جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان دالاهو برگزاری شد

 جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان به ریاست مهندس رضایی، معاون فرماندار و با حضور اعضای این شورا در محل سالن جلسات فرمانداری دالاهو برگزار شد.

معاون فرماندار شهرستان دالاهو در این جسله با اشاره به اینکه دانش آموزان آینده سازان کشور هستند، اظهار کرد: آموزش و پرورش در این مهم نقش بسزایی دارد و از حوزه های مهم اجتماعی و فرهنگی کشور محسوب می شود.
حشمت اله رضایی افزود: توجه ویژه به مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش، یکی از مهمترین وظایف همه مسئولین است، متاسفم برای مسئولانی که به جلسات آموزش و پرورش اهمیت نمیدهند، مگر از آینده فرزندانمان چیز مهم تری هم هست ، آینده اینها در گرو پویای همین جلسات شورای آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به
قرآن کریم گفت: در آیه 11 سوره مجادله این آیه شریفه بر اهمیت علم، برتری علما و رفعت مقام آنان تصریح نموده و فرموده است: یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ‏؛ خداوند کسانى را که ایمان آورده‏اند و کسانى را که علم به آنان داده شده درجات عظیمى مى‏بخشد.
ایشان از اختصاص 79 میلیون تومان در کمیته برنامه ریزی به منظور تعمیر و تجهیزات مدارس در سطح شهرستان خبر داد. وی در ادامه با اشاره به محدودیت اعتبارات شهرستان و با توجه به تعداد مدارس نیاز به تعمیراظهار امیدواری کرد که بتوان در آینده اعتبار بیشتری برای امور مربوط به آموزش پرورش تخصیص پیدا کند.
ایشان افزود از کل مدارس حوزه شهرستان 90 درصد مشکل گرمایش و سرمایش ندارند و خاستار حذف سیستم گرمایش سنتی هستیم؛ همچنین در ادامه با اشاره به بحث هوشمند سازی 15 کلاس در 10 مدرسه ی سطح شهرستان ابراز خرسندی کرد.
دبیر جلسه؛علی محمد بیگی؛ با سپاس گزاری از مسئولانی که به جلسات آموزش پرورش اهمیت میدهند به سخنان مقام معظم رهبری تاکید کردند و افزودند هدف از تشکیل این جلساتاین است که با استفاده از خرد جمعی وبهره‌گیری از نظرات مشورتی و کارشناسی دستگاههای اجرایی باید در درارائه راهکارها جهت رفع موانع و مشکلات پیش روی  آموزش و پرورش تلاش نمائیم .
گفتنی است در این جلسه مصوباتی  از جمله آسفالت جاده منتهی به آموزش و پرورش، تعمیر کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی و هماهنگی با بخشداران دهیاران و شوراهای روستا جهت شناسایی افراد بیسواد  به تصویب اعضاء شورا رسید
.