی از آن سیدبزرگوار  این است که مثل پدری دلسوز و مهربان هر دو گروه اصلاح طلب و اصولگرا را در ذیل عنایات معنوی خود قرار دهید و با هماهنگی فرماندار محترم ترتیبی اتخاذ فرمائید که سخنرانان هر دو گروه که انشاالله آنان نیز در دایره نظام اسلامی تعریف می شوند در کمال آرامش بتوانند در آن شهر برنامه سخنرانی های خود را بخصوص در آستانه برگزاری انتخابات مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری اجراء نموده و به مثابه آیه شریفه : فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ  در نهایت قضاوت در مورد درستی یا نادرستی سخنان آنان را به افکار عمومی واگذاریم که این سیره و روش معصومین سلام الله علیهم اجمعین بوده است .
در خاتمه مجددا ضمن پوزش از تصدیع اوقات شریف حضرتعالی دوام طول عمر با برکت و سلامتی و عافیت را برای آن برادر گرامی و روحانی عالیقدر از خداوند بزرگ مسئلت می نمایم .
 
ارادتمند شما – حسنعلی مهدوی چشمه گچی  

استاندار كرمانشاه: خبرنگاران كرمانشاهي افرادي تيز بين ومتعهد هستند

کاج آنلاین: استاندار کرمانشاه از خبرنگاران کرمانشاهی به عنوان افرادی تیزبین، متعهد و کارشناس یاد کرد و گفت: این قشر افرادی زحمتکش هستند که می توانند مسوولین را در راستای پیشبرد امور کمک کنند.
[استاندار: خبرنگاران کرمانشاهی افرادی تیزبین و متعهد هستند]

به گزارش کاج آنلاین به نقل از ایرنا ابراهیم رضایی بابادی شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تبریک این روز به جامعه رسانه ای استان اظهار کرد: خبرنگاران از توانمندی های بالایی برخوردارند و با توجه به ظرفیتی که رسانه ها دارند می توانند به پیشبرد اهداف مسوولین استان که چیزی جز توسعه همه جانبه استان نیست، کمک شایانی کنند.
وی ادامه داد: یکی از اهداف انقلاب اسلامی گسترش فضای فکری، سیاسی و اجتماعی در ابعاد گوناگون است که رسانه ها به این موضوع می توانند کمک زیادی کنند.
رضایی بابادی همچنین با اشاره به مشکلات اجتماعی استان گفت: برای حل این مشکلات نیازمند کارهای فرهنگی هستیم و رسانه ها در این راستا با قلم زدن و حساسیت نشان دادن می توانند زمینه را برای رفع و کاهش این مشکلات فراهم نمایند.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: خبرنگاران ویژگی های زیادی دارند که یکی از آن ها حساسیت نشان دادن در خصوص مسائل جامعه است و دیگری نیز انجام نقدهای منصفانه به منظور کاهش و رفع مشکلات می باشد.
وی گفت: راست گویی و اطلاع رسانی به موقع اخبار و رعایت انصاف و عدالت از دیگر ویژگی های یک خبرنگار خوب است که خوشبختانه تمامی خبرنگاران استان از آن بهره مند هستند.
رضایی بابادی در پایان اظهار کرد: مجموعه مدیران استانداری از نقدهای منصفانه استقبال می کنند و آن را برای بهتر شدن کارها و ارائه خدمات مناسب تر لازم و ضروری می دانند.
در پایان این مراسم، 9 خبرنگار و یک عکاس برتر استان کرمانشاه انتخاب و با اهدای لوح و جایزه از آنان تجلیل شد.
یحیی معماری خبرنگار ایرنا در بین خبرگزاریهای استان رتبه اول را کسب کرد و به عنوان خبرنگار برتر معرفی شد.
همچنین بهمن زارعی عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه در بین عکاسان خبرگزاری ها، نشریات محلی و نشریات سراسری به عنوان عکاس برتر استان کرمانشاه معرفی شد.
شورای فرهنگ عمومی کشور 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.
محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال 1347در شهر بروجرد چشم به جهان گشود و در 17 مرداد 1377 همراه با دیپلمات های ایرانی در مزارشریف افغانستان به دست عوامل گروه تروریستی طالبان به شهادت رسید

خبر نگار وموقعيت خبرنگاري

صادق زیباکلام :حرفه خبرنگاری از سخت‌ترین حرفه‌ها در دنیای امروز به حساب می‌آید. این حرفه در برخی از کشورها به مفهوم واقعی کلمه دشوار است. در برخی کشورها نیز مثل عربستان، امارات و کره‌شمالی اساسا‍ حرفه خبرنگاری مفهومی ندارد. خبرنگاری در عراق قبل ازسقوط صدام حسین مفهومی نداشت. در این کشور حکومت می‌گفت و خبرنگاران تنها وظیفه نسخه‌برداری داشتند. در نقطه مقابل این کشورها هم کشورهای توسعه‌یافته قرار دارند که خبرنگاران برای خود دارای جایگاه و شأن هستند. جز این دو دسته، دسته دیگری نیز وجود دارد که در این کشورها کار خبرنگاری واقعا مشکل است. به این مفهوم که نه جزو کشورهای گروه اول هستند و نه جزو دسته دوم یعنی فرانسه، نروژ و هند قرار می‌گیرند. این دسته شامل کشورهایی مثل ژاپن، ترکیه، عراق و اندونزوی است. در این کشورها از یک سو خبرنگار می‌تواند کار کند و خبرنگاری به مفهوم واقعی کلمه وجود دارد و مانند کره‌شمالی و عربستان نیست که هرچه که حکومت دیکته کند خبرنگاران همان را از رو بنویسند اما کار آنها با مشکلات زیادی همراه است زیرا دراین کشورها کانون‌های مختلف قدرت وجود دارند که ممکن است آنچه خبرنگار منعکس کرده باب میل آنها نباشد. در چنین جامعه‌ای خبرنگاری کار ساده‌ای نیست. در این جوامع ممکن است اخباری منتشر شود اما خبرنگاران نتوانند برای آن خبری تنظیم کنند. خبرنگاران می‌توانند به جای بررسی این خبر به مسائل دیگری بپردازند خبرنگار در این کشورها مانند ناخدای کشتی است که باید کشتی خود را از بین صخره‌های بزرگ و کوچکی که بر سر راه او وجود دارد عبور دهد و آن را به سلامت به ساحل برساند. این صخره‌ها همان تهدیدات، تهمت‌ها و … است که خبرنگار با‌ آنها دست و پنجه نرم می‌کند. کشتی بعضی خبرنگاران با برخورد با چنین صخره‌هایی شکسته شده و به قعر دریا می‌رود. هنر یک خبرنگار در این شرایط این است که به سلامت بتواند کشتی‌اش را از میان این صخره‌ها عبور دهد. کار خبرنگار این است که علاوه بر آنکه از آلودگی هوا، ترافیک و شیب تورم سخن بگوید به مسائلی که ممکن است برای کشور مشکل‌زا شوند نیز بپردازد و با هشدار نسبت به آنها مسئولان را هوشیار کند تا مبادا منافع ملی و عمومی کشور دچار خدشه شوند. خبرنگار وظیفه دارد در کنار دستگاه‌های مسئول، به عنوان چشم و گوش بیدار جامعه نسبت به مسائل روی داده در اطرافش واکنش نشان داده و نگذارد سودجویان و سوءاستفاده‌گران و باندهای قدرت و ثروت، حقوق مردم را پایمال کنند. رسانه رکن چهارم دموکراسی است و این نشان از جایگاه و اهمیت آن در جوامع امروز دارد و خبرنگار به عنوان قلب رسانه باید از سوی دولت مورد حمایت واقع شود و دلسوزان جامعه بدانند گرچه نهادهای مسئول به وظایف خود در پایش اوضاع مشغولند اما خبرنگاران نیز که داوطلبانه در راه انجام این وظیفه تمام انرژی و حتی جان و مال خود را وقف سلامت و آرامش جامعه می‌کنند باید مورد تفقد و توجه باشند گرچه ممکن است برخی نیز در این حرفه به اصول و قواعد آن بی‌توجه باشند.
* فعال سیاسی اصلاح طلب

منبع: ابران 19

 قلم وصداقت سرمايه اصلي خبرنگاران

کرم محمدی:نیمه دو م مرداد ماه یادآور واقعه تلخی برای ملت ایران به ویژه دستگاه دیپلماسی و اهالی رسانه است. ۱۷ سال پیش‌ در چنین روزهایی خبرهای نگران‌کننده‌ای از کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان منتشر می‌شد. در آن بحبوحه و شرایط احساس و بحرانی؛ خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران چنین گزارش می‌کند: «مزار شریف سقوط کرد. هفدهم مرداد ماه ۱۳۷۷، اینجا محل کنسولگری ایران در مزار شریف است، من محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران هستم، گروه طالبان چند ساعت پیش وارد مزار شریف شدند. خبر فوری، فوری. مزار شریف به دست طالبان سقوط کرد، عده‌ای از افراد طالبان در محوطه کنسولگری دیده می‌شوند به من بگویید که چه وظیفه‌ای…».

لحظاتی بعد تروریست‌های مسلح وابسته به گروه طالبان وارد کنسولگری ایران می‌شوند و هشت کارمند و یک خبرنگار مستقر در این مکان دیپلماتیک را مظلومانه به شهادت می‌رسانند. گروه طالبان از همان ابتدای شکل‌گیری نشان داد که به هیچ یک از اصول و قواعد بین‌المللی و ارزش‌های انسانی پایبند نیست. آنان برای مخالفان فکری خویش حق حیات قائل نبودند و لذا خیلی راحت آنان را سر می‌بریدند. برای «زن» در جامعه ارزش قائل نبوده و باوری به درس خواندن آنان نداشته و از این‌رو هنوز هم مدارس دخترانه را به آتش می‌کشند و دخترانی که به مدرسه بروند را تهدید به مرگ کرده و بارها هم تهدیدات خود را عملی کرده‌اند. برای شعور مردم و حق انتخاب آنان نه تنها اهمیتی قائل نیستند؛ بلکه انگشت کسانی که در تعیین سرنوشت خود شرکت کرده‌اند؛ قطع می‌نمایند و از این که مسوولیت آن را بر عهده بگیرند؛ ابایی ندارند… اینان پیش قراولان جهل؛ سیاهی و ظلمات هستند.

یکی از ویژگی‌های خبرنگاران موفق؛ شهامت در پیگیری اخبار است؛ تا جایی که در خطرناک‌ترین میدان‌ها حضور می‌یابند تا بدون واسطه اخبار دست اول را به سمع و نظر مخاطبان برسانند. بدون تردید حضور در مناطق تحت تصرف و یا همجوار گروهی که به هیچ اصول و قاعده انسانی؛ اسلامی و بین‌المللی پایبند نیست؛ شجاعت و فداکاری می‌طلبد شهید محمود صارمی به احسن وجه از آن برخوردار بود. افتخار خبرنگاران این سرزمین آن است که روز شهادت چنین همکار عزیز و از جان گذشته‌ای به نام روز «خبرنگار» انتخاب شده است. خبرنگاران و از جمله شهید محمود صارمی رسالتش روشنگری است؛ وظیفه کشف حقایق و بازتاب صحیح واقعیات را بر عهده دارند و شهادت امثال شهید صارمی به دست مروجان جهل و نادانی؛ منزلت خبرنگاران را دو چندان می‌کند.

اهالی قلم در هر جامعه‌ای با دوراندیشی و احساس مسوولیت حلقه واسط مردم و مقامات و مسوولین هستند. از این‌رو آنان را رکن چهارم دموکراسی نام نهاده‌اند. این «رکن» قدرتی جز قلم و صداقتی که از آن می‌تراود؛ ندارد. خبرنگار؛ با قدرت «قلم» است که صاحبان قدرت و ثروت را کنترل و بر آنان نظارت می‌نماید. «قلم» نیز از چنان جایگاهی برخوردار است که سوره‌ای از سوره‌های مبارک قرآن کریم به نام آن نازل و نامگذاری شده است. این که گفته‌اند: حقیقت تلخ است؛ واقعیتی است که بارها و بارها خبرنگاران با آن دست و پنچه نرم کرده‌اند. زیرا برای بیان حقایق سختی‌ها کشیده و رنج‌ها تحمل کرده‌‌اند. حرفه خبرنگاری؛ حرفه‌ای شریف و مورد وثوق مردم است. خبرنگاران علی‌رغم آن که از پست و مقام و مکنت چندانی برخوردار نیستند؛ اما همواره در بین افکار عمومی جایگاهی قابل احترام داشته‌اند. امانتداری در بیان اخبار و رویدادها؛ استقامت و پشتکار در راه رسیدن به حقیقت و صداقت در گفتار و کردار؛ از ویژگی‌های آنان است. هر کجا اهالی مطبوعات در پیگیری‌ خبرها؛ بازتاب به موقع آنها؛ نقد وضعیت موجود و نظارت بر عملکرد مدیران قوای مختلف جامعه؛ آزادانه عمل کرده‌اند؛ آن جوامع کمتر دچار فساد اقتصادی و ناتوانی مدیریتی شده‌‌اند.

همانگونه که قلم زدن توام با «صداقت» سرمایه اصلی و قدرت برتر اهالی قلم و رسانه است؛ فراموش نکنیم که ورود پدیده شوم و مذمومی به نام «دروغ» بدون شک بلای خانمان‌سوزی است که می‌تواند در دراز مدت درخت تنومند و با وقار حرفه شریف خبرنگاری را از پای در آورد. حب و بغض‌های سیاسی باعث می‌شود تا اندک افرادی در این عرصه مسائل را یا سیاه سیاه یا سفید سفید ببینند و افتادن در این ورطه خطری مهلک برای عرصه زیبای خبررسانی است. نشر اخبار دروغ شاید در کوتاه مدت مخاطب جلب کند اما وقتی مانند فواره فرو نشست؛ اولین دستاورد دروغ‌ها؛ بی‌اعتمادی افکار عمومی است. از این منظر بیش‌از پیش باید مواظب و مراقب باشیم تا حریم مقدس «قلم» به دروغ آلوده نگردد.

از زمان حضور آقای دکتر حسن روحانی در ساختمان ریاست‌جمهوری؛ بیش‌از دو سال سپری می‌شود. در این مدت دولت «تدبیر و امید» به گواهی مطالبی که در نقد آن منتشر شده است؛ و در مقایسه با دولت سابق؛ بالاترین درجه نقد‌پذیری را از خود به نمایش گذاشته است. در بسیاری از موارد کار از انتقاد گذشته و تهمت و دروغ را نیز تحمل کرده است. البته از دولتی که یک شخصیت حقوقدان در راس آن است؛ و اکثریت مدیران رده بالای آن از شخصیت‌های مبارز راه پیروزی انقلاب اسلامی و قاطبه مدیران میانی‌اش هم از ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس و دلبستگان جمهوری اسلامی و رهروان صادق مقام معظم رهبری هستند؛ انتظاری جز این نمی‌رود. در پایان؛ ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهدای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف؛ روز «خبرنگار» را به همه آنانی که جزبه کشف حقیقت؛ بازتاب توام با امانتداری خبرها و تلاش برای سالم‌سازی محیط جامعه نمی‌‌اندیشند؛ صمیمانه تبریک عرض می‌نمایم.

درخشش نوجوانان رزمي كار شهرگهواره

 

درخشش نوجوانان رزمي كار شهرگهواره    

يك دوره مسابقات قهرماني كشوري باحضور360نفرازورزشكاران  سراسر كشور دررشته رزمي سبك    

 "پرفكت"كاراته درتهران برگزار گرديد كه درپايان آقايان :كامران صنعتي . اميرارشيا براك . يوسفرستمي  

. آرين حسيني .كسب مدال طلا . آقايان : آرمان فتحي . علي محمدي . سعيد چراغي كسب مدال   

نقره .آقايان :علي آتش دهقان  . فرشاد حاتمي .شهريار ويسي . شهرام يادگاري . وكيارش آتش   

دهقان گسب مدال برنز راكسب نمودند. ضمن تبريك به تمامي اين عزيزان  كمال تقدير وتشكرداريم  

ازاستاد رشته ورزش هاي رزمي آقاي باقرنادريان  كه باتلاش دلسوزانه  خدمتي صادقانه به ورزش  

شهرگهواره داشته ودارد .

 

دبيركل حزب توسعه كرمانشاه : كسي غلط ميكند مطبوعات ورسانه هاي كرمانشاه را تهديد كند

دبیرکل حزب توسعه کرمانشاه : کسی غلط می کند مطبوعات و رسانه های کرمانشاه را تهدید کند
مهدوی چشمه گچی مدیرمسوول هفته نامه غرب و مدیر سایت توسعه گفت: برخی افراد غلط زیادی می کنند که این روزها مطبوعات و رسانه های کرمانشاه را دائما تهدید می کنند . اینها ماهی را از دریا می ترسانند.

دبیرکل حزب توسعه کرمانشاه افزود: دوره این غلط های مفت گذشته است و مطبوعات و رسانه های ما لحظه ای از نقد عملکرد آقایان کوتاهی نخواهند کرد.
وی خاطرنشان ساخت: اهالی رسانه های کرمانشاه نه زمین خوار هستند . نه دزد هستند . نه مال مردم خور هستند . نه پرونده های متعدد در دادگاههای مختلف کرمانشاه دارند که از کسی بترسند.
وی اظهار داشت : به موجب فصل سوم قانون اساسی و همچنین قانون مطبوعات هیچ فرد یا مقامی نمی تواند رسانه ای را برای درج یا عدم درج مطلبی تجت فشار قرار دهد.
مهدوی چشمه گچی اضافه کرد: همین افرادی که این روزها اضافه گویی می کنند روزگاری با شکایت همین رسانه ها به زندان محکوم شدند و به دفاتر تک تک روزنامه ها آمده اند و و با التماس از ما رضایت گرفتند و الان دارند برای رسانه ها شک و شانه می کشند!
وی در پایان از مدیران مسوول رسانه ها خواست بدون توجه به این یاوه گویی ها همچنان با حفظ قانون مطبوعات و حریم اشخاص و نهادها به نقد و انتقادات دلسوزانه خود ادامه دهند.

هلاکت و اسارت چندین عضو گروهک تروریستی پژاک

به نقل از قدسیان کرمانشاه : براساس اخبار واصله مقارن ساعت 11 پنجشنبه شب 94/5/8 در پی اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات و تیپ انصار الرسول و قرارگاه عملیاتی شهید کاظمی سپاه پاسداران یک تیم از عناصر گروهک تروریستی پژاک درمنطقه عملیاتی چم زرشک شهرستان ثلاث باباجانی (استان کرمانشاه) در دام سلحشوران سپاه پاسداران و واجا گرفتار و مورد ضربه قرار میگیرد ....

که در نهایت 4 عضو گروهک تروریستی پژاک به هلاکت رسید و عضو دیگر به اسارت نیروهای عمل کننده در می آید همچنین 4 تن از نیروهای خودی  نیز در جریان این عملیات مجروح گردیده اند. 
توسعه كرمانشاه

برگزاري جلسه كار گروه اشتغال و سرمايه گذاري شهرستان دالاهو

برگزاری جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دالاهو

این جلسه که در روز شنبه مورخ 13/4/1394 به ریاست شهبازی فرماندار و با حضوردیگر اعضای کارگروه در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان دالاهو برگزار گردید ؛ شهبازی ضمن خیرمقدم به اعضاء و آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی به بیان مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه اشتغال شهرستان پرداخته و خواستار جدیت در پیگیری مصوبات در جهت رفع مشکلات شهرستان گردید.در ادامه نیزهر یک از دستگاهای اجرایی عملکرد خود را در زمینه موضوعات مطرح شده بیان نمودند

در پایان جلسه مصوباتی از قبیل موارد ذیل اتخاذ گردید:  

*اختصاص و واگذاری 7 دستگاه تاکسی و پرداخت تسهیلات لازم از سوی بنیاد شهید به متقاضیان در بخش گهواره

*معرفی و راهنمایی تعاونی های تشکیل شده در زمینه پرورش ماهی در قفس در بخش گهواره به اداره شیلات

* برگزاری دوره آموزشی کیف دوزی در شهرکرندغرب و بخش گهواره

*پیگیری لازم جهت طرح موضوع احداث مجتمع صنایع دستی کرند غرب.

*شروع عملیات اجرایی سیلوی 10هزار تنی بخش گهواره تا پایان آذر ماه و همچنین تعیین تکلیف احداث سیلوی کرند غرب

لازم به ذکر است در این جلسه 2 طرح پرواربندی با اعتبار دو میلیارد و هشتاد میلیون ریال و اشتغالزایی 3 نفر نیز به تصویب رسید. 

تقدير نهاد رياست جمهوري ازعملكرد حجت الاسلام والمسلمين عيزيزي مديركل بازرسي استان

تقدیر نهاد ریاست جمهوری از عملکرد حجت الاسلام والمسلمین عزیزی مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری کرمانشاه

به پاس تلاشهای مخلصانه و مدیریت جهادی حجت الاسلام والمسلمین عزیزی مدیر کل دفتر بازرسی؛ مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری که موجبات رضایتمندی مردم و ارباب رجوع را فراهم نموده و با عنایت .....

به پاس تلاشهای مخلصانه و مدیریت جهادی حجت الاسلام والمسلمین عزیزی مدیر کل دفتر بازرسی؛ مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری که موجبات رضایتمندی مردم و ارباب رجوع را فراهم نموده و با عنایت به نظارت و بازرسی های دقیق مدیر کل دفتر بازرسی استانداری و تیم بازرسی این دفتر از خدمات و عملکرد دستگاه های خدمات رسان در سطح استان؛ رسیدگی به موقع و هوشمندانه به شکایات مردمی؛ برگزاری ملاقات های عمومی مردم شریف استان با استاندار محترم؛ پیگیری طرح تکریم ارباب رجوع؛ تلاش در جهت ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد؛ ارتقاء جایگاه سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت؛ دو سال متوالی است که حاج آقا عزیزی از طرف وزارت کشور و نهاد ریاست جمهوری بعنوان مدیر کل نمونه و تلاشگر معرفی می شود 
منبع: توسعه كرمانشاه