دکتر کریم :300 بیمار روانی در نوبت بستری که اکثرا جوانان هستند

به گزارش تیتر نیوز ؛دکتر حسین کریم در مراسم افتتاح تختهای روانپزشکی بیمارستان فارابی کرمانشاه که همزمان با سراسر کشور صورت گرفت، اظهار داشت: امروز در سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس ۱۰۰۰ تخت روانپزشکی افتتاح شد که سهم کرمانشاه از این تعداد ۱۱۰ تخت است.
وی بیان کرد: از مجموع ۱۱۰ تخت روانپزشکی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم ۸۵ تخت در بیمارستان فارابی، ۱۵ تخت در بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی، شش تخت در جوانرود و چهار تخت در کنگاور افتتاح شد.
دکتر کریم با بیان اینکه روانپزشکان بیشتری برای ارائه خدمت در بیمارستانها مستقر خواهند شد، افزود: سال آینده نیز تعداد تختهای روانپزشکی در استان افزایش مییابد.
وی با اشاره به بار سنگین بیماران روانی در استان کرمانشاه گفت: علاوه بر افزایش تختهای روانپزشکی تعداد روانپزشکان و و کیفیت ارائه خدمات در بیمارستانهای روانی را ارتقا خواهیم داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از وجود ۳۰۰ بیمار روانی در نوبت بستری در استان خبر داد و گفت: متاسفانه بیشتر تخت های روانپزشکی را جوانان اشغال کردند و آمار بیماریان روانی نیر در استان ما بالاست.
کریم نسبت به خطر افزایش بیماری های روانی هشدار داد و گفت: این مشکل ناشی از استرس بالای جامعه و گرایش مردم به رفع امور خود با دعوا است.
وی همچنین ب به خطر توزیع مواد مخدر در برخی اماکن ورزشی استان کرمانشاه هشدار داد و اظهار کرد: بیماری های روحی روانی و عدم توجه به سلامت اجتماعی بسیار مخرب تر از سرطان و بیماری های قلبی است و همه باید به این امر واقف باشند.
کریم گفت: جامعه افسرده با مشکلات روحی و روانی یک جامعه ناتوان است و هیچ موفقیتی بدست نخواهد آورد.
دکتر کریم با اشاره به کمبود نیرو در بیمارستانهای روانی گفت: اخیراً معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با هدف راستای پیشگیری از بیماریهای روانی و آسیبهای اجتماعی ایجاد شده است.
وی با اشاره به پروژههای متعدد پزشکی در دست اقدام در استان گفت: تعداد تختهای روانی در بیمارستانهای استان رشد صددرصدی داشته و در طرح تحول نظام سلامت تعداد تختها از ۱۳۷تخت به ۲۵۳ تخت افزایش یافت.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از طریق ویدئو کنفرانس از تلاشها و اقدامات صورت گرفته در حوزه زیرساختهای سلامت استان کرمانشاه قدر دانی کرد.
هاشمی با اشاره به توزیع مناسب تخت های بیمارستانی در استان بیان کرد: امیدواریم طی سالهای آینده پروژههای بیشتری در استان کرمانشاه افتتاح شود/مهر